Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Bretagne: cote d' armor: Le Neptune ****  (gelezen 1839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
F: Bretagne: cote d' armor: Le Neptune ****
« Gepost op: augustus 16, 2020, 09:59:42 pm »

Juist terug van een weekje Bretagne.  We wilden naar dezelfde caming gaan van vorig jaar (Varquez sur mer in Plouha) maar die was volzet dus werd het de nabij gelegen camping Le Neptune in Lanloup. (www.leneptune.com )

Vriendelijkheid: 9
sanitair: 7
schoonheid van de camping zelf: 7
Animatie : nvt
voorzieningen:7
eetgelegenheden:nvt
De camping is van gemiddelde grote, met wat verhuurstacaravans en tentplaatsen.
Het is een erg groene en schaduwrijke camping met een verwarmd zwembad dat bij minder weer overdekt wordt via een schuifsysteem.  Er is ook een kinderboerderij met geiten en konijnen.  Het strand van vieux brehec is op 30 min wandelen (over de weg of via een wandelweg).  5 min met de wagen. Er is beperkt animatie, boogschieten, knutselactiviteiten maar dat hebben we niet meegedaan.  1 maal per week vaak een muziekgroepje.  S' avonds is het toch erg rustig en de weg die wel hoorbaar is, is s'nachts echt stil.  Op de camping waren enkel Fransen, sowieso waren er erg weinig buitenlandse toeristen in de regio.  De uitbaters zijn sympathiek Fransen , spreken een beetje Engels maar dus hoofdzakelijk op Fransen gericht.  Er is een broodjesservice (heerlijke croissants).  Een gezellige bar met kleine eetkaart maar daar hebben we niets van geprobeerd.  Er kwam een avond een mobiele creperie waar je je kon voor inschrijven: een aanrader.  De sfeer is rustig maar vriendelijk.  Sanitair is proper, 2 maal daags werd er gepoetst.  De douche is met een drukknop en ook niet regelbaar van temperatuur: goed te doen maar eerder aan de frisse kant.  Er was ook mogelijkheid om massages te krijgen, ook niet gedaan.
Het is een regio met heel wat wandelmogelijkheden via holle wegen, kleine baaitjes met kleine plaatsjes, heerlijk zwemmen, vaak lang ondiep dus ook kindvriendelijke kust met amper golven door de diepe baaien.  Er zijn in Bretagne zeker spectaculairdere regio's maar de rust en kalmte en de lieflijkheid zijn voor mij erg charmant. 
Varquez of Le Neptune zijn op zich redelijk vergelijkbaar.  Neptune wel meer animatie en meer schaduw, Varquez wel wat dichter bij het strand.  Met kinderen denk ik dat ik Le Neptune zou verkiezen maar voor mezelf heb ik niet echt een uitgesproken voorkeur.  Er is nog een derde camping, wat meer basic maar wel met zeezicht, wie weet belanden we er wel een andere keer...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal