Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke koelkast/ koelbox  (gelezen 11934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Welke koelkast/ koelbox
« Gepost op: maart 11, 2021, 10:50:11 am »

Ik ben ook aan het twijfelen. We namen altijd zo'n echte staande koelkast mee en een campingkoelkast. Die laatste koelde niet genoeg en is versleten. Nu aan het twijfelen over de hybride mobicool mb40. Altijd koud genoeg. Ik twijfel echter of die groot genoeg is als enige koelkast. 't is niet meer de bedoeling om altijd met 2 frigo's te slepen

Zijn er mensen die het met zulk formaat doen?
Even bijzeggen: we zijn met 4. Ik wil maar 1 a 2 keer per week winkelen, en zowat elke dag zelf koken. Uit gaan eten doen we zelden... Heeft toch impact op de grootte van de koelkast, die eisen..

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2021, 11:29:23 am »

Tja, keuzes. Wij hebben alleen de standaard koelkast in onze CCC (30 liter?)
Daar kunnen we met 5 personen voor 2 dagen eten in kwijt... en soms ook nog wat drinken koud zetten. Maar met de tocht onder de kar en een natte doek kan je drank prima koelen (de verdamping trekt veel energie uit het object waar de natte doek omheen zit, werkt stukken beter dan een emmer water). Toch kiezen we er meestal voor om ter plekke een extra koelkastje te huren. Erg prettig. Alle drank koud, voldoende eten in de koeling.

We hebben wel gezocht naar houdbaar vlees, kant-en-klare pastasausen etc. maar het meeste smaakt echt nergens naar, helaas.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2021, 10:01:06 am »

Als je een compressor koelkast zoekt, zou je ook kunnen kijken voor de MCF reeks van Mobicool. Wij hadden een losse Dometic Coolfun ck40 hybride maar dat ding was niet echt makkelijk te tillen. Omdat we er nu toch één in de keuken hebben hebben we de losse verkocht en hiervoor een MCF32 terug gekocht als extra koelruimte. Deze is een stuk lichter, compacter en is veel makkelijker te tillen. Ook werkt de compressor evt op 12 volt in de auto. Er is ook een 38 en zelfs een 58 uitvoering van.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2021, 11:11:56 am »

Ik heb deze even gesplitst van "wat heb je voor het laatst gekocht"

Titel kun je evt nog aanpassen.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2021, 02:58:39 pm »

Is ook erg budget afhankelijk, de compressor koelboxen die ook op 12 volt werken (waarbij de compressor dan werkt, dus niet een hybride model die op 12 volt thermo elektrisch koelt) zijn erg duur. Alle compressor koelboxen zijn overigens vrij zwaar.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2021, 03:40:30 pm »

@gjt, die ga ik eens opzoeken.
@cahummel we kopen dat voor 10 jaar of langer, budget is dus ondergeschikt aan hoe goed ze werkt.

Nu hebben we een compressor koelkast, maar met hoge temperaturen voldoet dat niet (die is stuk nu).
Enkele jaren geleden kochten we nog een vrijbuiter 'gewone' erbij, maar die is te klein/onhandig (met een deur aan de voorkant).

We zoeken dus iets wat groot genoeg is om als enige mee te nemen, sterk genoeg op bij 40graden de kip salmonellavrij te houden en de Pepsi koud, én 't moet liefst ook op 12 werken in de auto.


Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2021, 05:43:38 pm »

Is ook erg budget afhankelijk, de compressor koelboxen die ook op 12 volt werken (waarbij de compressor dan werkt, dus niet een hybride model die op 12 volt thermo elektrisch koelt) zijn erg duur. Alle compressor koelboxen zijn overigens vrij zwaar.

Valt mee met die Mobicool MCF serie. De Dometic ck40 hybrid die ik hiervoor had was duurder. Digitaal instelbare temperatuur werkt in beide koelkasten erg fijn. Onze vorige box kon wel tot -15. Die MCF gaat tot -10. We gaan komende zomer (hoop ik) kijken of hij net zo goed koelt. Eerste test ( leeg) was prima.
De MCF reeks is voorzien van led binnenverlichting en je kan de thermostaat zelfs bijstellen zodat de aangegeven temperatuur precies overeen komt met de echte binnentemperatuur.
Vanaf de MCF40 kunnen 2 liter flessen ook rechtop staan.
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2021, 05:48:06 pm door GJT »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #7 Gepost op: maart 13, 2021, 10:52:38 pm »

@GJT  gaat die mcf ook op 12v?
En deze kan dus altijd op 6graden staan, ongeacht de buitentemperatuur?

Als dat 2x ja is, begrijp ik niet goed wat dan het verschil is met de hybride reeks, de mb.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2021, 12:54:13 pm »

Verschil is de manier van koelen op 12 volt. Een hybride koelbox koelt op 12 volt thermo electrisch (ik dacht met een peltier element, maar ben niet zeker) en een volledige compressor koelbox gebruikt op 12 volt de compressor om te koelen.

Wij hebben een Campart hybride koelbox, dat scheelt ongeveer 100 tot 125 euro met een volledige compressor koelbox.

Wij hebben bewust niet gekozen voor een koelbox uit de Mobicool mcf serie, ik vond die van onstevig breekbaar ogend wappie plastic gemaakt, en de handvatten zijn veel te ondiep om fatsoenlijk te kunnen dragen (vinden mijn vingers met artritis niet leuk). De Campart is goeddeels van RVS, en heeft handvatten waar je omheen kunt pakken, dus met je hele hand.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #9 Gepost op: maart 14, 2021, 09:05:53 pm »

Hybride koelboxen werken op 12V inderdaad via een Peltier element.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #10 Gepost op: maart 14, 2021, 10:01:34 pm »

@GJT  gaat die mcf ook op 12v?
En deze kan dus altijd op 6graden staan, ongeacht de buitentemperatuur?

Als dat 2x ja is, begrijp ik niet goed wat dan het verschil is met de hybride reeks, de mb.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Ja en ja. Verschil is zoals gezegd dat de hybride op 12 volt idd koelt met een peltier element. Dan koelt hij continu maar weinig krachtig. Op 12v met compressor koelt beter en gewoon op de thermostaat.
Gelogd

PAKLEI

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon - Monaco
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2021, 10:58:18 am »

Wij hebben onlangs de Mobicool MCF60 aangeschaft. Dit op basis van de type koeling (compressor), inhoud en prijs.
We hebben ook even gekeken naar het moedermerk Dometic daarbij lijkt het gebruiksgemak en kwaliteit nog iets beter te zijn maar die prijzen zijn het dubbele van de Mobicool.


Wij hebben bewust niet gekozen voor een koelbox uit de Mobicool mcf serie, ik vond die van onstevig breekbaar ogend wappie plastic gemaakt, en de handvatten zijn veel te ondiep om fatsoenlijk te kunnen dragen (vinden mijn vingers met artritis niet leuk). De Campart is goeddeels van RVS, en heeft handvatten waar je omheen kunt pakken, dus met je hele hand.

Dit herken ik niet, de handvaten zijn juist uitklapbaar zodat je de box goed kunt vastpakken. Volgens mij heeft de MB uitvoering vaste en kleinere handvaten.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2021, 11:48:59 am »


Wij hebben bewust niet gekozen voor een koelbox uit de Mobicool mcf serie, ik vond die van onstevig breekbaar ogend wappie plastic gemaakt, en de handvatten zijn veel te ondiep om fatsoenlijk te kunnen dragen (vinden mijn vingers met artritis niet leuk). De Campart is goeddeels van RVS, en heeft handvatten waar je omheen kunt pakken, dus met je hele hand.

Juist de oude boxen (Mobicool MB40 serie ook de Waeco / dometic ck40) hebben veel te ondiepe handvatten/inhammen. Zo'n box daarom al eens laten vallen.. De MCF serie heeft idd de getoonde uitklapbare handvatten en het "wappieplastic" ?? heb ik ook wel eens erger gezien... Ik vind ze vrij degelijk en de gebruikte materialen volstaan ruimschoots voor het beoogt gebruik. Ik vrees daarom dat je zaken door elkaar haalt.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #13 Gepost op: maart 15, 2021, 08:22:36 pm »

Excuses, heb mij vergist in het type, die jullie laten zien zijn inderdaad prima, het gaat hier inderdaad om de mb serie, en niet de mcf serie, mijn fout! Wij hebben wel naar de mcf serie gekeken, maar die verdween vrij snel van tafel, want dat was buiten ons budget. Daarna alleen naar de goedkopere mobicool koelboxen gekeken, en zo ontstond de vergissing!
Gelogd

HoKaKy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2021, 03:16:48 pm »

Wij gebruiken sinds vorig jaar de mestic mcc25 Compressor koelkast. Zowel 12v als 220v en past makkelijk in de auto. Hij heeft ook een grotere broer, maar die was voor ons niet nodig.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal