Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Gronddoek, welke?!  (gelezen 6118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rzanten

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: op zoek
Gronddoek, welke?!
« Gepost op: mei 21, 2020, 12:06:24 pm »

Nu wij onze nieuwe vouwwagen (Zambezi Plus! Voorsteltopic volgt  :) ) hebben opgehaald ben ik op zoek naar een goede kwaliteit gronddoek. Ik heb al het een en andere op het forum gezocht maar ik kon zo geen linkjes vinden. Heeft iemand nog een website waar dit te bestellen valt?

Alvast bedankt!
Gelogd

Marcelhuis2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2020, 01:12:07 pm »

Plastic grondzeil wordt niet op alle campings toegestaan i.v.m. verstikking van het gras. Ik gebruik worteldoek. Dat is luchtdoorlatend en bovendien meerdere keren te gebruiken . Minder belastend voor het milieu dus
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2020, 02:30:05 pm »

Ik kan dit anti-worteldoek van harte aanbevelen https://link.marktplaats.nl/a1007006308.
Is licht van gewicht, het biedt een goede bescherming tegen scherpe steentjes e.d., mocht het nat zijn, is het zo droog, maar over het algemeen is het een kwestie van even uitschudden , opvouwen en klaar. Als wij ergens maar een paar dagen staan, dan leven we vaak hierop en niet op het kuipzeil.
Laat de slikranden óp het antiworteldoek liggen, dat scheelt je een bult werk met opbreken. Het antiworteldoek  voorkomt n.l. het opspatten van modder tegen de tent bij regen en de slikranden blijven aan de onderkant ook nog eens veel schoner en droger. Als je dun plastic gebruikt dan blijft daar water op staan of het loopt tussen het plastic en de kuip.
Mocht je dit doek bestellen, dan moet je thuis even de randen sealen, kan met b.v. een soldeerbout of een gasbrandertje/aansteker, want anders blijkt het rafelen. O ja het gaat ook nog eens jaren mee, bij ons iig al vijf jaar .
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2020, 11:15:41 pm »

Hoe werkt dit met een flinke bui regen? Loopt het dan niet juist je vouwwagen binnen? Of zakt het water heel snel door de gaatjes weg?  En hoe doen jullie dat met haringen? Steeds weer dwars door het worteldoek heen? ( dat het een soort van gatenkaas wordt)?

Ik kan dit anti-worteldoek van harte aanbevelen https://link.marktplaats.nl/a1007006308.
Is licht van gewicht, het biedt een goede bescherming tegen scherpe steentjes e.d., mocht het nat zijn, is het zo droog, maar over het algemeen is het een kwestie van even uitschudden , opvouwen en klaar. Als wij ergens maar een paar dagen staan, dan leven we vaak hierop en niet op het kuipzeil.
Laat de slikranden óp het antiworteldoek liggen, dat scheelt je een bult werk met opbreken. Het antiworteldoek  voorkomt n.l. het opspatten van modder tegen de tent bij regen en de slikranden blijven aan de onderkant ook nog eens veel schoner en droger. Als je dun plastic gebruikt dan blijft daar water op staan of het loopt tussen het plastic en de kuip.
Mocht je dit doek bestellen, dan moet je thuis even de randen sealen, kan met b.v. een soldeerbout of een gasbrandertje/aansteker, want anders blijkt het rafelen. O ja het gaat ook nog eens jaren mee, bij ons iig al vijf jaar .
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2020, 11:49:47 pm »

We hebben zoiets één keer gebruikt, daarna niet meer, we vinden het maar niks. Wel handig om bij opbreken neer te leggen en voortent en zo op te vouwen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2020, 08:31:55 am »

Wij hebben ook het eerder genoemde worteldoek en het bevalt ons prima. In ons geval laat ik het niet onder de tent uit steken, ik vind dat er niet uit zien en het werkt niet met de haringen.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2020, 12:53:25 pm »

Wij hebben er voor gekozen van dat "gaatjestenttapijt" ónder t kuipzeil te leggen, laat water door, maar voorkomt beschadiging van je kuipzeil door scherpe steentjes (vaak in droge gebieden)
Het gaatjesdoek heb ik destijds voor weinig bij de Aldi gekocht en op maat van de tent, het kuipzeil, en het bijzettentje van de kids geknipt. Er hoeft geen haring doorheen (want op maat) en je kan ook alleen dat zeil gebruiken als je geen zeil onder je luifel wil hebben.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

joel.pap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2020, 12:31:42 am »

Nu wij onze nieuwe vouwwagen (Zambezi Plus! Voorsteltopic volgt  :) ) hebben opgehaald ben ik op zoek naar een goede kwaliteit gronddoek. Ik heb al het een en andere op het forum gezocht maar ik kon zo geen linkjes vinden. Heeft iemand nog een website waar dit te bestellen valt?

Alvast bedankt!
Deze ga ik bestellen voor onder het kuipzeil en de kindertenten. Verstevigd worteldoek, prima prijs, herbruikbaar.
http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

joel.pap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack Trekking (2020)
  • Lazy Papman meets Lazy Jack
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2020, 12:36:53 am »

Deze ga ik bestellen voor onder het kuipzeil en de kindertenten. Verstevigd worteldoek, prima prijs, herbruikbaar.
http://www.wintergronddoekhandel.nl/tentzeil-tentdoek-130-gr


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is dezelfde als die AstriG voorstelt zie ik nu :)4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

neilpryde

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2020, 08:18:08 am »

Is dezelfde als die AstriG voorstelt zie ik nu :)4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze gebruik ik ook al een aantal jaren. Bevalt erg goed.  Wij laten het doek ook iets uitsteken zodat opspattende regen de tent niet vuil maakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2020, 12:08:56 pm »

Deze gebruik ik ook al een aantal jaren. Bevalt erg goed.  Wij laten het doek ook iets uitsteken zodat opspattende regen de tent niet vuil maakt.


+1
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2020, 01:11:01 pm »

+1
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2020, 03:00:33 pm »

Wij hebben ook het eerder genoemde worteldoek en het bevalt ons prima. In ons geval laat ik het niet onder de tent uit steken, ik vind dat er niet uit zien en het werkt niet met de haringen.
Wij het zelfde

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2020, 05:13:40 pm »

Wij zelfde doek ook al jaren in gebruik
We laten het wel 20cm onder de tent uitkomen
Nooit geen slabben of tent meer zuiver maken van modder of ander opspattend vuil

Gelogd

Henny304

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Ex- Mercury nu Malawi 2.0
Re: Gronddoek, welke?!
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2020, 05:50:59 pm »

@Hemertje, blijft de onderkant van je kuipzeil ook schoon dan? Wij staan op een kleiachtige grond. Totdat het gaat regenen is er niks aan de hand.... maar dan komt er meestal zoveel regen dat de grond het niet aan kan en er plassen/modderpoel ontstaat.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal