Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verbruik Zibro Laser kachel  (gelezen 3526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Verbruik Zibro Laser kachel
« Gepost op: maart 18, 2021, 03:53:57 pm »

Hoi,

Gisteren een bijna nieuwe Zibro SRE229 TC voor een mooi prijsje kunnen kopen. Er zit een volle fles/jerrycan brandstof bij van 20 liter. Wat is het verbruik bij jullie. Ik zal deze bij koud weer alleen overdag in de voortent gebruiken om de boel warm te stoken. (Ik lees hier iemand die 1,5 liter per dag verbruikt)

Ik snap uiteraard dat veel afhankelijk is van de buitentemperatuur en hoe hoog je de kachel zet maar wat is jullie ervaring bij normaal gebruik in het voor/najaar.

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2021, 04:24:29 pm »

Ik heb de afgelopen winter m'n thuis werkplek vier dagen per week op 18 graden gestookt met een vergelijkbare kachel van kero. Werkplek is een geïsoleerde zolder van 50 m2. Dat komt op 1 liter petroleum per werkdag. Gewone petroleum van de pomp in België trouwens.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2021, 08:58:41 pm »

Ik heb met een vergelijkbare kachel vorig jaar in 3,5 week 25 liter verstookt. 2 weken Nederlandse zomer (iets met een virus), en 1,5 week Nederlands voorjaar.
Wij stoken in het voorjaar ook gedurende de nacht, houden de boel dan op zo'n 16/17 graden in de tent (uiteraard met rook en CO-melders aan).
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2021, 10:48:37 pm »

Dat hou ik niet bij,  die enkele keer dat ik hem gebruik let ik daar niet op ::)
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2021, 11:18:23 pm »

Ik hoop met jullie ervaring te weten hoeveel brandstof ik mee moet nemen. Heb nu een fles van 20 liter maar dat is voor een week volgens mij erg veel.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2021, 11:58:25 pm »

20 liter is echt al een behoorlijke hoeveelheid om mee te slepen. Gewoon in de buurt van de camping even kijken waar je kan halen als je er door heen bent.

Ik neem 5 liter mee voor de eerste dagen en koop altijd ter plekke bij.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2021, 10:10:17 am »

20 liter is echt al een behoorlijke hoeveelheid om mee te slepen. Gewoon in de buurt van de camping even kijken waar je kan halen als je er door heen bent.

Ik neem 5 liter mee voor de eerste dagen en koop altijd ter plekke bij.

Ik neem aan dat je de 5 liter vervoert in de tank van de zibro. Wat je ter plekke koopt is dat ook de echte zibro brandstof ? Ik zie dat veel bouwmarkten die verkopen alleen wel in de 20 liter verpakking.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2021, 02:19:42 pm »

Ik vervoer de kachel altijd zo goed als leeg. Ondanks dat het geurloze petroleum is wil ik echt voorkomen dat het kan lekken. Ik heb een 5 liter jerrycan mee. Je hoeft niet perse de dure Zibro brandstof te kopen. Er zijn meerdere merken die behandelde/geurloze petroleum aanbieden. Wij gebruiken altijd van de welkoop. Ohja tip, gebruik een electrisch brandstof pompje bij met vullen, scheelt enorm in knoeien.
Gelogd

Zilven5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Campooz Sleepy Joe Camping
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2021, 07:59:47 am »

Wij hebben de Mobicool MCF60 gehaald; grote inhoud, werkt op 12/24/240. Nog niet meegemaakt als het buiten echt warm is, maar het is een behoorlijk stil apparaat wat zelfs kan vriezen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2021, 11:42:08 am »

Wij hebben de Mobicool MCF60 gehaald; grote inhoud, werkt op 12/24/240. Nog niet meegemaakt als het buiten echt warm is, maar het is een behoorlijk stil apparaat wat zelfs kan vriezen.

 :> volgens mij staat deze reactie hier niet goed, Mijn Zibro hoeft niet te kunnen vriezen  :> :> :>
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #10 Gepost op: maart 26, 2021, 01:07:50 pm »

Daar denk ik ook, of het moet meteen een airco zijn :# ::)
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Verbruik Zibro Laser kachel
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2021, 04:37:25 pm »

Inmiddels zelf praktijkervaring na een week kamperen met de Zibro. We hadden de kachel iedere avond van 7:00 tot 23:00 uur aan staan en s'morgens ook nog 2 uurtjes bij het ontbijt en hebben nog net geen 10 liter verbruikt dus dat viel mij reuze mee. (We hadden 15 liter mee waarvan 5 in de tank van de kachel en 10 in losse jerrycan.)

In het voor en najaar gaat deze kachel onze vaste reisgenoot worden.

Ik las ook nog wat verhalen over vocht bij deze kachels maar persoonlijk niet heel veel last van gehad. Een beetje condens op de ramen als je s'avonds met z'n vieren met een "verhit" potje rummikub bezig was maar meer ook niet.  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal