Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Akwamat onder matras camplet Savanne?  (gelezen 2502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2020, 09:56:11 am »

Nog wel een dingetje dat je hebt met los schuim zonder tijk, het is wat kwetsbaarder. Je kunt er als je wilt stukken uit trekken(moet je wel je best voor doen hoor). Wij pakken het dus nooit bij de puntjes of randen op, maar rollen de boel op en pakken het in zijn geheel. Hij ligt bij ons onder het afdekzeil.
Gelogd

EMB38

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2020, 01:38:55 pm »

Wij gebruikte in de caravan van die rieten strandmatjes onder de kussens. Werkt ook heel goed en kost niets bij een Action of Xenos ofzo. Wel aan de onderkant en/of de bovenkant uit laten steken voor het beste effect.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2020, 02:02:41 pm »

Hoi, Ja dat van die matjes had ik ook gelezen. Is ook nog een optie voor als de matten van Xenos niet goed werken. Ik ga een pantera schuimplaat bestellen. Ik denk dat wij medium doen aangezien ons vw matras niet erg hard is. En dan een molton en een gewoon hoeslaken eromheen.  :J
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2020, 03:05:54 pm »

Ik heb op de bon nagekeken, wij hebben zelfs extra soft.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2020, 12:35:51 am »

Ik hoop dat die matten voldoende doen. Het eerste jaar zonder die matten gedaan, in Slovenië. Die polyester bak ademt 0,0, moesten toen iedere dag de matrassen ventileren of een fles tussen bodem en matrassen duwen. Daar kwam zo veel vocht tussen. Geen zin in en geen tijd voor, die matrassen moeten altijd droog genoeg zijn om ingeklapt te kunnen worden. Het slimme van die akwamat is dat het vocht van onder de matras wegleidt via de zijkanten. Dat zie ik een rieten mat niet doen. Moet uiteindelijk toch een halve tot een hele liter vocht weg ventileren per nacht.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2020, 08:30:39 am »

Ik zou hierop geen besparing doen, schimmel in je kussens omdat er vocht in blijft zitten lijkt mij niet prettig. Wat is 75 euro op de aankoop van een vouwwagen? En nieuwe kussens kopen is nog vele malen duurder.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2020, 08:56:06 am »

Ik hoop dat die matten voldoende doen. Het eerste jaar zonder die matten gedaan, in Slovenië. Die polyester bak ademt 0,0, moesten toen iedere dag de matrassen ventileren of een fles tussen bodem en matrassen duwen. Daar kwam zo veel vocht tussen. Geen zin in en geen tijd voor, die matrassen moeten altijd droog genoeg zijn om ingeklapt te kunnen worden. Het slimme van die akwamat is dat het vocht van onder de matras wegleidt via de zijkanten. Dat zie ik een rieten mat niet doen. Moet uiteindelijk toch een halve tot een hele liter vocht weg ventileren per nacht.

Helemaal mee eens! Deze mat werkt super! Licht materiaal en neemt weinig ruimte in.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2020, 10:10:53 am »

Ik zou hierop geen besparing doen, schimmel in je kussens omdat er vocht in blijft zitten lijkt mij niet prettig. Wat is 75 euro op de aankoop van een vouwwagen? En nieuwe kussens kopen is nog vele malen duurder.

Maar met €75 ben je er niet als je in beide bodems een akwamat wilt. Als ik op de site kijk moet die mat dus iets uitsteken. Dat zou betekenen 180 breed want het bed is 160 breed. Ze verkopen alleen tot 140 breed. Dus als ik 2 x 80 cm koop zit ik te krap en kost het me €40 per mat dus €160. Vandaar dat ik het eerst met de xenos mat ga proberen.
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Akwamat onder matras camplet Savanne?
« Reactie #24 Gepost op: juni 17, 2020, 11:22:27 am »

Maar met €75 ben je er niet als je in beide bodems een akwamat wilt. Als ik op de site kijk moet die mat dus iets uitsteken. Dat zou betekenen 180 breed want het bed is 160 breed. Ze verkopen alleen tot 140 breed. Dus als ik 2 x 80 cm koop zit ik te krap en kost het me €40 per mat dus €160. Vandaar dat ik het eerst met de xenos mat ga proberen.

1,40 is voldoende, de mat hoeft alleen aan de achterzijde wat uit te steken. Bij de wielkasten komt hij er ook voorbij, daar is de wagenbak wat smaller. De door KampeerFan geposte variant ken ik niet, maar ziet er ook interessant uit. Geen idee hoe lang onze oude Akwamat het vol gaat houden, maar ik heb deze in 2014 tweedehands gekocht en gaat bij ons zo'n 25 weken mee en ik kan er nog geen sleet aan ontdekken. Ze zijn duur, maar in elk geval ook duurzaam.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal