Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke camplet kopen?  (gelezen 6056 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Welke camplet kopen?
« Gepost op: juni 02, 2020, 09:07:43 pm »

Beste campletters,

Wij zijn op zoek naar een goede tweedehands Camplet vw. Maar we zien verschillende uitvoeringen. Ons gezin bestaat uit 5 personen waarvan er 3 in de vw zullen slapen, de rest in een apart tentje. Welk type moeten we dan hebben? We hebben nu het oog laten vallen op een Savanne uit 2010 met gastencabine zodat de oudste 2 als het nodig is toch 'binnen' kunnen slapen. Maar verder kan ik weinig vinden over verschillen onderling.

Wie helpt ons met een paar goede tips? Ook als we er eentje gaan bekijken is het handig als we weten waar we op moeten letten.
Alvast bedankt!
Janine
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2020, 09:39:26 pm »

Hier vind je veel oud folder materiaal:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=142.0

De Savanna zat vaak ergens boven in het segment van Camp-let onder de Premium/Royal.
Waar de Savanne afwijkt van de andere Camp-lets is de tent zelf. Bij de Savanne kan je de voorwand er helemaal uitritsen en de zijwanden grotendeels. Zo heb je eigenlijk direct een luifel zonder voortent.



Als je een Savanne koopt zorg er dan idd voor dat er direct een gastencabine bij zit (als je daar interesse in hebt). Die zijn nog wel nieuw te krijgen maar tweedehands vrij moeilijk. De gastencabine van de Savanne is anders dan alle anderen modellen van Camp-let door de meer driehoekige vorm.
Verder kan je veel huidige accessoires die vandaag de dag te koop zijn gewoon op je Savanne gebruiken. Mocht je dus ooit een nieuwe luifel, nieuwe slaapcabines, nieuwe matrassen enz nodig hebben. Het is allemaal nog nieuw leverbaar omdat Camp-let heel veel onderdelenstandaard heeft gemaakt.

Zo hebben wij onze Savanne vorig jaar gekocht, een oudje uit 2006. Daar hebben we gelijk een grote disselbak op laten zetten en een lattenbodem en topper in de deksel.

Waar ik op zou letten is of de hulpdrukveer nog lekker werkt. Dit merk je bij het openen (helaas ontbreekt zo'n veer op mijne. Werd ergens in 2008 geïntroduceerd geloof ik). Ook moet je erop letten dat het scharnier tussen keuken en bak nog in goede staat is en dus niet verbogen. Daarnaast kan er een dut zitten in de stang bij de keuken. Veel mensen vergeten die vroeg of laat een keer juist weg te klappen bij het opzetten. Dan komt er een deuk in en verbuigt die stang. Een vervangend onderdeel kost iets van 25 euro, een uur tijd en wat handigheid.

Verder gelden alle standaarddingen die voor alle vouwwagens gelden. Zijn de banden niet uitgedroogd, is het een geremde versie of niet (sommige auto's mogen niet ongeremd trekken), is het doek in goede staat, is de wagenbak nog goed. Camp-let wagenbakken zijn gemaakt van heel stevig en licht materiaal maar er moeten geen scheuren inzitten of stukken uit zijn (door een botsing bijvoorbeeld). Schimmel in het doek is een grote no go in ieder geval.

Veel plezier bij de bezichtiging. Meer vragen zijn altijd welkom op dit forum heb ik ervaren.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2020, 09:42:44 pm door Jer81 »
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2020, 11:34:17 pm »

De savanne is een mooie vouwwagen, zit inderdaad onder de premium/royal. Ik zou zelf niet snel kiezen voor de basic of basic+ deze hebben weinig ventilatie mogelijkheden. Ikzelf heb een classic uit 2014 ik meen dat ze deze vanaf 2012 standaard met een Acryl doek leverden, ik meen dat ze dit niet bij de savanne hadden. Gasveer is erg prettig en zou ik zeker aanraden. Froli bedbodem of lattenbodem is erg prettig slapen en zorgt voor ventilatie onder je matras, dat is het nadeel van een glasvezel bak.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2020, 08:35:52 am door Vazal »
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2020, 10:12:48 pm »

Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2020, 10:26:03 pm »

Zier er goed uit. Mooie ruime moderne luifel. Weet niet of het een originele Camp-let luifel is maar als het past dan past het.
Uit 2008 dus met gasveer wat het open maken heel veel makkelijker maakt. Wat betreft ventilatie ken ik het model niet. Misschien kunnen anderen wat over een Apollo Lux vertellen.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2020, 10:39:24 pm »

Jer81, dat vinden wij ook! Ik heb een bericht gestuurd naar de verkoper. We zijn benieuwd!
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2020, 08:11:08 am »

Ziet er prima uit en is compleet, ik weet alleen dat de Apollo de voorganger was van de basic+. Je kunt geen gastencabine plaatsen bij dit model en heeft geen extra ventilatie bij de slaapcabines zoals de savanne wel heeft. Maar de ventilatie dat is persoonlijk, wij gaan vaak op vakantie waar het (erg)warm is en niet veel waait dan is het prettig om zoveel mogelijk ventilatie te hebben.
Veel succes met de aankoop
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2020, 08:18:35 am »

Hierbij het overzicht van 2010, ik ga er van uit dat er niet veel verschil was te opzichte van 2008.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2020, 09:08:45 pm »

Hoi,
We laten de apollo lux toch voorbij gaan. Aanstaande zaterdag gaan we kijken bij Bravo in Ommen om eens te kijken naar hoe zo'n camplet nou precies werkt. Bij mensen thuis vind ik dat anders toch een beetje ongemakkelijk en zo kunnen we 'beslagen ten ijs komen'. Want de week erna gaan we kijken bij de Savanne uit 2010! Ik hoop dat hij er nog mooi uit ziet, er zitten veel opties bij zoals gastencabine en adventureluifel.
Als er meer punten zijn waar we op moeten/kunnen letten bij de bezichtiging dan horen we dat graag!

groet, Janine
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 05, 2020, 07:17:20 am »

Succes met oriënteren, ik ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk zal zijn. Mvg Roel
Gelogd

oawinkel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #10 Gepost op: juni 05, 2020, 12:31:49 pm »

Wij hebben zowel met de savanne als met de concorde gekampeerd. Vergelijkbaar qua opties en ventilatiemogelijkheden. Vooral het uiterlijk en de deur is echt anders. Veder beide heerlijke vouwwagens.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #11 Gepost op: juni 05, 2020, 03:23:18 pm »

@oawinkel: wat bedoel je precies met dat de deur anders is? Andere locatie in de tent?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2020, 07:26:59 am »

Ik denk dat hij bedoeld de voorkant van de Concorde opgedeeld is in twee dezelfde openingen, bij de savanne is dit een soort van deur. En hoe was het bezichtigen, mee of tegen gevallen?
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2020, 07:28:48 am door Vazal »
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2020, 03:29:17 pm »

Nou, we zijn inderdaad bij Bravo in Ommen geweest en daar stond er een uit 2007. Maar ze willen er nog een nieuwe tent opzetten, de huidige was erg verschoten. Dat maakt ons niet zo heel veel uit maar hierdoor konden ze ook nog geen prijs opgeven. Maar we moesten er vanuit gaan dat er in geval van een nieuwe tent nog wel € 2500 bij op zou komen. Dus een beetje vaag.
Wel hebben we goed kunnen kijken naar hoe hij in elkaar zit (nog nooit een camplet 'live' gezien) en we raakten alleen maar enthousiaster!
Nog een vraag, we zagen op internet een andere manier van pootjes in het deksel steken dan op de savanne uit 2007. Die laatste had een soort bredere pootjes die in sleuven op het deksel schuiven. Wie weet welke manier wanneer kwam en wat beter werkt? Verder opent de keuken bij verschillende modellen ook anders, iemand daar nog ervaringen mee? Wat is handig, wat niet?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2020, 04:13:57 pm »

Leuk dat je er enthousiast over bent geworden.
Een nieuwe tent is kostbaar, en 2007 is op zich nog niet zo oud voor een tent. Maar bij Bravo zullen ze het wel goed weten. Voor een tweedehands bij de dealer vind ik Noordbergum zelf vaak wat prijsvriendelijker.
Ik heb er een uit 2006 en die achterkant gaat open met een draaiknop die je een paar keer rond moet draaien (schroefdraad). Werkt prima maar de eerste keer heb ik ondanks de waarschuwing bij aflevering een vinger opengehaald. Het reflecterende driehoekje zat in de weg en is niet zacht en geeft niet mee.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal