Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke camplet kopen?  (gelezen 6057 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #30 Gepost op: juni 10, 2020, 08:45:42 pm »

@sannie, als we de filmpjes over kantelen bekijken lijkt het ook niet zo'n grote klus maar wel eentje die je met beleid moet uitvoeren  :X
Voor ons is het echt een must dat hij in de eigen garage staat, op zijn zij.
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #31 Gepost op: juni 10, 2020, 08:57:13 pm »

@oawinkel, klopt, dat uitschuifrek had die uit 2008 die bij bravo stond ook. Dan heb je meer werkbladruimte inderdaad.
@Jer81, bedankt, dat filmpje had ik nog niet gezien! Bij de Savanne die we komend weekend gaan bekijken zitten denk ik dezelfde pootjes. De man in het filmpje schuift er nog iets doorheen lijkt het, een borgpen? Verstel je ze ook op die manier?
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goed koelkastje (compressor) voor in de disselbak. Die we gaan bekijken heeft een grote disselbak waar hij eventueel in zou kunnen staan. Of hebben jullie hem in de kofferbak van de auto?
Ik heb een net iets te grote koelkast gekocht. Doordat ik de geremde versie heb zit er een kleine insparing in de dissel waardoor de koelkast niet past. Die gaat bij mij dus in de auto.

De man in het filmpje plaatst idd een borgpen. Je kan de pootjes namelijk op meerdere hoogten instellen voor als de wagen iets schuin staat en je wel recht wil slapen.
Gelogd

oawinkel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #32 Gepost op: juni 10, 2020, 09:10:38 pm »

Wij hebben ook een iets grotere koelkast,  compressor type, en daarom past ie niet in de disselbak. Maar gezien het gewicht van een volle koelkast zou ik hem sowieso in de auto vervoeren

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #33 Gepost op: juni 10, 2020, 09:22:30 pm »

@Jer81, ik las ergens dat jij er een lattenbodem in hebt laten plaatsen. Waar heb je dat laten doen en kun je dan nog wel bagage in de bak kwijt?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

oawinkel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #34 Gepost op: juni 10, 2020, 09:55:08 pm »

@Jer81, ik las ergens dat jij er een lattenbodem in hebt laten plaatsen. Waar heb je dat laten doen en kun je dan nog wel bagage in de bak kwijt?
Wij hebben aan een kant en schoteltjes bodem geplaatst.  Nog comfortabeler dan een lattenbodem.  Qua ruimte,  blijft er nog best veel ruimte voor wat extra bagage. Bij ons 4 plastic kisten,  4 kussens en 4 dekbedden. 

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #35 Gepost op: juni 10, 2020, 09:59:36 pm »

@Jer81, ik las ergens dat jij er een lattenbodem in hebt laten plaatsen. Waar heb je dat laten doen en kun je dan nog wel bagage in de bak kwijt?
Ik heb hem tweedehands gekocht bij Vouwwagencentrum Noordbergum en daar heb ik gelijk de lattenbodem en topper voor het linker bed besteld. Zij hebben het er voor mij ingelegd maar dat kan iedereen ook zelf doen.
Qua bagage leg ik momenteel nog niet zoveel in de bak. De luifel, gaderobestok, wasrekje en dat soort zaken liggen er in. We hebben wel een redelijk plat krat gekocht die er ook nog om komt te liggen  (en als dat bevalt wat meer van die kratten) samen met een dekbed en kussens.
De tafel, stoelen en campingkast liggen op de bak. Ik vind de imperial met zeil erg handig om dat soort grote dingen op te bergen. Gasflessen, Skottelbraai, haringen, gereedschap, Porta Potti en vloeistoffen, schoenen en meer zooi liggen in de grote witte disselbak.

De schoteltjes hebben we ook gezien in de optielijst. Zal ongetwijfeld nog fijner liggen, het zal iig iets gewicht schelen. Maar het was ook twee keer de prijs ongeveer.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #36 Gepost op: juni 10, 2020, 10:51:27 pm »

Ik heb een net iets te grote koelkast gekocht. Doordat ik de geremde versie heb zit er een kleine insparing in de dissel waardoor de koelkast niet past. Die gaat bij mij dus in de auto.

De man in het filmpje plaatst idd een borgpen. Je kan de pootjes namelijk op meerdere hoogten instellen voor als de wagen iets schuin staat en je wel recht wil slapen.

Exact hetzelfde ‘probleem’ voorheen hadden we een kleine disselbak maar in de grote past hij ook niet. Dan gaan er spullen in de disselbak die normaal in de auto hadden gelegen.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #37 Gepost op: juni 10, 2020, 10:57:31 pm »

@Jer81, ik las ergens dat jij er een lattenbodem in hebt laten plaatsen. Waar heb je dat laten doen en kun je dan nog wel bagage in de bak kwijt?

De lattenbodem kun je kant en klaar kopen, zowel voor de linker als rechterkant. Wij hebben de froli schotels omdat deze erbij zaten icm een camplet topper, ligt heerlijk 😀 2x basisset=218,- Obelink. Wij vervoeren de stoelen en andere grote spullen op het imperiaal icm afdekzeil.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #38 Gepost op: juni 11, 2020, 03:14:47 pm »

@vazal, heb je geen last aan de linkerkant van de schuine aflopende zijdes?
@jer81 dus je hebt aan één kant een froli bodem en aan de andere kant een lattenbodem? Hoe zorg je ervoor dat die froli schotels niet verschuiven bij het inklappen? Vastlijmen in het deksel?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #39 Gepost op: juni 11, 2020, 03:19:48 pm »

Nee ik heb aan de linkerkant de lattenbodem topper en aan de rechter kant enkel het matrasje. Die gebruiken we namelijk enkel voor opslag momenteel.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #40 Gepost op: juni 11, 2020, 08:59:07 pm »

Ok! We gaan het ervaren. Morgenavond staat de afspraak om de Savanne te gaan bekijken en waarschijnlijk mee te nemen  :>
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #41 Gepost op: juni 12, 2020, 08:55:48 pm »

Ok! We gaan het ervaren. Morgenavond staat de afspraak om de Savanne te gaan bekijken en waarschijnlijk mee te nemen  :>
En? Was het wat?
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #42 Gepost op: juni 12, 2020, 11:05:58 pm »

Jaaa we hebben hem aangekoppeld en nu staat hij voor de deur! Echt superblij mee, hij ziet er ook nog prima uit. Morgen gaan we hem eens wat beter bekijken...
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #43 Gepost op: juni 12, 2020, 11:12:00 pm »

Mooi, heel veel plezier er mee.
En wat zijn het mooie compacte wagens hè.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke camplet kopen?
« Reactie #44 Gepost op: juni 13, 2020, 07:27:44 am »

Heel veel plezier ermee...  :>
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal