Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?  (gelezen 10406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Gepost op: maart 11, 2021, 01:10:33 pm »

Wij hebben een vouwwagen (Aart Kok Kavango) en twee kinderen. In de afgelopen vakanties heb ik gemerkt dat je dan toch wel af en toe een was moet draaien en dat lukt wel maar drogen?
Niet alle campingplaatsen hebben een paar bomen op een handige plek waar je een waslijn kan spannen.
Het enige wat ik kan bedenken is een wasrekje mee, maar is dat de enige optie?
Wie heeft er een goede tip?

Een caravan heeft van die grepen waar je van die houten dingen met een lijntje ertussen kan spannen, dat ken ik van mijn ouders, maar dat is met een vouwwagen niet echt een optie.

(Meer kleren meenemen zou kunnen natuurlijk ;-) maar dan moet dan ook wel weer passen)

Dank! Groetjes Marjolein
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2021, 01:12:28 pm door Marjolein_B »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2021, 01:17:32 pm »

Nee, gebruikte de voor tent van de Flyer vaak. Touwtje meerdere malen tussen de horizontale tentdoekdragers gespannen. Bij de cocoon een touwtje langs de luifeltjes en het fietsen rek is ook zeer geschikt. Verder hadden we nog wat stokken tot onze beschikking die met wat scheerlijnen vast stonden en daartussenin een drooglijn. De was was eigenlijk alleen ondergoed en dat soort dingen. Als de camping een centrifuge had werd die wel gebruikt om het meeste vocht eruit te krijgen. Verder heb je nog een auto die in het zonnetje goed warm kan worden. Ach je kan van alles verzinnen. Tja als 2 weken regen en kou  hebt, dan maar inpakken en verhuizen of naar huis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2021, 01:19:14 pm door OhPeeCee »
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2021, 01:21:00 pm »

Nee, gebruikte de voor tent van de Flyer vaak. Touwtje meerdere malen tussen de horizontale tentdoekdragers gespannen. Bij de cocoon een touwtje langs de luifeltjes en het fietsen rek is ook zeer geschikt. Verder hadden we nog wat stokken tot onze beschikking die met wat scheerlijnen vastzette en daartussenin een drooglijn. De was eigenlijk ondergoed en dat soort dingen. Als de camping een centrifuge had werd die wel gebruikt om het meeste vocht eruit te krijgen. Verder heb je nog een auto die in het zonnetje goed warm kan worden. Ach je kan van alles verzinnen. Tja als 2 weken tegen hebt, dan maar inpakken en verhuizen of naar huis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Oh ja een touwtje spannen in de voortent kan misschien wel, ff kijken hoe dat eruit ziet precies (deze vouwwagen is nieuw). Ik vind het dan wel in de weg hangen, zoiets had ik van de zomer wel gedaan namelijk.
Paar tentstokken zou ook nog wel een optie zijn, denk ik, maar ik zal daarvoor ook eens de vouwwagen goed moeten bestuderen of we stokken over hebben. Zo uit mn hoofd niet.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2021, 01:23:19 pm »

Wij houden het bij een waslijntje en een wasrek (die kan gewoon op de bodem van de bak en neemt minimaal plaats in.) Vooral een wasrek is ideaal omdat je deze makkelijk kan verplaatsen. Ga je weg en is het weer niet stabiel lekker onder de luifel zetten. Ook past hier veel meer op dan een lijntje.
Gelogd

Marjolein_B

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2021, 01:38:23 pm »

Wij houden het bij een waslijntje en een wasrek (die kan gewoon op de bodem van de bak en neemt minimaal plaats in.) Vooral een wasrek is ideaal omdat je deze makkelijk kan verplaatsen. Ga je weg en is het weer niet stabiel lekker onder de luifel zetten. Ook past hier veel meer op dan een lijntje.
Dank! En heb je dan speciaal een lichtgewicht rekje of een gewoon huistuinkeuken-wasrek?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2021, 01:43:55 pm »

wij hebben zo'n camping wasrek wat als een paraplu geopend wordt. Kan eventueel op de dissel maar wij zetten hem vast in de grond met haringen. Ook fijn om de handdoeken. zwembroeken etc op uit te hangen na een dag.
Bij slechter weer of echte was gebruiken we dat rek of de droger van de camping.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2021, 01:48:50 pm »

Ook wij hebben toch een wasrek bij. Want als je 3 a 4 weken gaat was je toch wel eens wat en daarnaast de zwemhandoeken drogen. Voordeel van een los rek dat je het in de zon kan zetten. Meestal is een lijn onder de bomen uit de zon:)3526]
Ik was dan wel in de machine op de camping. Past allemaal op het rek. Ik heb zo een als deze. Ik ben er blij mee. Veel fijner dan touw knopen. Beetje glamping dan maar.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2021, 02:15:38 pm »

Wij hebben een eenvoudig wasrek mee. Zoiets als in deze MP advertentie (nee, niet van mij).

https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-terras/droogmolens-en-wasrekken/m1671448078-wasrek.html?previousPage=VIP&correlationId=c1508d85-963a-4feb-a35d-be367bce1c10

Bij rustig weer staat hij los, als er wond komt zetten we hem vast met een haring over de poten. 's-Avonds kan hij dan onder de luifel of in de voortent. Klapt compact is, kan bovenop de bagage, onder het bed.

Ook hebben we een langere (30-35 meter) waslijn bij ons. Die kunnen we neerzetten met tentstokken en/of bomen of een combinatie daarvan. Dat geeft voor 5 personen ruim voldoende ruimte voor badlakens, handdoeken, zwemgoed en inderdaad die enkele campingwas die we doen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2021, 02:19:44 pm »


Wij hebben zowel een klein compacte droogmolen als lange polyester lijn(en) bij ons. Het compacte rekje kan ook onder een (zij)luifel staan en wordt gebruikt voor de dagelijks te drogen handdoeken etc. Als dit rekje te krap wordt, bijvoorbeeld na draaien grote was(sen) met de machine, wordt met (luifel)stokken en enkele scheerlijnen de lange waslijn al dan niet vrijstaand opgesteld. Op de foto staat de lijn in een driehoek (zeer efficiënt qua ruimte en stabiliteit) opgesteld. Achteraan (achter het hangmat frame) is de compact in te klappen Bo-Camp Compact droogmolen (3-arms met voet) te zien.
(I.v.m. de beschikbare lengte in de ruimte waar ik de droogmolen makkelijk toegankelijk meeneem heb ik de droogmolen enkele centimeters ingekort ;-)

« Laatst bewerkt op: maart 11, 2021, 02:27:14 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2021, 02:21:38 pm »

Is wel een grote staanplaats, of is het beeld wat vertekend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2021, 02:24:13 pm »

Als we op een camping zijn waar we geen bomen kunnen gebruiken om een waslijn tussen te hangen, dan slagen we alle scheerlijnen wat er meer zijn dan we anders doen. Die worden dan gebruikt om een deel was aan op te hangen.


We hebben ook een droogrekje dat we kunnen ophangen in de tent, maar dat wordt vooral voor de keuken handdoeken gebruikt.


Hebben we dan nog wat extra nodig, dan wordt er een lijntje gehangen tussen een aanknooppunt vaeen scheerlijn en de dakrail van de auto. Echter daar kan dan alleen iets gedroogd worden 's morgens en 's avonds daar we dan meestal overdag weg zijn. Overdag liggen dan wel eens een paar dingen te drogen op de hoedenplank van de koffer in het zonnetje.


Echter veel hebben we het nog niet meegemaakt dat we geen lijn konden spannen tussen bomen op de camping.
Gelogd

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2021, 02:27:22 pm »

Wij gebruiken een zogenaamde 'camping droogmolen'

Zeer compact opgeborgen en veel ruimte voor wasgoed van 4 personen.

Weet niet precies welk merk het is maar ziet er ongeveer zo uit:


Bij veel wind poten vastzetten met tui en haringen. Op harde grond hangen we drietal met water gevulde (melk) pakken eraan.  :>
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2021, 02:36:09 pm »

Is wel een grote staanplaats, of is het beeld wat vertekend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ja de foto is genomen op een camping met niet afgebakende plaatsen, zie overzichtsfoto (waar de waslijn in de minuten voor de foto gelukkig even leeg was  :) ). Dit soort campings zijn favoriet bij ons. Maar het concept met stokken werkt juist goed op kleinere plaatsen waar je niet tussen bomen de waslijn kan afspannen (al dan niet omdat het kampeermiddel daar staat). Wij hebben vaak genoeg de waslijn tussen boom en stok(ken) opgesteld, op deze manier kan optimaal de beperkte ruimte benut worden.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #13 Gepost op: maart 11, 2021, 02:43:00 pm »

De opzet met 3 stokken is zeker stabiel. 2 stokken met een hoek van de vw geeft zelfde effect. Maar inderdaad een fraaie locatie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?
« Reactie #14 Gepost op: maart 11, 2021, 02:56:30 pm »

De opzet met 3 stokken is zeker stabiel. 2 stokken met een hoek van de vw geeft zelfde effect. Maar inderdaad een fraaie locatie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Wij gebruiken weleens een hoek van de luifel of vouwwagen waarbij dan wel soms wat extra scheerlijnen aangebracht worden om de krachten te compenseren. Gevaar van drogend wasgoed dichtbij tentdoek is dat nog in het was zittend wasmiddel de waterdichtheid van het doek aantast. Ik hou altijd graag voor de zekerheid wat afstand :)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2021, 03:00:31 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal