Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen laden  (gelezen 1356 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan last

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trygano
vouwwagen laden
« Gepost op: mei 25, 2019, 05:25:14 pm »

hallo allemaal
wij zijn nieuw op dit forum dus we zijn een echt paar met een dochter van bijna vijf
en gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen op pad eerst een weekend weg in nederland en daar het een en ander uitproberen dangaan we in juli nog twee weken naar belgie met de vouwwagen.
mijn vraag die ik wilde stellen is deze.
waar laten jullie de voortent voor in de vouwwagen of juist achter in de vouwwagen ? Wij hebben een trigano chantily.
zie graag reacties  tegemoet
groeten jan
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2019, 06:07:03 pm door Jan last »
Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: vouwwagen laden
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2019, 05:55:13 pm »

Ik doe de zware dingen zoveel mogelijk boven de as  laden en meet altijd ff de kogeldruk met een stuk hout en een weegschaal. Het verschilt ook per vouwwagen denk ik . Als je aangeeft welke vouwwagen je hebt, kun je denk ik wel reacties n tips ontvangen van leden met dezelfde klapper! 

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: vouwwagen laden
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2019, 06:28:10 pm »

Bij onze vorige vouwwagen, raclet safari, vouwde wij de voortent zo groot op dat de maat ongeveer overeenkomt met de ingeklapte vouwwagen. Dit deden we ook met het  kuipzeil, voorwand en luifel. Deze legde we dan op de vouwwagen nadat we hadden ingeklapt onder het afdekzeil. Zo verdeel je het gewicht heel mooi gelijkmatig en neemt het geen ruimte in in de wagenbak.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Jan last

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trygano
Re: vouwwagen laden
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2019, 06:37:50 pm »

die ga ik onthouden. Wel zo handig.

lees ik het goed in je onderschrift dat je een combi camp flexi hebt.

Als een vouwwagen goed bevalt willen we op termijn over naar een combi camp flexi.
Gelogd

Rocker

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air
Re: vouwwagen laden
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2019, 11:09:27 pm »

Toen ik mijn vouwwagen 2 weken geleden bij De Wit op ging halen, lag mijn voortent ook in zijn geheel bovenop de ingeklapte wagen, net zoals Theu als advies kreeg.
Ik had zelf het idee om daar de stoelen en tafel bovenop te leggen ipv de voortent. Maar de verkoper gaf de tip dat met de voortent er zo bovenop, je de kogeldruk ook makkelijk aan kan passen. Teveel druk, schuif/klap de tent iets verder naar achteren om de kogeldruk te verminderen. Of naar voren als je juist te weinig kogeldruk hebt.

Dus ik ga het toch ook op deze manier doen, en de stoelen kunnen er eventueel misschien alsnog bij overigens...
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: vouwwagen laden
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2019, 11:21:28 pm »

Ik lees hier veel over mensen die hun stoelen bovenop het tentdoek gooien: hoe voorkomen jullie dan gaatjes in je tentdoek? Ik ben daar namelijk bang voor als je stoelen zomaar op je doek gooit
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: vouwwagen laden
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2019, 12:42:25 am »

Ik lees hier veel over mensen die hun stoelen bovenop het tentdoek gooien: hoe voorkomen jullie dan gaatjes in je tentdoek? Ik ben daar namelijk bang voor als je stoelen zomaar op je doek gooit
We zijn daar niet zo bang voor. Maar een doekje of washandje over de scherpe delen zal helpen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
Re: vouwwagen laden
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2019, 12:48:25 am »

die ga ik onthouden. Wel zo handig.

lees ik het goed in je onderschrift dat je een combi camp flexi hebt.

Als een vouwwagen goed bevalt willen we op termijn over naar een combi camp flexi.
Klopt vinden wij een erg fijne wagen.

Ik lees hier veel over mensen die hun stoelen bovenop het tentdoek gooien: hoe voorkomen jullie dan gaatjes in je tentdoek? Ik ben daar namelijk bang voor als je stoelen zomaar op je doek gooit
De stoelen hadden wij er ook nog bij liggen. We gebruikte het worteldoek om er tussen te leggen.



Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: vouwwagen laden
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2019, 03:34:24 pm »

Bij onze vorige vouwwagen, raclet safari, vouwde wij de voortent zo groot op dat de maat ongeveer overeenkomt met de ingeklapte vouwwagen. Dit deden we ook met het  kuipzeil, voorwand en luifel. Deze legde we dan op de vouwwagen nadat we hadden ingeklapt onder het afdekzeil. Zo verdeel je het gewicht heel mooi gelijkmatig en neemt het geen ruimte in in de wagenbak.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Hhhmm, ook eens proberen... Alleen voortent en kuipzeil dan. Voorwand en luifel gaan bij ons in 1 van de compartimenten van het achterste bankje.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.756
vouwwagen laden
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2019, 06:36:31 pm »

Wij hadden in de bankjes alleen spullen liggen die er konden blijven liggen. Of die we pas op een later moment nodig hadden.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal