Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsdrager  (gelezen 3743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar vanhautem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde
Fietsdrager
« Gepost op: maart 26, 2021, 08:56:58 am »

Hallo. Ik heb een camplet Concorde uit 2005? met imperiaal. Kan ik daarop een fietsdrager thule 532 op plaatsen.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Fietsdrager
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2021, 10:45:57 am »

Vast wel die klemmen van Thule draai je vast op de buizen van de imperiaal en kun je een beetje verschuiven zodat ze op de juiste hoogte van de buis zitten. Er is wel een minimale diameter nodig maar een standaard imperiaal (vierkante/ronde dikkere buis) past wel.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsdrager
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2021, 04:20:03 pm »

Op het standaard rek van een Camplet kan niet zo maar een fietsdrager gemonteerd worden. Een Camplet fietsdrager heeft extra dwarsliggers die afsteunen op de rand van het deksel. Het imperiaal van een camplet is alleen midden op het deksel gemonteerd, maar daar zit geen structurele stevigheid. Ik heb er wel Thules op zitten, maar daar ook een apart imperiaal voor gelast die met kleine pootjes op de rand van de deksel staat.
« Laatst bewerkt op: maart 26, 2021, 04:23:52 pm door sanderv »
Gelogd

Caspar vanhautem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde
Re: Fietsdrager
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2021, 05:45:57 pm »

Dus de imperiaal is niet stevig genoeg. Ik las wel in dit topic dat je de fietsen ook wel liggend kunt vervoeren met een plank eronder. Is dat een mogelijkheid?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsdrager
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2021, 08:14:22 pm »

Hoeveel en wat voor een fietsen wil je er op zetten? Het kan wel, maar dan moet je eigenlijk een fietsendrager van Camplet zelf hebben of het gewicht van de fietsen heel laag houden.

Dit is een voorbeeld van een originele drager van Camplet, daar kun je 4 fietsendragers op monteren:
https://www.marktnet.nl/caravans-tenten/vouwwagens/camp-let-concorde-zondags-geopend-bj-1995-16924692.htm#&gid=1&pid=3

En hier een foto van een fiets op een drager rechtstreeks op het imperiaal:
https://i.pinimg.com/originals/00/7e/63/007e630aa8adcbe972f808370ee312ed.jpg

Je ziet dat die eerste drager steuntjes heeft die op het stevige deel van het deksel steunen, waar de steun onder die racefiets dat niet heeft. Het imperiaal van de Camplet zelf zit voor en achter wel aan de rand van het deksel vast (daar steunen de poten het deksel af, dat deel is stevig), maar aan de zijkanten helaas niet. Daar zit het rek vast op het flexibele deel van het deksel, met een paar boutjes door het deksel. Dat gaat niet goed met een paar zware fietsen erop of als er een keer forse krachten op komen te staan, bijvoorbeeld tijdens een noodstop.


Gelogd

Caspar vanhautem

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde
Re: Fietsdrager
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2021, 11:54:10 am »

Dank voor jullie reactie. Fietsdragers midden op de imperiaal voor e bikes is dus geen goed idee. Originele dragers zijn me te duur(ik weet niet hoelang ik de camplet nog heb). Misschien toch gewoon een plank op de imperiaal en de fietsen plat leggen. Of is een drager op de dissel een idee?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Fietsdrager
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2021, 01:08:07 pm »

Geen idee of je ter plekke veel fietst, maar mogelijk is fiets ter plekke huren nog een optie?
Gelogd

Jpsamson

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Re: Fietsdrager
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2021, 10:23:09 pm »

Kan op het frame, op het deksel van een roadmaster family s uit 2002, wél direct een fietsendrager bevestigt worden? of is daar ook een aparte constructie voor nodig?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Fietsdrager
« Reactie #8 Gepost op: april 24, 2021, 11:22:29 am »

Kan op het frame, op het deksel van een roadmaster family s uit 2002, wél direct een fietsendrager bevestigt worden? of is daar ook een aparte constructie voor nodig?
Apparte constructie. De hoeken krijgen een extra buizen en midden stuk. Kost bij Swiba 175 euro dacht ik

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Fietsdrager
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2021, 07:10:07 pm »

Het is wat zwaar, maar de fietsen bovenop de auto een optie? Dan hoef je ze er ook niet af te halen om een nachtje te klappen...
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Fietsdrager
« Reactie #10 Gepost op: april 27, 2021, 08:30:55 am »

Het is wat zwaar, maar de fietsen bovenop de auto een optie? Dan hoef je ze er ook niet af te halen om een nachtje te klappen...
Wel aan zitten denken maar is,helaas voor ons geen optie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal