Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Campingaz prijzen  (gelezen 7053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Campingaz prijzen
« Gepost op: augustus 03, 2019, 02:46:07 pm »

Naar aanleiding van een wissel lijkt het mij wel mooi om te zien wat de diverse BLAUWE Campinggazbussen in de wissel kosten. Na verloop van tijd kunnen we dan een soort mcdonalds index maken maar dan met gasbussen. Mc index: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Big_Mac-index?wprov=sfti1

Van het voorjaar was ik voor een 904 vulling bij de wit in Schijndel €17,95 kwijt. Voor een 907 vulling € 24,95

3 augustus 2019 in DOUSSARD (Frankrijk meer van Annecy) €17.90 (Carrefour Contact)
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2019, 05:07:23 pm door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2019, 10:24:27 pm »

Wij waren bij get shell tankstation waar ik gewerkt heb voor de 907 35,00 euro kwijt. Deze kost buiten seizoen 25,00 euro. Bizar eigenlijk. 🤔
Gelogd

fdr76

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Campingaz prijzen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:18:39 am »

Toevallig gisteravond onze 907 fles gewisseld in Bretagne bij de Super U voor €21,67.

Een nieuwe was trouwens € 56,90.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2019, 07:47:11 am door fdr76 »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.022
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:46:19 am »

35 euro... Totaal idioot. Voor die prijs haal ik 58 liter LPG en rij ik bijna 700 km. En dat is de prijs van één gasvullinkje?
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:24:58 pm »

Op een 907 vulling kun je vast 700 pannenkoeken bakken ;-)

Maar inderdaad, duur spul dat campinggaz. Het zij wel handige compacte flessen en vrijwel overal verkrijgbaar.

Vorig jaar in Spanje koste een vulling 17 euro en een fles 30 euro. Goedkoopste prijzen die ik ooit gezien heb voor een 907.

In Frankrijk al een stuk duurder en in NL belachelijk duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.022
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2019, 07:52:38 pm »

Ik begin te snappen waarom sommigen levensgevaarlijk toeren uithalen om zelf deze te vullen.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:57:50 am »

In NL zijn ze idd aan de prijs maar wel een mooi formaat en makkelijk te wisselen.
Als je ze al hebt dan vind ik 1 euro per dag wel meevallen. En hoop ik dat de doehetzelfers niet naast me staan op de camping. Snap niet dat je voor die paar euro op een vakantie gaat beknibbelen ten koste van veiligheid.
De 904 doet tussen de 20-25 euro en de 907 tussen de 30-35 euro. Tenminste hier bij de kampeermarkt en Coppens etc.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2019, 11:13:35 am »



In NL zijn ze idd aan de prijs maar wel een mooi formaat en makkelijk te wisselen.
Als je ze al hebt dan vind ik 1 euro per dag wel meevallen. En hoop ik dat de doehetzelfers niet naast me staan op de camping. Snap niet dat je voor die paar euro op een vakantie gaat beknibbelen ten koste van veiligheid.
De 904 doet tussen de 20-25 euro en de 907 tussen de 30-35 euro. Tenminste hier bij de kampeermarkt en Coppens etc.

Helemaal mee eens.

Alhoewel ik nu een fles heb, waarvan het ventiel niet goed sluit als de koppeling of dop er af gedraaid wordt. Helaas pas na het 1e gebruik en ver van de plek waar we hem omgewisseld hebben. Maar er stroomt dus continue gas uit, totdat er weer iets op de fles geschroefd is. Die wordt dus zsm gewisseld voor een andere fles. Dus ook zonder doe het zelf, gaat er helaas wel eens iets mis met Campingaz.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2019, 12:46:46 pm »

Oei dat is minder en zou die ook zo snel mogelijk wisselen. Weet niet hoe coulant ze zijn als je hem 'vol' wisselt om die reden.....
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.022
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2019, 02:03:25 pm »


Helemaal mee eens.

Alhoewel ik nu een fles heb, waarvan het ventiel niet goed sluit als de koppeling of dop er af gedraaid wordt. Helaas pas na het 1e gebruik en ver van de plek waar we hem omgewisseld hebben. Maar er stroomt dus continue gas uit, totdat er weer iets op de fles geschroefd is. Die wordt dus zsm gewisseld voor een andere fles. Dus ook zonder doe het zelf, gaat er helaas wel eens iets mis met Campingaz.

Duw eens met een pen oid de kogel van het ventiel anders eens goed in. Kan vuil tussen zitten wat er met een flinke stoot gas uit komt. Vanzelfsprekend in de open lucht.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.022
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2019, 02:08:07 pm »

In NL zijn ze idd aan de prijs maar wel een mooi formaat en makkelijk te wisselen.

Hangt wel helemaal van je reisbestemming af. In het noorden van Europa kun je er weinig tot niets mee als het leeg is. Daar is een 2,5 kg eurofles veel praktischer. Die vulling kost 6 tot 10 euro. Een factor 6 verschil tov een vergelijkbare 907 dus.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2019, 10:57:17 pm »

In het zuiden bij het Gardameer een 907 omwisseling voor eur 18,-- bij https://www.podavini.com/nl/
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2019, 04:49:08 pm »

Duw eens met een pen oid de kogel van het ventiel anders eens goed in. Kan vuil tussen zitten wat er met een flinke stoot gas uit komt. Vanzelfsprekend in de open lucht.
Hij was op een haar na leeg inmiddels, dus heb hem net teruggebracht naar Linberg in Molenschot. De verkoopster liet me deze techniek even zien, en inderdaad, dat werkt prima.

En om weer even bij de kern van dit topic terug te komen: een nieuwe 907 vulling kost daar €26,95.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2019, 05:08:51 pm »

We laten onze Campingaz flessen altijd bijvullen bij een gashandel in Breda. Je betaalt daar per kg gas wat je afneemt, geen idee wat het tarief precies is maar onze 904 en 907 waren ongeveer 2/3 leeg en moest 27,50 afrekenen. Bijvullen doen we ongeveer om het jaar, zodat we op vakantie niet zonder komen zitten. En als dat wel gebeurt ook geen ramp want met 1 fles redden we het ook (1 fles gebruiken we voor de Cadac grill en de andere voor het 2 pits gasstel.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Campingaz prijzen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2019, 05:34:35 pm »

We laten onze Campingaz flessen altijd bijvullen bij een gashandel in Breda. Je betaalt daar per kg gas wat je afneemt, geen idee wat het tarief precies is maar onze 904 en 907 waren ongeveer 2/3 leeg en moest 27,50 afrekenen. Bijvullen doen we ongeveer om het jaar, zodat we op vakantie niet zonder komen zitten. En als dat wel gebeurt ook geen ramp want met 1 fles redden we het ook (1 fles gebruiken we voor de Cadac grill en de andere voor het 2 pits gasstel.
Waar zit die?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal