Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ik ben toch niet gek?  (gelezen 4720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Ik ben toch niet gek?
« Gepost op: juli 28, 2019, 09:59:04 pm »

Dit jaar voor het eerst naar Kroatië geweest.  Op de bonnefooi. Mijn vrouw was vroeger wel in Pula geweest en in Poreč, nog in de Joegoslavië tijd.
We kwamen uit in de buurt van Rovinj. Campings zat. We waren het een beetje zat dus zeiden we: de eerste de beste campiing doen we en daar vandaan kijken we verder. Het werd camping Vestar. We konden voor 1 nacht, 2 personen, € 71,-- aftikken. CKE korting € 68,--. Ik zei, het is maar voor één nacht!! € 68,-- zei hij. Ik dacht: misschien is dat met ontbijt op bed en 1x massage per dag. Maar dat zat er allemaal niet bij. Nog maar enkele plekken ter beschikking. Plekken waren groot, maar zo scheef als een toeter. 500 plekken. Gemiddeld gezin met 2 of 3 kinderen betalen rond of over de 100 euro. Op een camping met 1000 plaatsen komt daar per nacht een ton binnen!! Wij zijn direct op zoek gegaan naar een andere camping. En ook gevonden voor net geen 40 euro. Nog bij andere grote campings gekeken op internet bijv. Polari, zelfde prijsklasse als Vestar. En hij staat gewoon vol! Ook met aardig wat nederlanders met vouwwagen. Ik heb het er niet voor over!! Wij zijn welliswaar met z'n tweetjes, maar dit zou ik vroeger met de kinderen ook niet betaald hebben. Later hoorde ik van anderen dat als je buiten Istrië verder naar het zuiden rijdt,  de prijzen ook zakken.
Ben ik nou gek dat ik dat niet betaal? Of zijn er anderen die er net zo over denken.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2019, 10:08:46 pm »

Aan me nooit niet!!


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2019, 10:08:57 pm »

Ik hoorde het laatst ook al van mensen bij ons op de camping, hartstikke duur en megagrote campings.
Als ik ergens niet van houd zijn het megagrote campings en torenhoge prijzen, dus Kroatie wordt het voor mij niet.
Gelukkig wil mijn vrouw niet zo ver rijden dus geen "ruzie" hier of we wel of niet naar Kroatie gaan.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2019, 10:19:01 pm »

Ligt er een beetje aan wat je zoekt: wij zochten dit jaar een camping met bak water als zwembad en een pierenbad voor zoonlief: aan het meer van annecy kan dat in verschillende prijsklassen: waarbij vooral meespeelt of je bak met water ook fancy glijbanen heeft en of er animatie is en een grote supermarkt. Dat laatste hoeven wij allemaal niet en zo kwamen we uit bij circa 35 euri per nacht, ik kan me voorstellen als zoonlief ouder is dat ik dan toch ook aan de glijbanen moet, alhoewel als ik hem uitleg dat hij voor het zelfde geld met papa mag paragliden ik de keus tegen die tijd nog moet zien :>

Dus nee gek ben je niet, maar naast de drie p’s (plek plaats en plokatie) zijn er meerdere zaken die meespelen bij de prijsstelling van campings
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

muis

  • Gast
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2019, 12:55:41 am »

Aan me nooit niet!!


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
+1
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2019, 01:01:10 am »

Geen sprake van....€25,- to €30,- vinden wij voldoende. Maar we kiezen dan ook voor betrekkelijk eenvoudige campings, klein en zonder poespas.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2019, 09:30:34 am »

een keer door onoplettendheid op een camping gestaan waar we met zijn vijven 85 euro per nacht kwijt waren maar dat doen we niet weer! Belachelijk duur is dat zeg.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2019, 11:13:41 am »

De camping waar we dit jaar stonden, Le Castelet in St.-Jean-de-Muzols, heeft ons omgerekend een kleine €40 p.n. gekost, prima prijs dacht ik zo.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2019, 11:39:55 am »

Als ik een paar nachten ergens wil staan omdat ik in die omgeving wil zijn en de camping is schoon, mooi en past bij wat ik zoek, maakt mij de prijs eigenlijk niet zo veel uit. Had best 65 Euro per nacht betaald.

In de praktijk komt het bij ons echter niet voor: we prefereren kleinere (luxe) campings, zoals caravanpark Sexten, Camping Langenwald of Alpencamping Nenzing en we gaan altijd buiten het hoogseizoen. Dus hebben geloof ik maximaal iets van 50 Euro per nacht (2 personen) betaald bij Nenzing.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2019, 08:46:20 am »

Tot een paar jaar geleden was mijn richtprijs rond de 25-30 euro per nacht voor een gezin met 2 kleine kinderen.  2 sterren campings met een zwemgelegenheid (liefst riviertje). In Frankrijk aktijd prachtige campings gevonden voor dat budget. De laatste jaren zijn we in Italië,  Slovenië en nu Kroatië geweest.  Prijzen zijn hier flink hoger en plaatsen klein. Maar als je de tijd neemt kun he ook hier voor redelijke prijzen mooie plekjes vinden. Ik snap dat een "bonnefooi-aanpak" na een lange rit, je niet meteen naar zo'n camping brengt.  Wij staan nu in Senj, weliswaar op een postzegel, maar een mooie locatie en schappelijk geprijst. Volgende week naar Rovinj. Kleine camping (36 plaatsen) Ook weer onder de 45 euro.  Voor 68 euro per nacht zoek ik wel een airbnb  : :zw 
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Ik ben toch niet gek?
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2019, 10:23:32 am »

De camping waar we dit jaar stonden, Le Castelet in St.-Jean-de-Muzols, heeft ons omgerekend een kleine €40 p.n. gekost, prima prijs dacht ik zo.

Kan ik over mee praten  :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal