Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: zomervakantie 2021 buitenland ?  (gelezen 7302 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #30 Gepost op: mei 16, 2021, 12:45:39 pm »

Wij weten het in ieder geval nog niet. Als risicopatiënt zal ik zeker tegen dan gevaccineerd zijn. Mijn tweede prik krijg ik op 1 juni. Mijn vrouw dat is veel minder duidelijk of die volledig tegen dan gevaccineerd gaat zijn. Daar hebben we nog geen zicht op. De kinderen zijn zeker nog niet gevaccineerd.


Als we naar Frankrijk gaan, moeten de kinderen dus zeker getest worden 2 dagen voor vertrek. En ik denk dat we in dat geval ook wel een bende zelftest gaan mee nemen en niet direct de drukke plaatsen gaan opzoeken zoals liften of grotbezoeken, kastelen, ...


Een ander aspect dat nu nog een grote vraag is, is de Indische variant. Blijkt dat de vaccins onvoldoende tegen die variant werkt, zal dat met mij als risicopatiënt zeker impact hebben op de vakantieplannen.


Het liefst zouden we terug naar de bergen gaan, land is daarbij niet bepalend. Maar zal nog van de omstandigheden afhangen. Liefst met het hele gezin op voorhand gevaccineerd, maar dat voor de kinderen zeker niet lukken dus zal testen daar zeker bij horen.

Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #31 Gepost op: mei 16, 2021, 01:03:23 pm »

Zonder spuit of staaf in je neus kom je waarschijnlijk de grens niet over. Jammer dan. Dan gaat het hem niet worden. Dan wordt het Nederland.

Momenteel wordt er vrijwel niet gecontroleerd aan de grens met Frankrijk. Wij hebben geboekt voor Frankrijk maar weigeren een vaccin of PCR test. We gaan het zien dus hoe we er gaan komen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #32 Gepost op: mei 16, 2021, 01:31:59 pm »

Kan je een flinke boete opleveren.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #33 Gepost op: mei 16, 2021, 01:40:09 pm »

Ik verwacht ook geen controle aan de grens, wel op de camping. Een camping of andere eigenaar zal niemand mogen aanvaarden zonder voorleggen van het coronapaspoort op risico van grote boete. De politie komt elke dag langs voor toeristen taks en dergelijke en zullen ondertussen ook de eigenaar daar op controleren. En de kans is zeer groot dat het weigeren van een coronapaspoort regel geen geldige reden zal zijn om te annuleren zonder kosten. Het is voor de campinghouders ook niet makkelijk en waarom zouden zei dan verlies moeten leiden omdat bepaalde gasten de geldende regels niet wensen te volgen?


Logisch ook dat de politie er nu nog geen controles op doen omdat die regeling pas in juni van start gaat gaan.


In de zomerperiode doet de Franse politie ook meer wegcontroles, vooral op dagen waar veel toeristenverkeer is en daar zal dan ook zeker nog controle op het coronapaspoort bij komen.


Ook naar kijken zal zijn wat de regels zijn bij thuiskomst. Afhankelijk van de besmettingscijfers in de regio waar je geweest ben, zal je in België nog extra testen moeten doen en in quarantaine moeten gaan bij thuiskomst.

Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #34 Gepost op: mei 16, 2021, 01:55:33 pm »

Momenteel wordt er vrijwel niet gecontroleerd aan de grens met Frankrijk. Wij hebben geboekt voor Frankrijk maar weigeren een vaccin of PCR test. We gaan het zien dus hoe we er gaan komen.

Tja ik denk dat u dan uiteindelijk ook geweigerd gaat worden en/of een dikke boete krijgt. Iedereen moet zelf weten of hij/zij zich laat vaccineren maar ik snap het weigeren van een PCR test echt niet.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #35 Gepost op: mei 16, 2021, 02:40:15 pm »

Wij weten het ook nog niet.... In tegenstelling tot andere jaren hebben we niets geboekt en wachten we rustig af hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen. De hoop is dat we dit jaar wel naar het buitenland kunnen gaan. Lukt dat niet dan zoeken we wel weer iets aan deze kant van de grenspaaltjes.
Overigens snap ik de vooroordelen over het ‘overvolle NL’ niet zo goed. Als je een beetje zoekt zijn er genoeg rustige plekjes te vinden. Afgelopen zomer hadden we zelfs de grootste plek ooit!  Deze camping was dus vol, voor de eerlijkheid moet ik er wel bij vermelden dat er rechts (buiten de foto) nog een plek was...
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #36 Gepost op: mei 16, 2021, 03:00:10 pm »

Tja ik denk dat u dan uiteindelijk ook geweigerd gaat worden en/of een dikke boete krijgt. Iedereen moet zelf weten of hij/zij zich laat vaccineren maar ik snap het weigeren van een PCR test echt niet.

Ze hebben hem bij mij vorig jaar juni verkeerd afgenomen waarna ik heel lang veel last heb gehad. Helaas blijk ik geen uitzondering te zijn, dus bij ons gezin geen PCR test meer.

Op dit moment accepteren ze in Frankrijk ook de sneltesten (minder diep in de neus dus) en de wangslijmtesten en daar heb ik iets minder problemen mee. Volgens internationaal recht mogen mensen op medische gronden niet uitgesloten worden, dus daar ga ik voorlopig vanuit. We mogen tot 2 weken voor aankomst kosteloos annuleren zonder opgaaf van reden.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #37 Gepost op: mei 16, 2021, 03:05:23 pm »

Joh, in Nederland worden dagelijks duizenden tests afgenomen. Dat gaat helemaal prima. Met het weigeren van een dergelijke test zit je jezelf dwars, maar bent ook een risico voor anderen.
Ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten waarom een land jou niet zou mogen weigeren tenzij je kan aantonen dat je 'schoon' bent. Dat gebeurt doorlopend. Het lijkt me toch dat een land voor de volksgezondheid eisen mag stellen aan toeristen of andere bezoekers. Als er ergens Ebola heerst. mag ik toch hopen dat we mensen uit dat land even kunnen weigeren.
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2021, 03:13:20 pm door Marcel »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #38 Gepost op: mei 16, 2021, 03:19:27 pm »

Joh, in Nederland worden dagelijks duizenden tests afgenomen. Dat gaat helemaal prima. Met het weigeren van een dergelijke test zit je jezelf dwars, maar bent ook een risico voor anderen.
Ik zou eerlijk gezegd niet zo goed weten waarom een land jou niet zou mogen weigeren tenzij je kan aantonen dat je 'schoon' bent. Dat gebeurt doorlopend. Het lijkt me toch dat een land voor de volksgezondheid eisen mag stellen aan toeristen of andere bezoekers.

Hoezo zou ik een risico zijn voor anderen? Asymptomatisch kun je anderen niet besmetten dat is inmiddels al in zoveel onderzoeken aangetoond en bij klachten blijf ik thuis (of mijn "thuis" op dat moment). Een test 72 uur voor vertrek is een wassen neus; de besmetting kan immers ook na de test pas openbaren.

Ook neem ik een uitdraai van ons medisch dossier mee, waarin staat dat we C19 al hebben doorgemaakt. Lijkt me meer dan genoeg, evt. in combinatie met een sneltest ter plaatse.

Maar goed, als iemand zich veilig voelt door wel te testen, helemaal prima. Iedereen mag hierin zijn eigen afweging maken, net als met vaccineren.

Wij gaan er in ieder geval vanuit dat we gewoon naar Frankrijk kunnen in de zomervakantie, net als afgelopen jaar.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #39 Gepost op: mei 16, 2021, 03:42:34 pm »

Euh, nee hoor. Je kan als je asymptomatisch bent ook iemand besmetten hoor. Als iemand symptomen heeft is hij besmettelijker, maar dat is eigenlijk wel logisch ook.
En het is toch allemaal geen hogere wiskunde dat als je iemand anders kan besmetten, je een risico bent voor iemand anders?
Als je geen klachten hebt, kan je net zo goed besmettelijk zijn.

Ik houd er rekening mee dat we toch echt iets van een test o.i.d. moeten overhandigen om naar La Douce France te mogen. En ik ben bang dat ze niet jouw individuele dossier gaan doorlezen bij de grens . . . . En ze gaan zeker geen sneltesten doen ter plekke.
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2021, 04:00:39 pm door Marcel »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #40 Gepost op: mei 16, 2021, 03:57:49 pm »

Iedereen mag hierin zijn eigen afweging maken, net als met vaccineren.

Klopt helemaal , maar dan ook de consequenties zelf nemen en niet afschuiven naar een ander. Moeilijker is het niet.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #41 Gepost op: mei 16, 2021, 04:10:33 pm »

Ze hebben hem bij mij vorig jaar juni verkeerd afgenomen waarna ik heel lang veel last heb gehad. Helaas blijk ik geen uitzondering te zijn, dus bij ons gezin geen PCR test meer.

Op dit moment accepteren ze in Frankrijk ook de sneltesten (minder diep in de neus dus) en de wangslijmtesten en daar heb ik iets minder problemen mee. Volgens internationaal recht mogen mensen op medische gronden niet uitgesloten worden, dus daar ga ik voorlopig vanuit. We mogen tot 2 weken voor aankomst kosteloos annuleren zonder opgaaf van reden.

Het is zoals je zelf zegt verkeerd afgenomen dus ze hebben het verkeerd gedaan, dat is uiteraard vervelend maar dan kun je dit toch aangeven bij de volgende test?
Er zijn genoeg landen op de wereld waar je verplicht bent om bepaalde inentingen te nemen voor dat ze je het land inlaten. Zie dan ook geen reden waarom dit nu dan niet zou mogen, volgens mij mag een land dit zelf beslissen. En omdat het Frankrijk betreft zal dit een afspraak worden tussen de EU landen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #42 Gepost op: mei 16, 2021, 04:37:07 pm »

Euh, nee hoor. Je kan als je asymptomatisch bent ook iemand besmetten hoor. Als iemand symptomen heeft is hij besmettelijker, maar dat is eigenlijk wel logisch ook.
En het is toch allemaal geen hogere wiskunde dat als je iemand anders kan besmetten, je een risico bent voor iemand anders?
Als je geen klachten hebt, kan je net zo goed besmettelijk zijn.

Ik houd er rekening mee dat we toch echt iets van een test o.i.d. moeten overhandigen om naar La Douce France te mogen. En ik ben bang dat ze niet jouw individuele dossier gaan doorlezen bij de grens . . . . En ze gaan zeker geen sneltesten doen ter plekke.

Asymptomatische overdracht is vrijwel onmogelijk; er zijn inmiddels al heel veel onderzoeken gepubliceerd (en peer-reviewed) op de daarvoor gebruikelijke medische kanalen.

Op dit moment is het mogelijk bij controle een sneltest te laten afnemen. Ik heb familie in Frankrijk wonen, dus we horen tzt wel wat de eisen en mogelijkheden zijn. Het heeft niet zoveel nut om me daar nu al druk over te maken. We hebben overigens ook al een geel vaccinatiepaspoort met stempel dat er antistoffen zijn gemeten na een eerdere besmetting. Ik denk dat de kans groot is dat het coronapaspoort nog niet op orde is begin juli, dus dan moeten er toch andere mogelijkheden zijn om aan te tonen dat er immuniteit is. We gaan het zien...
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #43 Gepost op: mei 16, 2021, 04:50:38 pm »

Asymptomatische overdracht is vrijwel onmogelijk; er zijn inmiddels al heel veel onderzoeken gepubliceerd (en peer-reviewed) op de daarvoor gebruikelijke medische kanalen.

Het wordt in ieder geval al mogelijk. Net was nog aangetoond dat je niemand kon besmetten. Het kan snel gaan in de wetenschap. En nu we toch amateur viroloog uithangen: hoe weet je dat je (als je geen klachten hebt) dat je geen corona hebt, asymptomatisch bent of presymptomatisch? Als ik morgen snipverkouden ben en corona blijk te hebben kan ik vandaag toch echt iemand aansteken.

Ze gaan dit jaar niet dezelfde fout maken als vorig jaar. Veel besmettingshaarden in augustus/september waren toe te schrijven aan vakantiegangers.

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #44 Gepost op: mei 16, 2021, 05:30:40 pm »

Hoezo zou ik een risico zijn voor anderen? Asymptomatisch kun je anderen niet besmetten dat is inmiddels al in zoveel onderzoeken aangetoond en bij klachten blijf ik thuis (of mijn "thuis" op dat moment). Een test 72 uur voor vertrek is een wassen neus; de besmetting kan immers ook na de test pas openbaren.

Ook neem ik een uitdraai van ons medisch dossier mee, waarin staat dat we C19 al hebben doorgemaakt. Lijkt me meer dan genoeg, evt. in combinatie met een sneltest ter plaatse.

Maar goed, als iemand zich veilig voelt door wel te testen, helemaal prima. Iedereen mag hierin zijn eigen afweging maken, net als met vaccineren.

Wij gaan er in ieder geval vanuit dat we gewoon naar Frankrijk kunnen in de zomervakantie, net als afgelopen jaar.
Asymptomatisch zou je niet besmettelijk zijn? Dat moet je het woonzorgcentrum in Mol maar eens gaan vertellen, ik denk dat ze u levend villen. Een sint zonder symptomen heeft daar zowat een heel woonzorgcentrum besmet met heel veel doden. Meestal is men al besmettelijk een aantal dagen voor men symptomen begint te vertonen.
Als ik me goed herinner is het ondertussen bijna een jaar geleden dat je C19 gehad hebt. Dan zijn de antistoffen zonder vaccinatie bij de meesten al weg. Je kan het paspoort ook krijgen als je C-19 positief bent geweest in de laatste 4 maanden voor afrijs, daarna is er geen zekerheid meer dat je anderen niet besmet.
Een land mag wel degelijk een medische oorzaak die een gevaar is voor de volksgezondheid daar weigeren. Zelf een gevaar voor inlandse planten en dieren wordt als reden aanvaard, zie maar de biosecurity in Australië en Nieuw-Zeeland. Je kan een regering die verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn burgers toch niet het recht ontzeggen om te stellen dat het gevaar buiten houden niet toegelaten is?
Hier geeft men redelijk wat mogelijkheden met het paspoort. Je krijgt een positief paspoort indien je gevaccineerd bent, getest wordt en het paspoort is meestal wel enkel PCR testen dat daarvoor aanvaard worden, of je kan aantonen dat je de laatste 4 maand besmet bent geweest. Men sluit dus niet de mensen uit die nog geen kans gehad hebben om gevaccineerd te worden.
Frankrijk heeft duidelijk gesteld dat buitenlanders eerst een paspoort moeten hebben voor ze welkom zijn. Daar ter plaatse je nog laten testen, voldoe je dus niet aan die regels en zal men nog steeds op de camping jou niet toelaten en de kans is reëel dat je samen met de test daar meteen ook de boete moet betalen.
Helaas en eigenlijk ook gelukkig, werkt het in wetgeving niet met ik vindt dat het zo moet en ze moeten dat dan maar aanvaarden omdat ik dat vindt. Anders vindt ik dat ik moet gaan doorrijden als het rood is en dat moet men maar aanvaarden ook.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal