Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ardennen, Luxemburg, Poupehan, Camping le Prahay  (gelezen 2546 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Ardennen, Luxemburg, Poupehan, Camping le Prahay
« Gepost op: augustus 15, 2020, 09:49:33 pm »

Onze tweede camping dit jaar was Le Prahay. De camping is nog niet zo lang van eigenaar gewisseld en de 2 Nederlandse uitbaters zijn hard aan t werk om de boel op te knappen.
Het is een grotere camping dan ik had verwacht, ik schat zo'n 200 plaatsen, waarvan een deel al ingedeeld is met duidelijke markering, en een (groter) deel een veld is waar je een plekje mag zoeken.  Dat had meer een festivalsfeertje, met veel oudere campertjes, tenten of retro-caravans.
Het sanitair is te beperkt voor zo'n grote camping.  Ze wilden een 2e blok bij bouwen, maar dat is niet op tijd gelukt door Corona. Het sanitair werd wel de hele dag door bijgehouden waardoor we alleen bij t douchen hoefden te wachten.
Je krijgt een douchekaart die dagelijks goed is voor 5 minuten douchen.  Deze wordt elke dag automatisch bijgevuld. Langer douchen kan ook,  maar daar moet je voor bijbetalen.
Het terras is gezellig, je ziet dat ze daar moeite in hebben gestoken.
Er is een broodjes service en een bar met een heleboel heerlijke belgische bieren. Er worden ook pizza's geserveerd maar wij hebben daar noet gegeten dus ik weet er t fijne niet van.
Je kan een vuurschaal huren (12,5 incl zak hout) en 's avonds zie je overal de vuurtjes opgestookt worden.
Het grootste minpunt vond ik alle oude stacaravans die er op t terrein staan. Ik begrijp dat de eigenaren hier ook vanaf willen en de huidige eigenaren van die caravans de keus geven, opknappen, of weghalen. Denk dat dat de sfeer erg veel goed gaat doen.
De camping verhuurt ook safaritenten.
De camping ligt aan de Sémois. Een prachtige rivier, die helaas erg laag stond waardoor we niet konden kayakken.
Er is ruim aan speelgelegenheid voor de jongsten gedacht, schommels, klimrekken, een kabelbaantje en natuurlijk een pingpongtafel.
De wifi was verschrikkelijk slecht, en helaas zit je daar ook in een 4G-gat. Ik vond dat geen bezwaar maar mijn pubers wel  :#
Om de paar (reeds georganiseerde!) plekken zijn kraantjes te vinden en elke 4 plaatsen staat een elektra-paal. Die plekken zijn ook erg groot, zo'n 12x12m.
In de omgeving is Bouillon uiteraard een stad om te bezoeken. We zijn ook nog naar Sedan geweest maar dat zou ik niet aanraden,  mooi fort, maar de rest is vergane glorie.

https://www.camping-leprahay.com/nl/
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2020, 09:59:25 pm door g11ling »
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal