Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: 3Dog Camping stopt!?  (gelezen 11412 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 21, 2019, 01:05:15 pm »

Campwerk zit tussen Campooz en 3Dog in, zowel wat prijs betreft als materiaal gebruik en afwerking.
We hebben lang getwijfeld over 3Dog. Is echt top spul, maar als ik dan het design van een HK Aero of Kyte ernaast zie voor dezelfde prijs..... tja... Wellicht dat meer mensen die wel dit geld willen uitgeven daarop afhaakten.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 21, 2019, 01:25:50 pm »

Dat is smaakgevoelig. Zelf ben ik eerder onder de indruk van een 3Dog dan een Kyte of Aero. Holtkamper heeft hier in Nederland de naam maar doet mij niets. Zelf zou ik eerder voor Aart Kok of Smitveld gaan als het om design gaat. En qua wagenbak een Camp-let.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 21, 2019, 01:49:20 pm »

Klopt dat het smaakgevoelig is. Maar ik vrees dus dat 3Dog niet zo aansprekend is voor de gemiddelde koper in het hogere segment. Dan kan het wel een probleem worden.
Nogmaals: ik vind het oprecht heel jammer.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 26, 2019, 09:45:44 pm »

Campwerk zit tussen Campooz en 3Dog in, zowel wat prijs betreft als materiaal gebruik en afwerking.
We hebben lang getwijfeld over 3Dog. Is echt top spul, maar als ik dan het design van een HK Aero of Kyte ernaast zie voor dezelfde prijs..... tja... Wellicht dat meer mensen die wel dit geld willen uitgeven daarop afhaakten.
Dat is smaakgevoelig. Zelf ben ik eerder onder de indruk van een 3Dog dan een Kyte of Aero. Holtkamper heeft hier in Nederland de naam maar doet mij niets. Zelf zou ik eerder voor Aart Kok of Smitveld gaan als het om design gaat. En qua wagenbak een Camp-let.
Klopt dat het smaakgevoelig is. Maar ik vrees dus dat 3Dog niet zo aansprekend is voor de gemiddelde koper in het hogere segment. Dan kan het wel een probleem worden. Nogmaals: ik vind het oprecht heel jammer.


Het 3Dog concept is heel anders dan Holtkamper, kwaliteit en eenvoud zijn bij 3Dog belangrijker dan jaarlijkse innovaties. Gepatenteerde innovaties is het marketing instrument van Holtkamper, heel kostbaar en dat zie je ook in de prijs terug. En eerlijk is eerlijk, de vormgeving van Holtkamper is uniek, ook ik (als 3Dog bezitter) kan dit wel waarderen. Het concept van Campooz en Campwerk heeft meer overeenkomsten met 3DOG.


De (door het moederbedrijf Thor) geclaimde afname van vraag naar 3Dog producten is mijns inziens een recente ontwikkeling. Toen wij in oktober 2016 onze 3Dog kochten kon vanwege de grote vraag (samen met beperkte productie capaciteit) de tent pas begin 2017 geproduceerd worden. Voorafgaand aan de aanschaf hebben wij meerdere alternatieven waaronder Campwerk en Campooz vergeleken. Bewezen goede kwaliteit door goede materiaalkeuze en ambachtelijke productie en het opzetgemak door de overzichtelijke eenvoud waren voor ons belangrijke beslissingscriteria.

Het viel mij de laatste jaren op hoeveel Campwerk en het opkomende merk Campooz aan de weg timmerden; 3Dog investeerde ogenschijnlijk duidelijk minder in hun marketing, waarom zou je ook als de levertijd al meer dan 3 maanden is?... In zowel 2017 als 2018 heeft 3Dog een forse prijsverhoging doorgevoerd waardoor, afhankelijk van configuratie, de totaalprijs zo’n 10% duurder is geworden.

Kennelijk was het voorgaande genoeg om in 2 jaar tijd de instroom van orders onder de economisch noodzakelijke minimale productiecapaciteit te krijgen.
Dit alles speelde af in een tijdsperiode dat de Amerikaanse Thor door overname van Hymer het relatieve kleine 3Dog in handen kreeg, mogelijk was er door de overname onvoldoende aandacht voor de neergaande trend bij 3Dog.
Ik vind het heel jammer dat Thor in plaats van investeren in groei voor een abrupte stop van 3Dog heeft gekozen. Mogelijk speelde hier ook mee dat de 3Dog tenttrailer (mijns inziens) ook een wat vreemde eend in het door campers en caravans gedomineerde productportfolio van Hymer en ook Thor is.

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 21, 2019, 01:10:14 pm »

Wij hebben sinds dit jaar een (nieuwe) Traildog, ook naar Holtkamper gekeken, maar de Kyte kwam nieuw echt veel duurder uit. En wat ons opviel bij de Holtkampers op marktplaats is dat vaak het tentdoek vervangen is na een aantal jaren, daardoor hadden we ook twijfels over de aanschaf van een Holtkamper. Kyte is wel een mooi model. Campooz en Campwerk vonden we mindere kwaliteit dan Traildog. De Traildog is erg goed bevallen dit jaar, snel op te zetten en zeer stabiel bij storm en harde regen en veel staruimte voor langere mensen. Heel erg jammer dat het merk niet meer gemaakt wordt.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #20 Gepost op: januari 29, 2020, 06:33:01 pm »

Online gaat het nieuws rond dat 3Dog camping is overgenomen door Campwerk. De productie machines zouden al zijn verhuisd, verder is nog onduidelijk wat voor plannen zij met 3Dog hebben. Ben benieuwd of iemand meer informatie heeft?
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 928
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #21 Gepost op: januari 29, 2020, 07:57:07 pm »

Interessante ontwikkeling.
Het zou fijn zijn als het als merk door kon gaan en de twee labels toch onderscheidende producten blijven maken. Maar fijn om te horen dat er dus een doorstart plaatsvind. Ben zeer benieuwd.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #22 Gepost op: januari 30, 2020, 02:28:35 pm »

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #23 Gepost op: februari 03, 2020, 02:43:24 am »

op de site van Capmwerk gekeken, het lijkt of ze de service voor 3DOG hebben overgenomen, ik zie nog geen tenttrailers staan van 3DOG.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #24 Gepost op: februari 03, 2020, 11:14:00 am »


op de site van Capmwerk gekeken, het lijkt of ze de service voor 3DOG hebben overgenomen, ik zie nog geen tenttrailers staan van 3DOG.
Tot nu toe heb ik helaas alleen informatie in het Duits kunnen vinden, maar het ziet er inderdaad niet naar uit dat ze de 3Dog productlijn zoals die nu is naast Campwerk gaan voeren, zie bijvoorbeeld: Zie ook https://camperjournal.com/kategorien/szene/hersteller-und-verbaende/campwerk-uebernimmt-3dog-camping/ waar over integratie van 3Dog en Campwerk gesproken wordt.


In een FAQ video van Campwerk geven ze aan dat alles zo snel ging en dat er nu bij Campwerk zoveel dingen tegelijk plaatsvinden dat ze zelf ook nog niet volledig duidelijk hebben wat ze exact met 3Dog gaan doen. Zie https://www.youtube.com/watch?v=BJm0s08q7ao vanaf 3:08 "Wie geht er jetzt mit 3Dog weiter?" enkele 'uitspraken': De waarschijnlijkheid dat ze 3Dog ... gaan produceren is niet groot... Ze gaan nog aanwezige niet complete producten afmaken. Toebehoren kunnen ze nog bouwen, graag horen ze van 3Dog bezitters wat ze nog willen hebben via 3dog@campwerk.de... Alle service hebben ze wel overgenomen!
Afsluitend worden voor degene die in de markt zijn voor een 3Dog de Campwerk producten als alternatief aangeprezen...


3dogcamping.eu en www.3dog.de worden doorgelinkt naar https://www.campwerk.de/de/3dog-service
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #25 Gepost op: februari 03, 2020, 01:19:18 pm »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #26 Gepost op: februari 03, 2020, 01:43:38 pm »

Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken. Zie niet zoveel verschil tussen Campwerk en 3DOG - qua concept is het volgens mij allemaal behoorlijk hetzelfde. Misschien koopt Campwerk op deze manier nieuwe klanten. 3DOG is denk ik wat bekender dan Campwerk - zeker buiten Duitsland.

edit: net het persbericht van Campwerk gelezen. Betreft inderdaad een asset buy - gaat om de kennis/ personeel, voorraden en lokaties. De vraag of er nieuwe wagens geproduceerd gaan worden is nog niet beantwoord. Is op dit moment geen prioriteit, aldus het persbericht 
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2020, 01:46:59 pm door Matthijs_164 »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.260
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #27 Gepost op: februari 03, 2020, 08:30:17 pm »

https://youtu.be/BJm0s08q7ao

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

BDcombo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #28 Gepost op: maart 11, 2020, 11:30:26 pm »

Hallo,

Even ter info:
Wij hebben Campwerk gecontacteerd via mail ivm de mogelijkheid om nog een voortent te bestellen voor onze Traildog.
Antwoord was: 'We hebben deze vraag al meerdere keren gekregen. We hebben er geen in stock, maar als er nog meer vraag is dan kunnen we eventueel een productieronde opstarten.'
Ook hebben ze onze aanvraag is op een wachtlijst gezet en als er genoeg geïnteresseerden zijn dan zullen ze het ons laten weten.
Dus er blijkt toch nog iets mogelijk...

Groetjes,
Inge

Gelogd

JolandaT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: 3Dog Camping stopt!?
« Reactie #29 Gepost op: maart 12, 2020, 10:34:10 am »

Interessant. Er werd nog niets gezegd over prijzen? Zal wel richting de prijzen gaan die 3DOG zelf rekende...

Pieter
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal