Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht  (gelezen 4111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2020, 12:40:30 pm »

Net onze oude Odyssee gaan binnenbrengen, nog even achteraan de showroom naar de Alpha gaan kijken en al eens weggedroomd van wat de volgende bestemming zou kunnen zijn  :)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2020, 02:43:44 pm »

Mooi vooruitzicht, de beste pret is voorpret!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2020, 03:59:44 pm »

 :J In anticipatie van het plezier kan ik eerst de garage opruimen en eens kijken hoe we het een en ander gaan zetten. Het is best een forse kar om in een houten garage van 5 x 4 meter te zetten (ik heb nog wat spullen die er ook in moeten  :) )
Gelogd

JurgenR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Raclet Livorno Box 2020
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2020, 04:28:04 pm »

Veel plezier bij de volgende vakanties  :)

Ik heb ook eens de prijslijsten liggen bekijken.
Maar wat me niet duidelijk is, wat zit er nu standaard bij een alpha GL, zit de voortent erbij of niet? En daarmee bedoel ik dus de tent over de keuken enzo, zit het kuipzuil er ook standaard bij?
Gelogd
2017 - 2020 -> Raclet Pamplona Mini 2010
2021 -> Raclet Livorno Box 2020

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2020, 05:39:53 pm »

Die voortent zit er standaard niet bij, die moet je er nog bijrekenen. Maar het kuipzeil zit wel standaard in de voortent.
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #20 Gepost op: augustus 28, 2020, 06:59:26 pm »

Veel plezier bij de volgende vakanties  :)

Ik heb ook eens de prijslijsten liggen bekijken.
Maar wat me niet duidelijk is, wat zit er nu standaard bij een alpha GL, zit de voortent erbij of niet? En daarmee bedoel ik dus de tent over de keuken enzo, zit het kuipzuil er ook standaard bij?
Wij hebben dit jaar ook een nieuwe Alpha GL gekocht en daar zit de voortent zoals jij hem benoemt gewoon bij hoor, ik heb de Alpha (GL) ook nooit anders gezien.
GL betekent dat er een keuken aanhangt, niet meer of minder.
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #21 Gepost op: augustus 28, 2020, 07:01:03 pm »

Die voortent zit er standaard niet bij, die moet je er nog bijrekenen. Maar het kuipzeil zit wel standaard in de voortent.
Bij mijn weten zit die er standaard bij hoor.
Misschien ben je in de war met de luifel?
Gelogd

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2020, 11:00:23 am »

Wij hebben een showroom model gekocht waardoor de 'standaard' prijs niet opging. Het was er eentje met luifel maar zonder voortent. Aangezien we de luifel niet wilden is er een voortent toegevoegd en de luifel van de prijs getrokken.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:13:42 pm »

Wij hebben een showroom model gekocht waardoor de 'standaard' prijs niet opging. Het was er eentje met luifel maar zonder voortent. Aangezien we de luifel niet wilden is er een voortent toegevoegd en de luifel van de prijs getrokken.
Gek. Ik dacht dat de voortent eigenlijk gewoon de luifel was, maar dan met inritsbare wanden.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2020, 08:07:23 pm »

Hoe het met de nieuwe Alpha is weet ik niet, maar wij hebben een losse luifel en die gebruiken we eigenlijk altijd als we met zijn tweeën zijn, staat veel sneller (met 3 losse stokken, geen frame in elkaar knutselen) dan het dak van de voortent en heeft geen slikranden dus geen schoonmaakwerk bij verkassen. De luifel is 50 cm minder diep maar voor ons voldoende ruimte. Alleen als er kinderen + evt. aanhang langs komen dan zetten we de voortent op.
Gelogd

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2020, 12:19:29 pm »

Je hebt voor de Alpha een voortent en een aparte luifel. Deze laatste interesseerde ons niet zo maar dat is persoonlijk ;-)

Met de Odyssee waren wij vroeger wel effe zoet als we hem moesten opzetten. De tent op zich uitvouwen gaat snel, maar dan kan je nog eens aan de slag gaan met het grondzeil, haringen en keuken. Al bij al zat je toch meer als een uur bezig als je het goed wou doen. En je moest dit wel doen omdat je anders niet goed in de vouwwagen kon slapen.

Bij de Alpha is dit toch anders. De wagentent staat in een paar minuten en dan kan je al slapen. Je keuken is dan ook al bereikbaar om een tas koffie te zetten. Afhankelijk van de reistijd en of je het nog ziet zitten, kan je dan nog de voortent rechtzetten of het pas de dag nadien doen met een frisse kop.

In de showroom heb ik ook eens gaan tellen hoeveel haringen je nodig hebt om de voortent te plaatsen. Dat zijn er bijlange niet zoveel als bij de Odyssee (ik haat haringen) en het lijkt me dat je de voortent met twee personen makkelijk in een half uur kan plaatsen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2020, 01:40:03 pm »

Als je haringen vervelend vindt, stap dan over op schroefharingen. Kost aanzienlijk minder moeite, zowel met indraaien als met uitdraaien.

Ik heb recent die van Haba gekocht, 20 in een set. We nemen alleen nog haringen mee voor de tarp, om een waslijn te spannen etc, zeg maar voor de extra's.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #27 Gepost op: september 01, 2020, 08:44:30 am »

Top tip, bedankt CEO  :)

Op zich is het niet de haring die het probleem is maar het feit dat ik me daar telkens geknield en voorover gebogen mee moet bezig houden. De rug vindt dat niet zo leuk meer. Maar misschien dat die schroefharingen daarvoor een oplossing zijn.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #28 Gepost op: september 01, 2020, 01:26:20 pm »

Als het bukken een probleem is: Pro plus (https://www.obelink.nl/pro-plus-verlengadapter.html) heeft een schroef-hulpstuk voor de pootjes van de kar MET een inzetstukje voor haringen... Dat ding kost 3 euro. Daarnaast koop je voor ongeveer hetzelfde bedrag een zo lang mogelijke adapter (bijvoorbeeld deze: https://www.obelink.nl/pro-plus-pootuitdraaisleutel.html) voor de pootjes. Inzet stukje erin en je kunt zonder te bukken de meeste haringen plaatsen (er zullen er altijd een paar lastige tussen zitten denk ik zo).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: De kogel is door de kerk : Trigano Alpha gekocht
« Reactie #29 Gepost op: september 01, 2020, 01:36:10 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop!

@CEO, en dan neem je een schroeftol mee?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal