Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service  (gelezen 15713 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Derk Veldman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Gepost op: augustus 17, 2020, 07:56:09 pm »

Voor de geïnteresseerden, hierbij een negatieve ervaring met Aart Kok:

Onlangs een Aart Kok Kavango gekocht van net vier jaar oud. Deze zomer voor het eerst gebruikt. De wagen beviel ons zeer goed en we hadden een hele mooie vakantie. Totdat we flinke lekkage kregen bij het panoramadak. Heel vervelend. Bij thuiskomst direct contact gelegd met Aart Kok om het over de mogelijkheden te hebben wat hieraan gedaan kon worden. Aangezien het servicecenter niet telefonisch te bereiken is op zaterdag heb ik een mail gestuurd. Vanaf hier begon de ellende.

Na een paar emails heen en weer gestuurd te hebben (ze konden wel op zaterdag per mail reageren maar telefonisch wouden ze mij niet te woord staan) is dit de conclusie:
-   Een Aart Kok Kavango lekt niet (wat ik toch wel vreemd vond, aangezien ik van binnenuit wel een hele emmer aan water heb opgevangen).
-   We hebben nog nooit problemen gehad met een panoramadak (ook vreemd; want er is volgens mij altijd een eerste keer).
-   Het zou wel aan de vorige eigenaar hebben gelegen of mijn manier van het opzetten van de wagen.
-   Etc
-   Etc
Met andere woorden: in géén geval ligt het aan de tent. En wat mij vooral steekt is dat er geen schijntje sympathie wordt getoond. Het is voor mij erg bijzonder hoe Aart Kok prima in staat is van afstand te beoordelen dat de lekkage niet ligt aan het materiaal zonder dat ze naar de vouwwagen hebben gekeken. Sterker nog: ze willen er niet eens naar kijken. Omdat ik de 2e eigenaar ben moet ik zelf maar contact leggen met hun leverancier van de tent. Dat de wagen maar vier jaar oud is doet er niet toe. Ook vinden ze het onnodig om de tent te bekijken en zelf contact te leggen met de leverancier. Ook als ik hiervoor zou willen betalen doen ze het niet.  Dit zijn nu eenmaal de procedures. Ze laten klanten die in Groningen wonen liever zelf even naar Volendam rijden waar de tentenmaker zich bevindt. De medewerker van Aart Kok durft zelfs te beweren dat dit goedkoper is dan het regelen via Aart Kok zelf. Wanneer ik vraag hoeveel dat scheelt blijft het stil. Zij bepaald de kosten niet namelijk... Met de vervolgvraag of ze dit wil uitzoeken zegt ze; dat gaan we niet doen.

Al met al.. het zijn oprecht mooie vouwwagens maar als er iets mis mee is (helemaal als 2e eigenaar) heb je echt een probleem. Dat ze vouwwagens verkopen van minimaal 10.000 en zichzelf bestempelen als een A-merk merk je dus niet aan de service.
Geen schijntje sympathie wordt er getoond en meedenken, ho maar. Ze zijn je echt liever kwijt dan rijk. Ik hoop oprecht dat we onze tent kunnen repareren via de tentleverancier, maar voor mij nooit meer een nieuwe Aart Kok
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2020, 07:57:48 pm door Derk Veldman »
Gelogd

kasper_kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive XL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2020, 08:07:49 pm »

Herkenbaar, zeker het niet de meest sympathieke. Ik had zelf een klein probleem met een nieuwe wagen, kapot plastic van de verlichting, en kreeg doodleuk te horen dat we maar een nieuw achterlicht moesten kopen omdat we het bij de controle niet hadden gezien. Ja het is toch niet zo duur werd gezegd. Ik dacht als het dan toch niet zo duur is kan je het ook als service zien. Heb net tenslotte ruim 11000 euro aan jullie uitgegeven...

Gelogd

johanvanmarion

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2020, 10:03:29 pm »

Wat onwijs vervelend! Het laatste wat je wilt met je zojuist aangeschafte wagen is lekkage en dan zeker niet van deze ‘aart’ :)6]

De ervaring bij Aart Kok maakt het er dan zeker niet makkelijker op waarbij ik overigens je mening niet deel. Ik heb een zeer goede ervaring ook bij reparatie en service.

Misschien kunnen andere Aart Kok bezitters je helpen hierbij het forum? Ik heb zelf een livingstone.

Waar heeft het precies gelekt? Was de tent goed afgespannen, deuren ook dicht geritst etc? Kwam het water via de rits of ... ?

Succes iig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2020, 10:44:57 pm »

Mag ik aannemen dat je de wagen nu niet bij Aart Kok hebt aangeschaft?


Want dan kan ik de reactie van AK deels wel begrijpen, je kunt niet elders (particulier?) een gebruikte wagen aanschaffen en bij problemen terugvallen op het serviceapparaat van de oorspronkelijke leverancier. Dat is het risico als je particulier iets aanschaft. Ik denk, welk antwoord ook door AK gegeven wordt, het is nooit het antwoord wat je wilt horen. Als ze een prijs opgeven voor bijvoorbeeld ‘onderzoek naar de oorzaak’ dan zal deze snel te hoog gevonden worden en hebben we hier daar een discussie over.
Als ze wel de ‘service’ gaan bieden op niet bij hen aangeschafte wagens kannibaliseren ze hun eigen handel.

Ik ben (uiteraard) wel van mening dat eea anders gecommuniceerd kan worden en ben mij bewust dat er met enige regelmaat commentaar is op het serviceniveau van AK. Erg jammer en helaas doet dat afbreuk aan het mooie merk AK.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2020, 10:54:34 pm door C5CCV »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2020, 11:01:09 pm »

Mag ik aannemen dat je de wagen nu niet bij Aart Kok hebt aangeschaft?


Want dan kan ik de reactie van AK deels wel begrijpen, je kunt niet elders (particulier?) een gebruikte wagen aanschaffen en bij problemen terugvallen op het serviceapparaat van de oorspronkelijke leverancier. Dat is het risico als je particulier iets aanschaft. Ik denk, welk antwoord ook door AK gegeven wordt, het is nooit het antwoord wat je wilt horen. Als ze een prijs opgeven voor bijvoorbeeld ‘onderzoek naar de oorzaak’ dan zal deze snel te hoog gevonden worden en hebben we hier daar een discussie over.
Als ze wel de ‘service’ gaan bieden op niet bij hen aangeschafte wagens kannibaliseren ze hun eigen handel.

Ik ben (uiteraard) wel van mening dat eea anders gecommuniceerd kan worden en ben mij bewust dat er met enige regelmaat commentaar is op het serviceniveau van AK. Erg jammer en helaas doet dat afbreuk aan het mooie merk AK.


Daar ben ik het niet mee eens. Zeker niet omdat de originele poster aangaf voor die service te willen betalen. Als je uw eigen product respecteert dan bekijk je het en kijk je het en denk je mee over hoe je het kan oplossen. Best mogelijk dat het aan de vorige eigenaar ligt, maar dan bekijk je dat met de klant en zoek je samen naar een oplossing, bekijk je de opties en ben je tussen persoon. Dat is klantvriendelijkheid. Als later diezelfde persoon een nieuwe wagen zoekt in plaats van een occasie omdat hij na enige tijd ziet dat kamperen met een vouwwagen echt iets voor hem is, zal hij die goede service herinneren en toch eerst naar jou komen om te kijken voor die nieuwe wagen. Door hem een ervaring als deze te geven, is de kans klein dat dit het geval is


Uiteraard kan je dan niet verwachten als je elders een tweede hands wagen gekocht hebt dat je gratis van die service kan gebruik maken, maar de poster gaf duidelijk aan dat hij wou betalen voor de service en het lijkt me toch meer dan normaal dat je terecht kan bij diegenen die de zaak ontwerpt en verkoopt niet?

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #5 Gepost op: augustus 17, 2020, 11:14:36 pm »

Wij hebben in maart een nieuwe wagen opgehaald en ik kan niet anders zeggen dan dat er zeer snel en correct gecommuniceerd wordt door AK. Ben dan ook verbaast over dit verhaal. Bij alle vragen die stelt snel antwoord. (Zelfs op zondag krijg je soms reactie).

Vandaag in de Facebook groep ook een aantal meldingen van lekkage gezien bij het dakraam. (Wij zelf ook😌) Ook hier doet AK zelf mee in de discussie en reikt oplossingen aan. Wat mij opviel is dat de meeste lekkages gebruikersfouten zijn. (Niet goed afgespannen, klitteband niet aangedrukt, ritsen op verkeerde plaats.) Dat is wellicht de reden dat ze niet gelijk willen kijken naar het doek, ze zijn aardig overtuigd van de eigen kwaliteit van de wagen.

Wel heel vervelend dat jullie met het probleem blijven zitten. Ik zou toch nog een keer proberen te bellen en hele verhaal bespreken. Hoop dat jullie tot een oplossing komen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2020, 12:20:00 pm »

Nu en dan duiken er dit soort verhalen op over AK. Dat was voor ons een reden om onze Combi Camp elders aan te schaffen. Ruim twee keer zo ver rijden, maar tot nu toe erg tevreden over de service. En ja, er zijn ook wat dingetjes geweest die allemaal zonder gezeur zijn opgelost.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2020, 12:30:35 pm »

Ik ben 12 jaar klant bij Aart Kok. In het begin ook wel eens akkefietjes gehad, waarvan ik dacht: hoe kunnen jullie je zo'n slechte service veroorloven!!
Nu moet ik zeggen dat dat in de loop der jaren absoluut beter is geworden. Bij de laatste aanschaf was ik niet tevreden over het stikken van sommige stukken van de wagentent. Ik heb 3 maal een nieuwe tent op de wagen gekregen. Ik had er 1 lang weekend mee gekampeerd dus zei ik: krijg ik dan kleurverschil met de luifel? Geen probleem ook een nieuwe luifel. Ik heb later via mail inzicht gekregen in de communicatie tussen Aart Kok en Esvo. Ik had roest aan de in- en uitschuifbare bogen. Bogen werden vervangen. Ik had van fabriekswege een lekke reflector. Werd direct vervangen. Later merkte ik dat er in de boogstok een fixeernippel niet in het gewenste gat viel, ook die werd opnieuw opgestuurd.
Ergens kan ik me hun reactie wel voorstellen. Er zijn ik weet niet hoeveel kavango's verkocht. Ik weet niet hoeveel River Lodge's. Allemaal met openritsbaar panormadak. Ik lees hier op het Forum niks over lekkende panormadaken. Ze zijn niet in zee gegaan met de eerste de best Tentenmaker. Esvo is een gerenommeerde TENT, om het maar even zo uit te drukken. De core-business van Aart Kok is nieuwe vouwwagens verkopen. Ze hebben uitdrukkelijk gekozen om geen inruil te doen en dus ook geen handel in 2e of 3e hands vouwwagens.
In onze eerste Zambezi heb ik ook lekkage gehad door het panormadak. De eerste buien die ik kreeg, toen ik het panormadak nog niet open gehad had, gaven geen lekkage. Toen ik het panoramadak een keer open gehad had en weer dicht gedaan had, kreeg ik ook lekkage. Conclusie: Ik had hem niet goed dicht gedaan. Ik open het panormadak niet meer voor 100% maar voor ongeveer 60%. Als ik hem dicht doe, doe ik een stukje rits en dan pak ik het klitteband en trek ik over het andere klitteband heen en druk het aan. Dat doe ik steeds per ongeveer 20 cm en behoorlijk secuur. Nooit meer lekkage gehad!!!

@Derk Veldman - Ik kan je frustratie wel begrijpen. Ik zou eerst aan de oude eigenaren vragen of zij het probleem herkennen. En anders de boel openritsen en nauwkeurig en secuur sluiten zoals ik hierboven schrijf.

Volgens mij is er geen twijfel aan het feit of Aart Kok een leverancier van A-merk Vouwwagens is of niet. Dat zijn ze absoluut. Wat je wel in twijfel kan trekken is: Ga je als bedrijf zo om met 2e of 3e hands bezitters van jouw A-merk vouwwagens?
Gelogd
Johan ZRL 2020

Derk Veldman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2020, 01:41:16 pm »

Dank voor al jullie reacties. Ik lees het een en ander over het afspannen, goed het klittenband aandrukken en de ritssluiting naar boven dicht doen. Tijdens de eerste lekkage durf ik niet meer zekerheid te zeggen of ik dit juist had gedaan. Op een allereerste advies van Aart Kok heb ik bovenstaande thuis uitgevoerd en getest met de tuinslang. Wederom lekkage. Ook dit is gedeeld met Aart Kok. Hier doen ze dus ook niets mee.

Waar het mij vooral omgaat is de afhandeling van dit probleem. De wagen is maar vier jaar oud en zou nooit mogen lekken op deze manier. Dat ik de tweede eigenaar ben en dus buiten de garantie val is vervelend en inderdaad mijn eigen probleem. Aart Kok is daarin vrij duidelijk in de voorwaarden. Maar persoonlijk zou ik als bedrijf exact willen weten waar het aan ligt. Ligt de lekkage bijvoorbeeld aan de manier van opzetten (consument) of toch wellicht aan het materiaal (Aart Kok of Esvo).

Het probleem ligt vooral bij het feit dat Aart Kok niet geïnteresseerd is in klanten die de wagen niet rechtstreeks hebben aangekocht. Dat deze klanten wellicht in de toekomst wel potentiele klanten kunnen worden wordt blijkbaar vergeten.

Daarnaast heb je als bedrijf veel meer aan een positieve recensie als een negatieve. Niet alleen ik ben wel klaar met het bedrijf. Ook anderen die dit lezen zullen misschien wel gaan twijfelen. Een lesje klachtafhandeling zou naar mijn weten geen overbodige luxe zijn.

Inmiddels gebeld met Esvo. Deze lui klinken in ieder geval wel schappelijk. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik heen en weer moeten naar volendam. Dan maken we er maar een leuk weekendje van  :)

« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2020, 01:46:30 pm door Derk Veldman »
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2020, 08:36:35 pm »

Ach ja. Ik zie het probleem niet zo bij Aart Kok. Hun corebusiness is verkoop en service aan bestaande klanten die nieuw gekocht hebben. Als je dat op een goede en duidelijke klantvriendelijke wijze uitlegt aan een klant die tweedehands heeft gekocht, dat hij voor die service terecht kan bij ESVO, omdat zij zelf deze service niet geven, is daar niets mis mee. Maar vaak is het de wijze van communicatie waar de bottleneck ligt, het is vaak de toon en wijze waarop iets verteld of uitgelegd wordt, en vaak niet de inhoud zelf. Succes met de reparatie of toch misschien het anders dichtritsen van je panoramadak. Misschien even de randen dichtsealen en is het probleem opgelost.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2020, 11:36:37 pm »

Toch vind ik het een vreemde redenering dat, omdat iets tweedehands zou zijn, de fabrikant er de handen vanaf kan trekken. Je zal er na drie weken achterkomen dat je nieuwe vouwwagen toch niet jouw ding is. Doorverkopen betekent dat de fabrikant er dan niet meer naar om hoeft te kijken? En je vouwwagen dus een extra klap minder waard is? Het is voor mij vooral een signaal dat een producent niet al te veel vertrouwen in z'n eigen product heeft, als hij zo snel mogelijk onder z'n verantwoordelijkheid probeert uit te komen. Verkopers en marketing zijn er inmiddels genoeg, ben meer geïnteresseerd in service en productkwaliteit. Dat laatste blijkt voor een groot deel ook door een langdurige ondersteuning van de fabrikant.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2020, 08:34:40 pm »

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard ...

Verkopen (afrekenen) kan iedereen (hit & run) maar service is een grote kunst lijkt het wel.
Wanneer een bedrijf goede service verleent wordt dat onthouden en doorverteld, net als het voorbeeld hier ...

Ik vind het onvoorstelbaar dat een leverancier een gebruiker van 'zijn' product niet helpt. Afgezien of hij een passend advies geeft, het repareert en daar een (symbolisch) bedrag voor vraagt of het gratis herstelt. Als leverancier zou je trots moeten zijn op 'jouw' product en die trots ook overdragen aan de gebruiker daarvan, onafhankelijk hoe oud het is en bij wie het is gekocht.

Het lijkt erop dat alleen de kille verkoop-cijfers tellen en niet het plezier dat je hebt om iemand blij te maken. Een enorm gemiste kans voor het bedrijf, daar ik vindt het vooral sneu voor. Derk heeft gelukkig een fijn bedrijf in Volendam gevonden die hem wel graag helpt.
Ik heb zelf 34 jaar in een ESVO tent gekampeerd, super spul en goed service.
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2020, 10:00:12 am »

Dit is wel de normale manier van communiceren bij Aart Kok. Tikkeltje arrogant. Als je daar doorheen prikt en een beetje doorvraagt dan gaan ineens wel helpen.
Wij zijn klant en in onze slaap tenten zat een scheur. Dus ik bel en vraag of dat gelijk met de beurt kunnen repareren. Maar dan zegt men ook “ga zelf maar naar Esvo” dat is goedkoper.

Ze zijn heel vriendelijk maar men werpt een muur op. Zo lijkt het.

Rogier is trouwens een uitzondering op dit alles. Die helpt altijd.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2020, 10:39:47 am »

Tikkeltje arrogant.


Tikkeltje ?  Zeg maar rustig "Héél arrogant".


Een aantal jaren geleden zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe wagen, en toen ook bij Aart Kok gaan kijken. Door onze ervaring met andere wagens hadden we nogal wat vragen. Bij iedere vraag van ons werd de sfeer arroganter, tot laatst "niet zo zeuren, jullie MOGEN een  wagen kopen " De sfeer was toen voor ons weg, en we zijn weggegaan. En inderdaad, het werd geen Aart Kok.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2020, 12:03:23 pm »

Herkenbaar, zeker het niet de meest sympathieke. Ik had zelf een klein probleem met een nieuwe wagen, kapot plastic van de verlichting, en kreeg doodleuk te horen dat we maar een nieuw achterlicht moesten kopen omdat we het bij de controle niet hadden gezien. Ja het is toch niet zo duur werd gezegd. Ik dacht als het dan toch niet zo duur is kan je het ook als service zien. Heb net tenslotte ruim 11000 euro aan jullie uitgegeven...

En dit heb je geaccepteerd?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal