Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: scheuren in het doek  (gelezen 2515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaccov

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
scheuren in het doek
« Gepost op: augustus 20, 2019, 11:14:19 am »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar wat tips voor het zelf repareren van scheuren in het tentdoek. Wij hebben een RM Fam uit 2001 dat 2 scheuren heeft van ongeveer 3 tot 4 cm boven op het dak van de wagen waar veel spanning op staat.

Zelf heb ik vorig jaar hier tear-aid voor gebruikt, maar merk al snel dat de plekken waar het doek niet volledig strak staat en wat hobbels en kreukels heeft het al vrij snel los begint te raken. Er staat op "permanent", maar ik kan het na een jaar er vrij makkelijk er weer af halen.

Hebben jullie ook deze ervaringen en hebben de mensen hier ook positieve ervaring met andere oplossingen die voor mij misschien iets beter werken.

Uiteraard blijft de optie het te laten repareren door een tenten/zeil maker.


Alvast bedankt voor eventuele tips!


Met vriendelijke groeten,

Jacco
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: scheuren in het doek
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2019, 12:45:03 pm »

Met doek erachter naaien. Vooral zorgen dat je de goede draad gebruikt. Zowel doek als garen is verkrijgbaar bij o.a. ESVO
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: scheuren in het doek
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2019, 01:20:23 pm »

Laten maken kan altijd verder schuren lijkt mij. Maar het doek van onze roadmaster staat strak maar niet super strak dat het scheurt. Is er iets ander aan de hand met het doek ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: scheuren in het doek
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2019, 02:12:38 pm »

Hadden 2 jaar geledenhetzelfde euvel, laten maken kostte ons ong. 100,-  uit mn hoofd, maar dan weet je zeker dat het goed is. Zelf met naald en draad zou ik niet doen, ook al is het doek supersterk, het is toch al vrij oud. De kans bestaat dat t dan op de plek die je zelf met de hand hebt gestikt gaat scheuren. Tear aid werkt super, maar wat je zegt, als er veel spanning op staat, vooral bij de nok als het doek nat is, gaat ook dat niet voorkomen dat t verder kan scheuren! Mocht je in de buurt van breda wonen, dan heb ik wel een goed adresje. En oh ja, de tent van de bak afhalen is ong 15 min werk, er weer op een half uur.....:)16]

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

jaccov

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: scheuren in het doek
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2019, 03:06:36 pm »

Dank jullie voor de reacties. Ik heb vandaag de tent van de wagenbak gehaald. Dit was inderdaad een gemakkelijk klusje. Ik zal op zoek gaan een een bedrijf om de tent na te laten kijken en te laten repareren. Ik kom zelf uit de provincie Groningen. Mocht iemand nog een tip hebben voor iets in de buurt dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Jacco
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: scheuren in het doek
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2019, 04:42:07 pm »

Dank jullie voor de reacties. Ik heb vandaag de tent van de wagenbak gehaald. Dit was inderdaad een gemakkelijk klusje. Ik zal op zoek gaan een een bedrijf om de tent na te laten kijken en te laten repareren. Ik kom zelf uit de provincie Groningen. Mocht iemand nog een tip hebben voor iets in de buurt dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Jacco
In Friesland heb je vouwwagencentrum Noordbergum. Die doen inhouse ook aan zeilmakerij heb ik vernomen. Het bedrijf staat als zeer goed te boek.
https://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/reparatie-onderhoud/zeilmakerij-friesland/
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: scheuren in het doek
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2019, 02:56:52 pm »

Ter Velde in Nieuw-Buinen, Zeilmakerij Johanna in Hoogezand zijn degene die ik ken.
Gelogd

iels999

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: roadmaster
Re: scheuren in het doek
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2020, 04:39:25 pm »

ik hoop dat je niet hetzelfde probleem hebt als wij. 2 jaar geleden een scheurtje laten maken. na het maken nieuw scheurtje ontdekt in de nok. zat er nog niet voor het maken. Na afgelopen zomervakantie (geen extreme omstandigheden) vallen de scheurtjes spontaan in het tentdoek van het dak. Reactie van de officiƫle RM dealer: dat komt omdat na een bepaald bouwjaar ze ander materiaal moesten gebruiken voor het tentdoek en dan kan het voorkomen dat het na loop van tijd verduurt.

lekker dan. Wij zijn groot fan van RM, maar hebben nu weinig vertrouwen meer nu het dak vol gaten zit.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: scheuren in het doek
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2020, 04:46:22 pm »

ik hoop dat je niet hetzelfde probleem hebt als wij. 2 jaar geleden een scheurtje laten maken. na het maken nieuw scheurtje ontdekt in de nok. zat er nog niet voor het maken. Na afgelopen zomervakantie (geen extreme omstandigheden) vallen de scheurtjes spontaan in het tentdoek van het dak. Reactie van de officiƫle RM dealer: dat komt omdat na een bepaald bouwjaar ze ander materiaal moesten gebruiken voor het tentdoek en dan kan het voorkomen dat het na loop van tijd verduurt.

lekker dan. Wij zijn groot fan van RM, maar hebben nu weinig vertrouwen meer nu het dak vol gaten zit.

mag ik vragen welke kleur Roadmaster jullie hebben?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Ronny Joosten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: scheuren in het doek
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2020, 01:09:46 pm »

Hadden 2 jaar geledenhetzelfde euvel, laten maken kostte ons ong. 100,-  uit mn hoofd, maar dan weet je zeker dat het goed is. Zelf met naald en draad zou ik niet doen, ook al is het doek supersterk, het is toch al vrij oud. De kans bestaat dat t dan op de plek die je zelf met de hand hebt gestikt gaat scheuren. Tear aid werkt super, maar wat je zegt, als er veel spanning op staat, vooral bij de nok als het doek nat is, gaat ook dat niet voorkomen dat t verder kan scheuren! Mocht je in de buurt van breda wonen, dan heb ik wel een goed adresje. En oh ja, de tent van de bak afhalen is ong 15 min werk, er weer op een half uur.....:)16]

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Hoi mrlounge,

Wat is het goede adresjes in de buurt van Breda? --> zelf hebben we gistreren een roadmaster op marktplaats gekocht waar ook het een en ander aan gerepareerd moet worden. Wij wonen zelf in Bavel, dus ben erg benieuwd.

Waar ik ook benieuwd naar ben en zelf nog geen ervaring mee heb is om het tentdoek van de vouwwagen te halen. Je zegt dat dit in 15min gedaan is, daar ben ik benieuwd naar. Kun je dit met tekst uitleggen of is hier misschien een insturctie van?

Ik hoor graag van je.

Groeten Ronny Joosten
Gelogd

mrlounge

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
Re: scheuren in het doek
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2020, 01:41:02 pm »

Heb je privebericht gestuurd!

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: scheuren in het doek
« Reactie #11 Gepost op: februari 08, 2020, 02:55:26 pm »

Het doek van de wagenbak is mist het goed opgevouwen is er zo af te halen. 3 klikkers los en schuift het er zo af

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: scheuren in het doek
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2020, 07:14:27 pm »

We hebben een topic met Tent en zeilmakerijen in Nederland

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

muis

  • Gast
Re: scheuren in het doek
« Reactie #13 Gepost op: februari 11, 2020, 12:01:41 am »

mag ik vragen welke kleur Roadmaster jullie hebben?
ik ben hier ook wel benieuwd naar!
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: scheuren in het doek
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2020, 11:28:26 pm »

Wij wonen in Friesland en hebben het bij een zeilmaker in Sint Nicolaasga laten doen. Kosten waren nog geen 50 euro. Ze hebben Bisonyl gebruikt in de kleur van de tent. Ontzetten taai en sterk spul en je ziet het bijna niet.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal