Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Camp-let Passion  (gelezen 10640 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nop

  • Gast
Ervaringen Camp-let Passion
« Gepost op: december 25, 2019, 01:43:38 pm »

Inmiddels een paar keer weggeweest met onze Camp-let Passion. Helaas moet ik zeggen dat we steeds minder enthousiast worden.
Opzetgemak is bij lange na niet dat wat er wordt gesuggereerd. De dealer rept zelfs over een opzettijd van 3 minuten. Natuurlijk neem ik dat met een korrel zout, maar ook na meerdere keren opzetten kom ik in de verte verte niet in de buurt.
De geroemde strakke afspanning van Isabella? Da's betrekkelijk. De tent op zich staat redelijk strak. Wel last van een waterzak aan de voorkant in het midden van de tent. Daarvoor inmiddels een extra ondersteuningstang gekregen. Niet echt een charmante oplossing.
De afspanning van de luifel is zwaar onvoldoende. Bij regen zijn waterzakken gegarandeerd. Dit is bekend bij Isabella / Camp-let en men werkt aan een oplossing. Echter dat doen ze inmiddels al sinds afgelopen zomer. In oktober nog een berichtje via de dealer gehad dat een oplossing nabij is, maar dat is dus inmiddels al weer ruim 2 maanden geleden. Niet meer vernomen.
Daarnaast waren er nog diverse andere zaken, welke ten dele inmiddels zijn opgelost / vervangen, maar absoluut niet passen bij een merk met een degelijke reputatie.
Blij zijn we er lang niet meer mee.
De dealer (ik zal de naam nog even niet noemen) maakt zich er niet zo druk om, rept op zijn website wel over een retourgarantie, deze blijkt in de praktijk echter niets voor te stellen. (Je mag de vouwwagen bij hen neerzetten, zij gaan 'm dan verkopen en na verkoop krijg je geld. Een wassen neus dus.)
Isabelle / Camp-let vind het kennelijk ook maar lastig, gezien de laatste reactie welke ik heb ontvangen na een onschuldige post over de waterzakken op Facebook.
Kortom: We zijn er wel een beetje klaar mee.
Lastig praten ook met deze partijen.
Overweeg sterk om e.e.a. eens uitvoerig voor te leggen aan de diverse kampeerorganisaties, zoals ANWB, ACSI enz. Wellicht kunnen zij er in hun bladen eens aandacht aan besteden.
Tenslotte: graag jullie ervaringen met zowel deze Campl-let als met dit soort klachten.
« Laatst bewerkt op: december 27, 2019, 11:34:36 am door Nop »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #1 Gepost op: december 25, 2019, 02:35:24 pm »

De klachten herken ik niet. Maar ik heb dan ook geen Passion maar een Savanne uit 2006. Die staat strak en geen last van waterzakken bij regen.

Spijtig om te horen dat de dealer niet lekker meewerkt.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #2 Gepost op: december 25, 2019, 04:46:01 pm »

Niet fijn om te horen dat je niet tevreden bent met je camplet. Ik heb het merk en type zelf niet maar om gelijk naar de bladen te gaan lijkt me niet zinvol. Volgens mij stond laatst nog een positief stukje in de KCK over dit type vouwwagen.
Wat ik zou doen is naar een andere dealer gaan en uitleg vragen wat te doen. En er duidelijk bij vermelden dat je niet tevreden bent met de Camplet en met hoe de dealer het een en ander oplost. Hopen dat je zo tot een oplossing komt. Succes er mee

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #3 Gepost op: december 25, 2019, 04:59:11 pm »

Het lijkt op een constructieve fout als je altijd waterzakken krijgt bij regen. De dealer is wettelijk verplicht dit op te lossen of je kunt de koop ongedaan maken. Dit is wel een uiterst middel, maar het lijkt erop dat jullie al zover zijn. Heb je de dealer al op deze manier erop aangesproken?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #4 Gepost op: december 25, 2019, 05:14:55 pm »

Het lijkt op een constructieve fout als je altijd waterzakken krijgt bij regen. De dealer is wettelijk verplicht dit op te lossen of je kunt de koop ongedaan maken. Dit is wel een uiterst middel, maar het lijkt erop dat jullie al zover zijn. Heb je de dealer al op deze manier erop aangesproken?
Goede tip.
Het product moet gewoon goed zijn en de dealer heeft de verantwoordelijkheid om daarvoor te zorgen. Je moet de dealer de kans geven fouten te herstellen zo niet dan kan je de koop ongedaan maken. Je hoeft als koper ook niets van doen te hebben met de fabrikant. Het is aan de dealer om het te regelen met de fabrikant.
Laat je dus niet afschepen maar lees je in over je rechten als consument. Bij https://www.juridischloket.nl‎ kan je gratis rechtshulp krijgen. Op https://www.juridischloket.nl/contact/ kan je de locaties zien als je een gesprek fijner vindt.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #5 Gepost op: december 25, 2019, 10:53:13 pm »

Ik sluit mij aan bij de eerdere schrijvers. Acties zoals die van Youp van ‘t Hek versus T-mobile werken enkel bij genoeg volgers.

https://youtu.be/fz6iMxizdcc

Het is een bekend gegeven dat dealers (in het algemeen) graag onder hun verantwoordelijkheid vandaan willen.
Ik neem aan dat de voorwaarde wat betreft de retourgarantie wel in de garantievoorwaarden bij het koopcontract staan beschreven?


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2019, 08:17:18 am »

De klachten herken ik niet. Maar ik heb dan ook geen Passion maar een Savanne uit 2006. Die staat strak en geen last van waterzakken bij regen.

Spijtig om te horen dat de dealer niet lekker meewerkt.

Maar die heeft een structureel ander frame. De diagonale stangen in de voortent  zaten er niet voor niets, vanaf dag 1 in het originele ontwerp. Dat maakte de camplet een snelle opzetter die strak staat.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2019, 12:58:14 pm »

Maar die heeft een structureel ander frame. De diagonale stangen in de voortent  zaten er niet voor niets, vanaf dag 1 in het originele ontwerp. Dat maakte de camplet een snelle opzetter die strak staat.
Ik heb de opzetinstructie gezien en de VW een paar keer in het echt gezien en alhoewel de constructie van de Passion wat anders is kan ik niet concluderen dat er een ontwerpfout in zit. Dan zou het internet inmiddels overladen zijn met klachten neem ik aan. Ik ben dus zeer benieuwd of het daadwerkelijk een ontwerpfout is of dat er een model of serie fout gegaan is.

Voor de topicstarter zal het niets uitmaken, die heeft gewoon recht op een goed product en zal zijn recht moeten halen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2019, 09:10:26 pm »

Ik heb de opzetinstructie gezien en de VW een paar keer in het echt gezien en alhoewel de constructie van de Passion wat anders is kan ik niet concluderen dat er een ontwerpfout in zit. Dan zou het internet inmiddels overladen zijn met klachten neem ik aan. Ik ben dus zeer benieuwd of het daadwerkelijk een ontwerpfout is of dat er een model of serie fout gegaan is.

Voor de topicstarter zal het niets uitmaken, die heeft gewoon recht op een goed product en zal zijn recht moeten halen.

Ik zeg niet dat er per se een ontwerpfout in zit, maar de diagonale stangen in de originele waren wel heel belangrijk. Ze zitten wat in de weg bij de gasten cabine, maar ze leiden de  forse krachten van wind op de voorgevel en een opgespannen dak naar de twee sterkste delen van de vouwwagen. En die stangen staan goed strak. De constructie in de Passion is op dat punt wezenlijk anders en imo zeker niet beter.
Gelogd

Nop

  • Gast
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #9 Gepost op: december 27, 2019, 11:38:30 am »

Volgens mij stond laatst nog een positief stukje in de KCK over dit type vouwwagen.

Ik heb het gelezen. Vond het een vrij pretentieloos stuk. Tekstueel vrijwel overgenomen uit de folder van Camp-let.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #10 Gepost op: december 27, 2019, 11:44:03 am »

Ik heb idd gemerkt met al die kampeertijdschriften dat het 'gewoon' een positief verkooppraatje is.
Nog nooit heb ik een kritische stuk tekst in zo'n tijdschrift gelezen. Helaas zijn er voor vouwwagens ook geen reviewsites of bladen die gewoon de verschillende producten vergelijken of testen.
Gelogd

Nop

  • Gast
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #11 Gepost op: december 28, 2019, 10:30:34 am »

Bedankt voor de input tot nu toe.
Naar aanleiding van het artikel in de KCK heb ik de redactie in (m.i.) Keurige bewoordingen aangegeven het jammer te vinden dat de ANWB zo'n kritiekloos artikel plaatst. Dat het er op lijkt dat de tekst grotendeels is overgenomen uit de folders van Isabella / Camp-let, zonder daarbij de vraag te stellen of al die lofuitingen wel terecht zijn. En dat onze ervaringen anders zijn. Ik kreeg netjes een reactie:
" De kennismaking van de Camplet Passion, zoals in de Kampeer en Caravan Kampioen van augustus staat beschreven, is niet meer dan wat het woord inhoud. Het is geen test en het product wordt ook niet uitgeprobeerd in de praktijk. Wat in de KCK staat is een feitelijke weergave van onze bevindingen op dat moment met de informatie die tot onze beschikking staat. U kunt het kritiekloos vinden maar ons beschuldigen van het kopiëren van folderteksten van de fabrikant tast de integriteit en de objectiviteit van de ANWB aan. Wij bekijken het product objectief en omschrijven dat in een ‘kennismaking’. " Tja, dan weet ik tenminste hoe ik dergelijke artikels voortaan moet lezen.

On Topic (zoals dat zo mooi heet): Ik hoop dat zich nog enkele bezitters van een Passion melden met hun ervaringen. Onze lijst met op- en aanmerkingen c.q. klachten en verbeterpunten is vrij lang. Heeft m.i. niet zoveel zin deze hier te "publiceren". Die waterzakken is wel het grootste probleem. Al langere tijd bekend bij Isabella en ze werken er (nu alweer dan een half jaar) aan. Daarnaast ging het om diverse stangen welke al na een paar weken waren geoxideerd, wel degelijk het (ontbrekend) van het opzetgemak en dientengevolge ook het inklappen, niet volledige slaapcabines (inmiddels vervangen), het verschuiven van de tent in de bakrailing (kan m.i. makkelijk worden vastgezet), erg zuinig met scheerlijnen, niet kunnen vastzetten van de voordeur (inmiddels een "lapwerk-oplossing"), ritsen van ramen, hor, gordijn uitsluitend van binnen te openen (erg onhandig in de praktijk), niet kunnen vastzetten van de achterklep (wij hebben geen keuken, bij het opzetten van de tent valt het deurtje voortdurend dicht en komt daardoor in de knel met de stangen) is m.i. makkelijk op te lossen , maar gewoon niet over nagedacht. Nergens op wenste of internet een opzetvideo te vinden van dit model. Ik kan nog wel even doorgaan. We zijn ervaren kampeerders (zowel tent als caravan) en snappen echt wel  dat dit geen hotel op wieltjes is. Hebben de indruk dat het model op de markt gebracht is terwijl het nog niet was uitontwikkeld.
Tenslotte: de dealer verschuilt zich inderdaad nogal achter de importeur / fabrikant. Erg lastig mee te communiceren.
Na diverse contacten, heb ik hen eergisteren nog maar eens verteld het niet langer te accepteren, dat ze hun kans gehad hebben en ik de koop wens te ontbinden.
Heel triest natuurlijk voor een vouwwagen met toch volgens mij een goede reputatie en een aanschafprijs van in totaal 10.000,-- euro.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #12 Gepost op: december 28, 2019, 10:43:58 am »

Helaas zijn er voor vouwwagens ook geen reviewsites of bladen die gewoon de verschillende producten vergelijken of testen.

Nu doe je dit forum wel een beetje tekort ;-) Hier staat een schat aan ervaring en veel mensen die je vragen beantwoorden. Niet ieder merk komt even goed aan bod maar er is hier echt veel te vinden.

Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #13 Gepost op: december 28, 2019, 10:51:30 am »

Nu doe je dit forum wel een beetje tekort ;-) Hier staat een schat aan ervaring en veel mensen die je vragen beantwoorden. Niet ieder merk komt even goed aan bod maar er is hier echt veel te vinden.
Ben ik met je eens. En zo te lezen plaats je dit uit je frustratie en woede. Wat ook zeer te begrijpen is. En ja de bladen ik lees ze altijd met een andere blik. Jouw ervaring is altijd anders dan de mijne. Maar even terug naar je probleem. Maak een brief of mail en stuur die naar de dealer waar je de vouwwagen hebt gekocht. Vermeld duidelijke je klachten liefst met foto's. En dan zet je er in dat je twijfelt aan hun kennis en je voor de zekerheid naar een andere dealer gaat om hem het te laten beoordelen. Succes er mee

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #14 Gepost op: december 28, 2019, 12:00:23 pm »

On Topic (zoals dat zo mooi heet): Ik hoop dat zich nog enkele bezitters van een Passion melden met hun ervaringen. Onze lijst met op- en aanmerkingen c.q. klachten en verbeterpunten is vrij lang. Heeft m.i. niet zoveel zin deze hier te "publiceren". Die waterzakken is wel het grootste probleem. Al langere tijd bekend bij Isabella en ze werken er (nu alweer dan een half jaar) aan. Daarnaast ging het om diverse stangen welke al na een paar weken waren geoxideerd, wel degelijk het (ontbrekend) van het opzetgemak en dientengevolge ook het inklappen, niet volledige slaapcabines (inmiddels vervangen), het verschuiven van de tent in de bakrailing (kan m.i. makkelijk worden vastgezet), erg zuinig met scheerlijnen, niet kunnen vastzetten van de voordeur (inmiddels een "lapwerk-oplossing"), ritsen van ramen, hor, gordijn uitsluitend van binnen te openen (erg onhandig in de praktijk), niet kunnen vastzetten van de achterklep (wij hebben geen keuken, bij het opzetten van de tent valt het deurtje voortdurend dicht en komt daardoor in de knel met de stangen) is m.i. makkelijk op te lossen , maar gewoon niet over nagedacht. Nergens op wenste of internet een opzetvideo te vinden van dit model. Ik kan nog wel even doorgaan. We zijn ervaren kampeerders (zowel tent als caravan) en snappen echt wel  dat dit geen hotel op wieltjes is. Hebben de indruk dat het model op de markt gebracht is terwijl het nog niet was uitontwikkeld.

Zaken als de waterzakken, oxiderende stokken en probleem met slaapcabine moeten natuurlijk gewoon opgelost worden. Mijn advies is om je daar op te focussen in je discussie met de dealer.
Je noemt nog een aantal andere zaken die je nieta practisch vind maar dat wordt natuurlijk een lastige discussie want dat zijn zaken die je had kunnen zien toen je hem kocht, maar natuurlijk pas achter komt als je hem gaat gebruiken.
Succes, ik hoop dat je er uit komt met de dealer.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal