Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen keuken Trigano Vendome  (gelezen 1632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL (2006)
Aanpassingen keuken Trigano Vendome
« Gepost op: juli 21, 2020, 09:57:05 am »

Na lang twijfelen dit jaar toch besloten om naar Frankrijk te gaan (Bretagne noord). Maar omdat er wel wat extra maatregelen gelden op de camping (zoals het gebruik van mondkapjes in het sanitair gebouw) heb ik wat aanpassingen aan de keuken gedaan. Tot nu toe hadden we nooit de behoefte aan een werkend kraantje en gebruikte we de wasbak als opslag. Maar om nu toch wat makkelijker je handen te wassen of tanden te poetsen en daarmee het aantal bezoekjes aan het sanitair gebouw te beperken ben ik het kraantje maar eens gaan aansluiten (en hebben we een porta potti aangeschaft).

Het kraantje is aangesloten met een omvormer en voor de ledstrip zit een aan/uit schakelaar aan de achterkant. Daar heb ik ook meteen een stopcontact met 2 USB aansluitingen gemaakt.
Aan de binnenkant zit er een normale inbouwdoos en omdat de keuken van metaal is heb ik die ook meteen maar even geaard nu er elektra en water op aangesloten zijn (schroefje tussen de PowerCon en het stopcontact).

Daarnaast hadden we na de vakantie vorig jaar (waar we op een erg donkere plek stonden) de behoefte aan een ledstrip in de keuken zodat je zonder al te veel licht toch wat uit de keuken kunt halen.

Met wat tips van het forum de aansluiting tussen de wagen en de keuken gemaakt met PowerCon connectoren van Neutrik.

De schoon en vuil wateraansluiting kan ik aan de achterkant aansluiten met Gardena koppelingen en op de vuilwatertank zit een DIN61 dop met gardena aansluiting zodat deze ook goed vast zit en er niet per ongeluk uit kan.

Nu nog de lekkende afvoer repareren (wat een waardeloze aansluiting is dat). Ik had er al een silicone ring tussen gedaan aan de bovenkant en alle bramen verwijdert. Maar het lekt nog steeds (aantal druppels na een nacht met water in de wasbak). Vandaag die siliconen ring maar eens vervangen door siliconen kit. Hopelijk blijft het daarmee dicht.

Daarna helemaal klaar om maandag te vertrekken!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.754
Re: Aanpassingen keuken Trigano Vendome
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2020, 10:07:42 am »

Mooi resultaat.
Doet mij denken aan de keuken van onze Raclet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Aanpassingen keuken Trigano Vendome
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2020, 11:03:43 pm »

Ben even nieuwsgierig naar hoe de stroom binnenkomt.
Heb je daar ook een cee/caravan invoerdoos geplaatst?
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Joost81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL (2006)
Re: Aanpassingen keuken Trigano Vendome
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2020, 12:23:01 pm »

Die CEE aansluiting had ik al eerder gemaakt voor 2 stopcontacten in de wagenbak. Die zit onder de disselbak en gaat via zo’n kabeldoorvoer voor boten de wagen in. Daar zit een 6A aardlekautomaat.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2020, 12:25:43 pm door Joost81 »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal