Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet louisiana bouwjaar 19?? Onderdelen en advies  (gelezen 1176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madelief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Jamet louisiana bouwjaar 19?? Onderdelen en advies
« Gepost op: juni 02, 2020, 09:21:40 pm »

Wij hebben vorige maand een Jamet louisiana aangeschaft.
Het bouwjaar weten we niet zeker. Degene waarvan we hem overgenomen hebben denkt bouwjaar 1996. Kan iemand dit bevestigen of is er een andere manier om het correcte bouwjaar te achterhalen? (Zie foto)

Vandaag hebben we hem voor het eerst volledig opgebouwd en bleek dat we een aantal onderdelen missen.
we missen onder andere een voet van de buis van de aanbouw.
Een stelbuis aanbouw nr 10 (zie plaatje)
2 nokliggers nr 12 (zie plaatje)
Volledige luifel.

Ook zijn de elastieken aan vervanging toe (zie foto)

Heeft iemand die onderdelen? Of weet iemand een website waar we deze onderdelen kunnen kopen.

Ook hebben we geen idee waar twee gordijnen horen.

En graag tips voor vervanging matras (het slaapgedeelte, niet het zitgedeelte)

Alvast bedankt!


Ps: graag geen reacties als: zoeken op google.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Jamet louisiana bouwjaar 19?? Onderdelen en advies
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2020, 11:25:33 pm »

Bij de Wit of Obelink of de lokale kampeerwinkel hebben ze de elastieken. Jamet dealers kunnen de missende stokken wel leveren, al is die nr 10 niet nodig dacht ik.

De 2 gordijnen horen in de wagen tent, aan de disselzijde voor het raam. Als het goed is is de ene ook breder dan de andere. Moet ook omdat de nokstok niet in het midden zit.

Edit: die nr 10 is voor de hangkast dacht ik. Is toch wel handig.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2020, 11:27:41 pm door Lars »
Gelogd

skidak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde 2006
Re: Jamet louisiana bouwjaar 19?? Onderdelen en advies
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2020, 02:42:46 am »

Hoi,
Wij hebben dezelfde kleurstelling Louisiana en die komt uit 1997.
Maar het kan b.v. zijn dat het een vouwwagen van modeljaar 1996 was, die is verkocht in 1997.
Ik denk dan ook dat je qua datering juist zit.

Stok nummer 10 is niet bedoeld voor de kledingkast.
De stok voor de kledingkast is een stok met draad er doorheen en aan beide zijden van de draad een haak om deze (in de kast) tussen stokken 2 en 8 te klemmen. Stok 10 is inderdaad een afstandhouder, net als beide stokken 12.

V.w.b. de schuine gordijnen, voor zover ik weet hebben we er daar maar 1 van.
Wij gebruiken die bij het raam van de keukenuitbouw, links naast de ingang. Zeg maar bij stok 3.

Elastieken zijn zo goed als overal te koop, al kan ik aanraden om eens bij "Vouwwagencentrum Noordbergum" (https://www.vouwwagensonline.nl/) te kijken. Die hebben (naast standaard elastieken) ook nog losse onderdelen voor Jamet.
Daarnaast zou ik ook Marktplaats in de gaten houden want daar zijn ook nog vaak opkopers die gordijnen en stangen aanbieden van "overleden" vouwwagens. Gewoon zoeken op "Jamet Louisiana".
("Jamet Arizona" kan trouwens ook alleen moet je daarbij rekening houden dat deze wat breder is.) ;-)

Helaas kan ik je niet helpen aan tips voor vervanging van de matrassen. Die van ons zijn nog prima.

Succes met je zoektocht!
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2020, 02:44:48 am door skidak »
Gelogd
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

Madelief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Re: Jamet louisiana bouwjaar 19?? Onderdelen en advies
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2020, 05:13:02 pm »

Bedankt voor de reactie’s.

Ik heb contact opgenomen met Jamet en die konden mij vertellen, aan de hand van foto vouwwagen en foto chassis, Dat het gaat om een louisiana bordeaux, productiejaar 1994 en modeljaar 1995.

De schuine gordijnen zijn van het raam boven de dissel.

Voor de ontbrekende onderdelen en die aan vervanging toe zijn, zal ik gaan zoeken op internet en dergelijke.
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Jamet louisiana bouwjaar 19?? Onderdelen en advies
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2020, 08:09:13 am »

Wij hebben een soortgelijke Jamet Louisiana uit ongeveer dezelfde periode, alleen andere kleurstelling. Ik ben blij dat ik nu weet waar die laatste twee gordijnen horen, haha. Wij kwamen daar ook niet aan uit.

Wat betreft matras: wij lossen dit het eerste jaar op door er maar gewoon een twee persoons luchtbed op te leggen. Dat past precies als we het bankje niet bij de slaapcabine betrekken. Ik offer die extra ruimte graag op voor wat meer comfort. En hé, vroegah sliepen we ook met z’n tweeën op dat luchtbed, dus het past.

Nu moet ik er wel bij zeggen: wij hebben deze vouwwagen gekocht om het kamperen (en specifiek het klappen) dit jaar te (her)ontdekken. Man heeft een paar keer met mij gekampeerd (vandaar dat er nog een luchtbed rondslingerde op zolder). Maar we gaan nu voor het eerst met kinderen. Dit jaar dus zo low budget mogelijk qua materiaal. Bevalt het toch niet dan verkopen we de handel weer. Dus we investeren nu even niet al te veel.

De vorige eigenaars hadden en topmatras gekocht (ikea, jysk e.d. winkels). Maar die zijn half zo duur als wat we voor de vouwwagen betaald hebben 8) dus dat vind ik nu de investering even niet waard. Wellicht gaan we niet meer kamperen of kiezen we toch voor caravan (bah) of andere vouwwagen (yes!).

Maar goed; herkenbaar dus wat betreft gordijnen. Overigens missen wij stok 10 ook. Zal wel ee kwetsbaar onderdeel zijn? Maar hij kan ook staan zonder. En qua matras kan een luchtbed dus ook, al is het maar voor de 1e zomer om te proberen.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal