Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Scharnier voortentstang  (gelezen 1632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BioBoy

  • Gast
Scharnier voortentstang
« Gepost op: mei 07, 2020, 09:04:17 pm »

Ja hoor! Vandaag mijn tweedehands Camp Let Concorde uitgeprobeerd, opgezet en bij de tweede keer is waarschijnlijk het 1e scharnier van de voortentstang toch terug geklapt en heb ik de tweede stang beschadigd.
Dit is de vorige eigenaar ook al eens gebeurd. Er is een korter stukje stang als reparatie ingezet volgens mij!
Wie weet waar kan ik in Limburg deze stomme fout kan laten repareren of is er een alternatief om het zelf te repareren???
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2020, 09:06:50 pm door BioBoy »
Gelogd

Flaterix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2020, 09:09:42 pm »

Ja ook ik heb de afgelopen dagen mijn 6e hands camplet voor 'teerst op gezet en bijna overkwam me hetzelfde. Aangezien er een speciaal reparatiestuk te koop is denk ik dat 90 procent van de camplet eigenaren dit overkomt. Ik ga even op zoek naar een link voor je. De redding is nabij
Gelogd

Flaterix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2020, 09:13:48 pm »

Ik weet niet of dit binnen forum regels mag maar hier een link naar een zaak die ze verkoopt https://www.vouwwagensonline.nl/product/hulpstuk-kromme-stang-camp-let/

Hulpstuk kromme stang heet het. What's in the name
Gelogd

BioBoy

  • Gast
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2020, 09:16:26 pm »

Wat ben ik blij met dit bericht!!
Ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan zo dom voelde ik me!

Duizendmaal dank voor de hulp!

We kunnen naar Zeeland!!
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2020, 09:17:06 pm »

Geen paniek. Het is eenvoudig te repareren. Origineel reparatie stukje kopen en montage is vrij simpel.
Als je een beetje technisch bent is het reparatie stukje ook zelf te maken.

En ja bijna iedereen heeft het een keer. Ik spreek uit ervaring. :( Bij het uitklappen is het zaak om de zijkant van de tent goed uit de bak te trekken en eventueel een partner standy bij de keuken te zetten.

En over Zeeland gesproken, in Vlissingen zit Mechielsen. Dealer van Camplet. https://www.mechielsen.eu/
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2020, 09:19:37 pm door henkt »
Gelogd

Flaterix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2020, 09:21:32 pm »

Mooi goeie reis naar Zeeland. Op de foto te zien lijkt het alsof er al een reparatiestuk van een eerdere eigenaar op zit. Succes en fijne vakantie  :>
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2020, 09:57:01 pm »

Een nieuw lid van de Bent Pole Club. Zelf nog geen lid. Maar heb wel een filmpje voor je waar ze de kleine reparatie uitvoeren: https://youtu.be/U02A69rBb4g

Heel veel plezier gewenst met je Camp-let.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2020, 10:05:01 pm »

Je hebt geluk. Deze stok is al een keer gerepareerd inderdaad. Normaalgesproken is dat deel uit 1 stuk. De eerste keer dat die stok gerepareerd moet worden, moet hij dus eerst op de juiste lengte doorgezaagd worden om vervolgens dat reparatiestuk in te boren en te poppen. Nu hoef je alleen maar de bovenste schroef los te halen en met sleutel 17 de bout van het scharnier los te halen. Het is ons nog nooit overkomen (afklop, afklop), maar onze tweedehands (derde, vierde, vijfdehands?) had ook al zo'n stokje en die was op zijn beurt ook weer beschadigd. Dus daar zit in elk geval nu reeds het tweede reparatiestuk in...  :#
Gelogd

BioBoy

  • Gast
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2020, 10:57:46 pm »

Je hebt geluk. Deze stok is al een keer gerepareerd inderdaad. Normaalgesproken is dat deel uit 1 stuk. De eerste keer dat die stok gerepareerd moet worden, moet hij dus eerst op de juiste lengte doorgezaagd worden om vervolgens dat reparatiestuk in te boren en te poppen. Nu hoef je alleen maar de bovenste schroef los te halen en met sleutel 17 de bout van het scharnier los te halen. Het is ons nog nooit overkomen (afklop, afklop), maar onze tweedehands (derde, vierde, vijfdehands?) had ook al zo'n stokje en die was op zijn beurt ook weer beschadigd. Dus daar zit in elk geval nu reeds het tweede reparatiestuk in...  :#
Bedankt voor de info. Ik heb vanavond een reparatiestuk kromme stang besteld. Merci.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2020, 12:57:47 am »

Ik weet niet of dit binnen forum regels mag maar hier een link naar een zaak die ze verkoopt https://www.vouwwagensonline.nl/product/hulpstuk-kromme-stang-camp-let/

Hulpstuk kromme stang heet het. What's in the name

Dat mag zeker, dat is van Vouwwagencentrum Noordbergum,  Jan Blanke helpt je graag :J
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Scharnier voortentstang
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2020, 12:26:08 pm »

Is mij ook al eens overkomen  :H
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal