Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aart kok Kariba vragen matras / afdekzeil  (gelezen 1476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RRA

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Aart kok Kariba vragen matras / afdekzeil
« Gepost op: juni 05, 2020, 07:54:46 pm »

Hallo,

We hebben hem ! , een AK kariba afgelopen week opgehaald , wagen van 2006 met vario luifel. Hartstikke blij mee , we hebben ons al veel ingelezen op dit leuke forum en hebben een aantal vraagjes .

we willen nieuwe matrasjes / toppers erin heb al gezien dat dat kan maar kan je in beide slaapvertrekken een topper bovenop de oude matras leggen ? of leg je deze direct op de lattenbodem ? en belangrijkste vraag is , krijg je de wagen nog wel fatsoenlijk dicht als je aan beide kanten een ¨extra´ matras legt ?? Alles word wel wat dikker zo natuurlijk .

Andere vraag is , wat kan je nog kwijt onder het afdekzeil ? zou mooi zijn als je daar wat stoelen en/of een tafel kwijt kan , misschien hebben mensen hier ervaring mee , ben wel benieuwd  wat mensen er allemaal onder prutsen .

RRA



Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Aart kok Kariba vragen matras / afdekzeil
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2020, 06:28:48 pm »

Je kunt kijken hoe mensen met een Kavango dat doen, het systeem is vergelijkbaar.
Volgens mij is het zelf passen en meten wat er onder het zeil past, ook afhankelijk van welke tafel/stoelen je hebt.
Zelf hebben wij een Kavango, die we afgelopen weekend getest hebben. Onder het zeil verdwenen bij ons kuipzeil, luifel, stokken, grondzeil en overige zoals haringen en voorkant van de tent.

Mbt matrasjes zag ik hier al eea voorbijkomen: 1 dunne topmatras schijnt te kunnen, 2 wordt te dik denk ik. 1 matras zou je kunnen vervangen door een nieuwe die even dik is?
Beddengoed meeklappen zal dan een no-go zijn.
Zoals ik het nu zie is er weinig ruimte om tussen de 2 bedden topmatrassen cq beddengoed mee te klappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Heppie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Aart kok Kariba vragen matras / afdekzeil
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2020, 04:36:58 pm »

Gefeliciteerd met je Kariba!
Wij kamperen er nu een aantal jaar mee en het bevalt ons nog steeds heel goed.
De kinderen gaan inmiddels niet meer mee, dus het bed bovenop de bak gebruiken we als lounchebank. In Scandinavie, waar wij voornamelijk heen gaan, is het 's avonds vaak te koud om buiten te zitten, dus heerlijk binnen op de bank. Daar hebben wij op het matras alleen een hoeslaken. Op het andere bed slapen wij, op het matras met daarop een topper van 7 cm van Ikea (slaapt geweldig). Daarop ligt nog een donzen dekbed. Alleen de hoofdkussens halen we eruit als we de boel inklappen en dit past prima. We laten ook de voordeuren erin zitten (alleen de bovenste ritsen vast).
Op de wagenbak en onder het zeil hebben we alles liggen wat plat is: Het grondzeil, het gaatjestapijt voor in de voortent, de eettafel, het wasrekje, op de heenweg het dekbed (want dan is het bed nog niet opgemaakt), een tafel/kast. Dit pas er allemaal prima onder. Op de keuken hebben we, onder het zeil, de hoofdkussens liggen (in een tas tegen het vuil) en de vuile was (in een oude kussensloop). Kwestie van uitproberen.
Succes!
Gelogd

Carolo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango GD
Re: Aart kok Kariba vragen matras / afdekzeil
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2020, 09:34:16 pm »

Mocht je nog op zoek zijn, ik zag net op marktplaats een topper voor de Kavango.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal