Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jametic alleen opzetten?  (gelezen 1401 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francien1973

  • Gast
Jametic alleen opzetten?
« Gepost op: mei 03, 2019, 10:25:57 am »

Goedemorgen allemaal,

Ik overweeg om een jametic met 123 opzetsysteem aan te schaffen. Op zich niets bijzonders, maar ik ben een alleenstaande ouder met twee kinderen (14 en 7) en ik vraag me af of ik de vouwwagen alleen (of met hulp van de kinderen, eventueel) een beetje makkelijk opgezet krijg. Kunnen jullie mij daarover adviseren?

Vouwwagen ervaring heb ik wel. Eerder hebben we een grote vouwwagen gehad, maar die was echt niet alleen op te zetten. Veel te zwaar.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,
Francien
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2019, 11:20:11 am »

Het 123 klapsysteem is wel op te zetten voor jou en je 14-jarige , moet lukken!

zie o.a. de handleiding die ik ooit voor de Jametic geschreven heb

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15014.0

Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Jametic alleen opzetten?
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2019, 11:30:12 am »

Is zeker te doen.

Wij hebben datzelfde (123-)systeem met onze CC Flexi, die zet ik tegenwoordig ook grotendeels alleen op.

In ons geval scheelt dat vooral frustratie bij mijn vrouw, mijn kinderen en mijzelf :)

Ik merk dat rustig aan doen, wat handigheidjes bij het waterpas zetten (zie tips op dit forum) en een heel klein beetje hulp bij de eerste ‘klap’ (bedden van elkaar halen) ervoor zorgen dat dat alleen prima te doen is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 03, 2019, 01:38:59 pm door sanneman »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2019, 11:52:20 am »

Wij hebben een soortgelijk probleem, alleen ontstaan uit een andere situatie.

Wij hebben geen kinderen en ik ben zelf rugpatient. Vaak kan ik helpen of de wagen alleen opzetten, maar er zijn ook dagen dat ik veel meer last heb. En dat kan vrij plotseling op komen zetten. Dus voor ons was het van belang om de wagen alleen te kunnen opzetten.

Er zijn voldoende wagens die prima door 1 persoon kunnen worden. Of dat met de Jametic lukt weet ik niet, die heeft nooit op onze lijst gestaan. Een punt wat bij veel wagens wel een beetje lastig is, is het waterpas zetten. Een wig opduwen is erg zwaar voor 1 persoon. Er zijn oplossingen:
- er zijn een paar merken waar je de stelpoten mag gebruiken om hem waterpas te zetten, onder andere bij Holtkamper
- er zijn levelers te koop: https://www.obelink.nl/milenco-aluminium-leveller.html?gclid=CjwKCAjwza_mBRBTEiwASDWVvrGdchSwYQVUch8eejr6yR7g6eZPVB1_8Pk8QuMO0Q0t3k2uGSsPqBoCHdwQAvD_BwE

Voor de Jametic: het optrekken van de tent zal het zwaarste deel zijn. Of je dat lukt of niet, is maar op 1 manier achter te komen: proberen. Gewoon naar een dealer gaan (een nieuwe / 2de hands is conceptueel hetzelfde) en proberen.  Zo zijn wij erachter gekomen dat een Combi Camp Country deksel te zwaar is voor mijn vrouw alleen.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2019, 01:13:17 pm »

Zonder hulp is het wel mogelijk om de jamatic op te zetten maar makkelijk is het niet. Het is niet zozeer dat de delen zwaar zijn maar je moet het bed en de voortent over een dood punt zien te tillen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2019, 02:19:45 pm »

Wij hadden een Odysseé, wat het zelfde principe kent als de Jametic. Er was eigenlijk alleen tijdens het klappen van de tent behoefte aan twee personen. En een kind van 14 moet dat gemakkelijk kunnen! Het uitklappen van de tent en het verlangen van de diagonale stokken vond ik het handigste om dat met twee mensen te doen.

Zeker eens bij een dealer gaan kijken en het gewoon proberen!!

Succes met je keuze!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2019, 08:51:26 pm »

Een andere 123 klapper is een Camplet,  dit zijn redelijk lichte wagens. Een alleenstaande vriendin van mij heeft er laatst een gekocht en deze is voor haar prima te klappen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2019, 08:18:08 am »

Moet lukken. Ik deed het ook alleen. Maar ik ben 80 kg en 190 cm.
Het omhoog trekken van de gehele tent vraagt wel wat handigheid. Ik ging in de bak staan en trok dan de boel overeind met gebruikmaking van mijn gewicht. Want het spul moet over een dood punt. Met 2 personen zou het toch moeten lukken. En anders testen voor je er een koopt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Jametic alleen opzetten?
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2019, 09:43:11 am »

Wellicht een andere vraag..... waarom een Jametic?
Mijn vrouw kon wel de '3-dog' en soortgelijken alleen opzetten. Zoals een Campooz. Daarbij zet je je even af op de band is ligt de tent al hoger, waardoor je deze makkelijk over het dode punt heen krijgt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal