Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Buite Lewe 2 (Plus) 2020  (gelezen 27296 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #30 Gepost op: september 30, 2020, 07:01:50 am »

Dat is een serieuze aanbieding!
Zeker! Het is het absoluut waard om te gaan kijken, luisteren en te overwegen bij Tiesse in Beek en Donk.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #31 Gepost op: oktober 02, 2020, 11:35:01 pm »

In hoeverre krijg je deze in je eentje opgezet? Lukt dat met al die stokken?
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #32 Gepost op: oktober 03, 2020, 07:10:45 am »

In hoeverre krijg je deze in je eentje opgezet? Lukt dat met al die stokken?
De basistent moet zeker lukken lijkt mij. Luifel heb ik geen ervaring mee alleen, wij bouwen hem altijd met 2 personen op.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #33 Gepost op: oktober 03, 2020, 07:22:11 am »

En wat is jouw inschatting? Lukt dat echt alleen als iemand de stokken vasthoudt?
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #34 Gepost op: oktober 03, 2020, 07:46:50 am »

En wat is jouw inschatting? Lukt dat echt alleen als iemand de stokken vasthoudt?
Dan kan het in theorie lukken, want in de praktijk is dat vaak wat er gebeurd: 1 persoon houdt een paar stokken vast, de ander spant het doek e.d.

Belangrijkste zijn de hoekstokken, dus je kan theoretisch het geraamte vd stokken eerst bouwen en daarna het doek van het dak er overheen trekken en spannen. Daarna stap voor stap de tussenstokken plaatsen en spannen.

Beste tip die ik je kan geven: stel de vraag ook eens aan de dealer (Tiesse), hij heeft erg veel ervaring ermee. Ook is het merk Gordigear erg vergelijkbaar en langer op de markt. Wellicht zeggen gebruikers van dit merk wel: kan alleen opzetten. Dan kan het bijeen Buite Lewe ook

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #35 Gepost op: oktober 03, 2020, 07:54:27 am »

Oh het is een heel geraamte. Hmm. Ik twijfel om vandaag naar de showroom te rijden, maar dat is echt een heel eind voor mij!

Ah, op de site staat duidelijk ‘door een persoon op te zetten’.
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2020, 07:59:06 am door Bing2019 »
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #36 Gepost op: oktober 03, 2020, 08:32:57 am »

Oh het is een heel geraamte. Hmm. Ik twijfel om vandaag naar de showroom te rijden, maar dat is echt een heel eind voor mij!

Ah, op de site staat duidelijk ‘door een persoon op te zetten’.
Nee, sorry, ik heb het een beetje ongelukkig verwoord: het zijn gewoon losse stokken, maar logischerwijs passen die aan elkaar zodat er een soort van geraamte ontstaat.

Ik heb een foto bijgevoegd van de stokken / opzetinstructie, misschien dat dit helpt voor de beeldvorming.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Bing2019

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 98
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #37 Gepost op: oktober 03, 2020, 09:01:16 am »

Ja zo bedacht ik het wel hoor! Dankje!
Ik vind het als ik het zo zie wel een tegenvaller. Dat kost toch veel tijd om op te zetten? Hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan dat gedeelte?
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #38 Gepost op: oktober 03, 2020, 09:18:16 am »

Ja zo bedacht ik het wel hoor! Dankje!
Ik vind het als ik het zo zie wel een tegenvaller. Dat kost toch veel tijd om op te zetten? Hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan dat gedeelte?
Wij hebben 1x proef gedaan, dus niet heel realistisch. Als je weet welke stokken waar moeten denk ik dat het in 1-1,5 uur voor het totaal geregeld is.

Hoofdtent zelf zijn maar 4 haringen op de hoeken, paar stokken uitschuiven en afstellen en daarna 3 stokken in het plafond erbij en 2 kleintjes in de slaapcabine. Dat is tussen de 15-30 minuten geregeld schat ik zo in.

De voortent/luifel hoeft ook echt niet lang te duren: 5 staanders, verbindingsstokken tussen de staanders (4), 5 verbindingsstokken naar de hoofdtent en dan kan je al gaan spannen.

Die andere extra stokken pas je daarna toe, hoeft echt niet lang te duren omdat het een kliksysteem is.

Dit schat ik in op zo'n 30-60 minuten afhankelijk ook van de hoeveelheid wanden die je wel of niet gebruikt.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #39 Gepost op: oktober 03, 2020, 09:54:15 am »

Ik denk dat tegenwoordig wel de meeste vouwwagens alleen op te zetten zijn als je er een keer over nadenkt en uw tijd voor neemt. Ik heb een raclet safari op mijn eentje opgezet, maar dat nam wel veeeeel meer tijd in beslag dan met het team gezin.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #40 Gepost op: oktober 03, 2020, 10:43:11 am »

Ja zo bedacht ik het wel hoor! Dankje!
Ik vind het als ik het zo zie wel een tegenvaller. Dat kost toch veel tijd om op te zetten? Hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan dat gedeelte?

Dat zal inderdaad wel wat tijd kosten. Er zijn wel een paar vouwwagens welke een voorluifel hebben zonder geraamte

Aart Kok Livingstone
Holtkampers
Volgens mij heeft campooz ook net een nieuwe luifel zonder frame

Maar ja daar betaal je ook wel voor.

Wij hebben zelf een Aart Kok Livingstone, en die luifel staat in 10 minuten wel.

Aanritsen
3 stokken met scheerlijnen
En dan nog een stuk of 4 haringen
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #41 Gepost op: oktober 08, 2020, 07:43:15 am »

Dat zal inderdaad wel wat tijd kosten. Er zijn wel een paar vouwwagens welke een voorluifel hebben zonder geraamte

Aart Kok Livingstone
Holtkampers
Volgens mij heeft campooz ook net een nieuwe luifel zonder frame

Maar ja daar betaal je ook wel voor.

Wij hebben zelf een Aart Kok Livingstone, en die luifel staat in 10 minuten wel.

Aanritsen
3 stokken met scheerlijnen
En dan nog een stuk of 4 haringen

Het voorste gedeelte is dan ook geen luifel bij de Buite Lewe, maar een complete voortent. Een luifel kan ook niet dieper zijn dan max 250cm. De voortent is van hetzelfde zware doek als de hoofdtent. Als je de voortent zonder ondersteuningsstangen op zou zetten, houdt deze het niet bij regen. Je kunt daarom een (lichte) luifel niet vergelijken met een voortent. In tegenstelling tot een echte luifel die geen horizontale dragers heeft, heeft de Campooz ook horizontale dragers, soort van semi-luifel. Ja en dat opzetten, Ik vind de opzettijd weinig boeiend. Ik doe geen 5 campings in 2,5 week ;)
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #42 Gepost op: oktober 08, 2020, 10:06:40 am »

Het voorste gedeelte is dan ook geen luifel bij de Buite Lewe, maar een complete voortent. Een luifel kan ook niet dieper zijn dan max 250cm. De voortent is van hetzelfde zware doek als de hoofdtent. Als je de voortent zonder ondersteuningsstangen op zou zetten, houdt deze het niet bij regen. Je kunt daarom een (lichte) luifel niet vergelijken met een voortent. In tegenstelling tot een echte luifel die geen horizontale dragers heeft, heeft de Campooz ook horizontale dragers, soort van semi-luifel. Ja en dat opzetten, Ik vind de opzettijd weinig boeiend. Ik doe geen 5 campings in 2,5 week ;)

Bij aart kok is de luifel van hetzelfde zware doek als de wagentent (Ten Kate KD-48) en is er een voortent van te maken met de zijkanten en voorkanten. Nog steeds met alleen 3 stokken (of 1 boogstok)

Grote verschil is de manier waarop de panden van de aart kok gesneden zijn. Deze zijn rond ipv recht. Hierdoor kun je alles strak krijgen en zijn er nooit platte vlakken.
Waarschijnlijk is dit qua fabricage veel bewerkelijker en wordt er bij sommige vouwwagens toch gekozen voor rechte panden en een heel frame.

Op deze foto zijn 2x 3 stokken gebruikt voor wel 5 meter diepte, verder niets. Water kan er niet op blijven liggen, de panden lopen naar alle kanten netjes af.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 165
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #43 Gepost op: oktober 08, 2020, 05:48:07 pm »

Het voorste gedeelte is dan ook geen luifel bij de Buite Lewe, maar een complete voortent. Een luifel kan ook niet dieper zijn dan max 250cm. De voortent is van hetzelfde zware doek als de hoofdtent. Als je de voortent zonder ondersteuningsstangen op zou zetten, houdt deze het niet bij regen. Je kunt daarom een (lichte) luifel niet vergelijken met een voortent. In tegenstelling tot een echte luifel die geen horizontale dragers heeft, heeft de Campooz ook horizontale dragers, soort van semi-luifel. Ja en dat opzetten, Ik vind de opzettijd weinig boeiend. Ik doe geen 5 campings in 2,5 week ;)
Eens, klopt. Voordeel van de voortent vd Buite Lewe is dat je de zijwanden en voorwand er los in kan plaatsen. Dus het dak vd voortent kan ook als luifel dienen, al heeft hij - terecht opgemerkt - meer ondersteuning nodig vanwege de zwaarte vh doek.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Buite Lewe 2 (Plus) 2020
« Reactie #44 Gepost op: oktober 11, 2020, 01:38:34 am »

Bij aart kok is de luifel van hetzelfde zware doek als de wagentent (Ten Kate KD-48) en is er een voortent van te maken met de zijkanten en voorkanten. Nog steeds met alleen 3 stokken (of 1 boogstok)

Grote verschil is de manier waarop de panden van de aart kok gesneden zijn. Deze zijn rond ipv recht. Hierdoor kun je alles strak krijgen en zijn er nooit platte vlakken.
Waarschijnlijk is dit qua fabricage veel bewerkelijker en wordt er bij sommige vouwwagens toch gekozen voor rechte panden en een heel frame.

Op deze foto zijn 2x 3 stokken gebruikt voor wel 5 meter diepte, verder niets. Water kan er niet op blijven liggen, de panden lopen naar alle kanten netjes af.

Mooie luifel a la de Waard. Het K48 doek is iets over de 300 gram, het Buite Lewe en Gordigear doek 450gram. Daar kun je zo'n a la de Waard tentluifel niet van maken. Is te zwaar. En als Ik een luifel heb, moet deze praktisch zijn: in en uitvouwen aan de hoofdtent en max twee a drie stokken en weinig haringen zetten.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2020, 01:42:03 am door carvers »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal