Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service  (gelezen 15844 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #60 Gepost op: september 01, 2020, 01:40:34 pm »

Als 1e koper krijg je gewoon 2 jaar garantie, die verlengt wordt naar 6 jaar als je jaarlijks onderhoud afneemt.

Dat laatste zegt mij eigenlijk dat je gelooft in je eigen product, dat je er volledig achter staat. Maargoed ik ga het binnenkort meemaken, wij hadden een beschadiging op de nieuwe vouwwagen die we 27 uur na ophalen hebben gemeld. Beetje een stroef mailtje terug waarbij de schuld in het midden ligt. Ik ga daar verder niet op reageren maar ik ga naar de winkel toe om alle puntjes te bespreken. Ik vind dat ook geen dingen om online te regelen. Praten, overleggen, etc dat gaat digitaal lastig.

Dat lijkt me ook eerder een verkoop model. Onderhoud op een ander is vermoedelijk veel goedkoper dan bij hen, maar zo verplicht je de koper om blijven bij hen een dure service te nemen. Ook een standaard truk van vele verkopers. En vermoedelijk is enkel die verlenging naar 6 jaar persoonlijk maar zeggen ze toch altijd dat je niet kan overdragen naar diegenen dat je het doorverkoopt en zwijgen ze er bij dat dit enkel gaat over die uitbreiding. Waardoor ze makkelijk de eerste truk kunnen doen om heel wat kosten te vermeiden.

Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #61 Gepost op: september 01, 2020, 07:52:47 pm »

Ik kreeg het pas te horen bij aflevering van de monteur. Een onderhoudsbeurt was circa 160€. Ze waren heel helder, duidelijk en oprecht.

Overigens zijn dit soort garantie verlengingen vaak ook bij een auto.

Ergens snap ik het ook wel dat als je een bedrijf hebt, en je krijgt een mail van iemand die een 2e hands vouwwagen heeft gekocht met een probleem, je dat niet ziet als jouw probleem.
Vouwwagens blijven hele kwetsbare dingen. Doek met stangen wat in elkaar opvouwt, dun plaatmateriaal, en de factor natuur etc. Er kan gewoon veel mis gaan.
Ik houd niemand een hand boven het hoofd, maar een consument vind altijd maar dat hij recht heeft op allerlei zaken, en wil als een koning behandeld worden etc. Als je een tijdje in een winkel hebt gewerkt snap je de andere kant van de medaille ook.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #62 Gepost op: september 01, 2020, 07:58:31 pm »

Ook ik heb in een winkel gewerkt en juist daardoor snap ik dit niet. Ook als ik nee moest verkopen liepen mensen vrolijk de winkel uit omdat ik altijd vriendelijk en begripvol bleef en duidelijk uitlegde wat ik wel en niet kon doen en welke opties de klant had. Vaak is het de toon die de muziek maakt. Op een enkele opgefokte klant na uiteraard, sommige mensen zijn onredelijke eikels, maar 95% wil gewoon serieus genomen worden.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #63 Gepost op: september 01, 2020, 09:35:32 pm »

Ik kreeg het pas te horen bij aflevering van de monteur. Een onderhoudsbeurt was circa 160€. Ze waren heel helder, duidelijk en oprecht.

Overigens zijn dit soort garantie verlengingen vaak ook bij een auto.

Ergens snap ik het ook wel dat als je een bedrijf hebt, en je krijgt een mail van iemand die een 2e hands vouwwagen heeft gekocht met een probleem, je dat niet ziet als jouw probleem.
Vouwwagens blijven hele kwetsbare dingen. Doek met stangen wat in elkaar opvouwt, dun plaatmateriaal, en de factor natuur etc. Er kan gewoon veel mis gaan.
Ik houd niemand een hand boven het hoofd, maar een consument vind altijd maar dat hij recht heeft op allerlei zaken, en wil als een koning behandeld worden etc. Als je een tijdje in een winkel hebt gewerkt snap je de andere kant van de medaille ook.
Als de wettelijke garantie verlopen is, is het zeker niet abnormaal dat je nog garantie gaat geven. Echter vragen beantwoorden, een keer kijken wat het probleem is en eventueel een voorstel doen, en tegen welke redelijke prijs die oplossing kan geboden worden. Een beetje mee denken met de gebruiker. Dat begrijp ik niet. Dat is zeker niet klantvriendelijk en zal die gebruiker afschrikken als hij een nieuwe wagen wenst te kiezen voor jouw merk, want hij krijgt de indruk, en terecht, dat men niet fier is op zijn product dat men geen service bied. Dat kan ik moeilijk begrijpen, hoe goed een product ook mag blijken. Als je het product dan nog elders kan kopen.
Onder de wettelijke garantie uit geraken kan ik niet begrijpen, zeker als je tracht constructies op te zetten om de indruk te creëren dat je niet voor een dergelijke garantie moet opdraaien en een uitweg voorziet in geval men moeilijk gaat doen.

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #64 Gepost op: september 02, 2020, 11:51:03 am »

Wettelijke garantie verloopt niet echt. Dat is vaak het probleem.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #65 Gepost op: september 04, 2020, 10:12:59 am »

Ik lees net in de facebookgroep van Aart Kok dat Aart Kok onder garantie een defecte rits vervangt van een Livingstone van 10 jaar oud. Wagen dus al lang uit de garantie dus ze zijn blijkbaar niet altijd slecht met de service. Hier heeft TS niets aan maar geeft wel aan dat het niet alleen maar "kommer en kwel" is bij Aart Kok.  :)
Gelogd

Derk Veldman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #66 Gepost op: september 20, 2020, 10:52:37 am »

Ben je al langsgeweest in Volendam? Volgens mij is volendam vanuit Groningen niet een hele andere afstand dan Heemstede.

Als ze je in Volendam gewoon goed helpen, dan zou dat ook gewoon een goed advies kunnen zijn van AK om daar naartoe te gaan.

Mijn ervaring met garantie en rechten is dat je toch afhankelijk blijft van de leverancier of de verkoper. Je gaat niet snel naar de rechter om je garantie af te dwingen.
Zelf zou ik eerst het advies volgen en als dat niet helpt, dan zou ik bedenken wat de volgende stappen zijn. Voor hetzelfde geld heb je een hele gezellige middag in Volendam en kom je met allerlei tips thuis waar je zelf nooit aan gedacht had.

Als je toch zo'n eind moet reizen kan je er misschien ook nog een uitje van maken.

Een vouwwagen zou gewoon meteen goed moeten zijn (ik vind dat je voor de goedkoopste al veel geld betaald). Maar soms heb je pech en moet je even door de zure appel heen.

Nog even bericht van mij als oorspronkelijke poster.

Inmiddels ben ik inderdaad al in Volendam bij Esvo geweest. In tegenstelling tot Aart Kok staan zij wel voor hun product. Ik heb met ze afgesproken zo vroeg mogelijk aanwezig te zijn zodat ze alles in op dezelfde af zouden krijgen. Dit is gelukt. Ze hebben de tent gerepareerd en ook nog eens de afdekhoes gefixt. Deze begon helaas ook te lekken. En dit voor een heel schappelijk prijsje. Echt heel netjes hoe zij het hebben opgelost. Nu volgend jaar de vakantie afwachten of we het droog houden  :)

Het was trouwens niet het advies van Aart Kok om naar Esvo toe te gaan. Na meerdere mailtjes en heen en weer gebel met Aart Kok kwamen ze met de naam van het tentenleverancier. Hier kunnen ze dus niet de credits voor krijgen. Neemt niet weg dat deze tentenleverancier wel weet hoe ze met consumenten om kunnen gaan.

Nu ik alle berichten lees ben ik erachter gekomen dat ik helaas niet de enige ben die een vervelende ervaring heeft met Aart Kok. Jammer hoe zo'n bedrijf de gebruikers van hun product zo afschepen. Ook heel bijzonder dat ze naar aanleiding van dit forum onderwerp geen moeite nemen om te reageren. Voor een ieder: haal je voordeel uit al deze informatie!
« Laatst bewerkt op: september 20, 2020, 10:57:01 am door Derk Veldman »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #67 Gepost op: september 20, 2020, 11:40:05 am »

Dank voor je terugkoppeling,  hiermee sluit ik dit topic
« Laatst bewerkt op: september 23, 2020, 11:01:15 pm door muis »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #68 Gepost op: september 23, 2020, 11:01:38 pm »

Op verzoek weer open.
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #69 Gepost op: september 23, 2020, 11:07:00 pm »

Vervelend dat eea zo gelopen is Derk.
Ben wel even benieuwd wat er gerepareerd is?
Kennelijk veroorzaakte dit de lekkage.
Alvast bedankt.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #70 Gepost op: september 24, 2020, 02:14:45 pm »

Erg vervelend allemaal, heb wel het idee dat dit iets van deze tijd is. Vroeger kocht je een tv en als deze kapot was ging je naar de winkel, kreeg je een reserve tv mee en werd je tv netjes gerepareerd en weer bij je thuis gebracht. (ik weet dat we dit zelf deels om zeep geholpen hebben door niet meer in de winkel te kopen maar op het web)

Nu is de trend dat je door winkel (of webwinkel) naar een reparatieservice wordt doorverwezen die ook weer een ZPP monteur inhuurt. Met al deze partijen mag je dan zelf communiceren en niemand voelt zich echt "probleem eigenaar" om jou te helpen.

Fijn dat ESVO je goed geholpen heeft maar uiteindelijk betaal je ze daar ook voor.



Gelogd

dirkf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Zambezi Original
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #71 Gepost op: september 28, 2020, 01:07:18 pm »

Alle artikelen over de service gelezen.Dan krijg je een beeld wat veel consumenten hebben. In juli een combicamp gekocht die geleverd was door Aart Kok in 2000.
Bij het in orde maken van de wagen moest ik 2 nieuwe wielen monteren.Aangezien dit niet zo gemakkelijk ging door de grootte van de wielen uiteindelijk Aart Kok gebeld.
De vrouw aan de telefoon kon mij niet helpen, maar zou een monteur ernaar vragen. Na een half uur belde de monteur en gaf een aantal aanwijzingen. De banden zaten er toen binnen een kwartier om. Niet een bijzonder gebeuren, maar afgezet tegen de veel artikelen met slechte ervaringen wil ik graag mijn ervaring kwijt.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #72 Gepost op: september 28, 2020, 01:14:00 pm »


Zeker ook goed dat dit ook gedeeld wordt!

Gelogd

Derk Veldman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #73 Gepost op: oktober 09, 2020, 10:22:42 am »

Vervelend dat eea zo gelopen is Derk.
Ben wel even benieuwd wat er gerepareerd is?
Kennelijk veroorzaakte dit de lekkage.
Alvast bedankt.

Hoi, op mijn eigen verzoek is het panoramadak heel netjes dicht gestikt. Dit was verreweg de goedkoopste maar vooral de veiligste oplossing. Dan weten we zeker dat er niets meer door komt. Ik ga het door de ‘natte tent’ ervaring toch niet meer gebruiken.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #74 Gepost op: oktober 09, 2020, 01:33:17 pm »

Hoi, op mijn eigen verzoek is het panoramadak heel netjes dicht gestikt. Dit was verreweg de goedkoopste maar vooral de veiligste oplossing. Dan weten we zeker dat er niets meer door komt. Ik ga het door de ‘natte tent’ ervaring toch niet meer gebruiken.

Dat is zonde, hoewel ik wel begrijp dat een natte tent niet leuk is. Ik heb afgelopen zomer gemerkt hoe heerlijk het panorama dak is. Bijna iedere nacht "het in de open lucht slapen gevoel" gehad, heerlijk. Bij de eerste regen wel wat lekkage gehad maar dat had meer te maken met onzorgvuldig dicht doen te maken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal