Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager  (gelezen 2064 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Witi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Holtcamper Cocoon XL
Fietsendrager
« Gepost op: april 15, 2021, 10:37:01 am »

vraagje;
Zou je een fietsendrager op een cocoon xl kunnen plaatsen aan de achterkant?

Witi
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2021, 10:47:44 am »

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2021, 03:17:24 pm »

dat kan met een zogenaamde trailerhitch, zie bv

https://www.keeskampeert.nl/accessoires/wagenaccessoires/trailerhitch-tbv-fietsen/

575 euro  ::)  Daar zit een beste marge op...
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2021, 06:53:08 pm »

Lijkt mij geen raketwetenschap om dit na te maken, ik denk dat een metaalbewerkingsbedrijf of een smederij dit stukken goedkoper kan.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2021, 07:44:34 pm »

Het lijkt me zo gezien zo'n 50 euro aan materiaal, plus verzinken. Dat laatste is spotgoedkoop in een partij, peperduur als je één ding laat doen. Ik vind 575 euro serieus veel, nog ex montage. Een trekhaak voor een auto komt thuis op de mat voor een kwart van dat geld. Ik zou zoiets inderdaad laten lassen bij een constructie bedrijf.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Fietsendrager
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2021, 08:55:53 am »

@sanderv: verzinken valt ook reuze mee voor particulieren, ik heb goede ervaringen met verzinkerij west Brabant in Oudenbosch, die verzinken ook voor particulieren, tegen eerlijk tarief. En als je toch al een constructie bedrijf alles laat doen, dan willen die het ook wel eens met een grote partij meesturen, verzinken gaat meestal per kilo.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Fietsendrager
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2021, 09:38:10 am »

Zelf maken heb ik ook gedaan. Overigens was dat geen trailerhitch, maar een drager voor een disselkist achterop. Het frame had ik deels afgekeken en er mijn eigen draai aan gegeven.  Als je niet kunt lassen, of geen lasapparaat hebt, kun je ook de onderdelen zelf maken/kopen en door iemand in elkaar laten lassen. En verzinken is niet beslist nodig. Je kunt het ook prima in een verfje zetten. Gebeurt niets meer mee. Een vouwwagen wordt weinig gebruikt en vooral bij gunstige weersomstandigheden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsendrager
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2021, 10:33:59 am »

@sanderv: verzinken valt ook reuze mee voor particulieren, ik heb goede ervaringen met verzinkerij west Brabant in Oudenbosch, die verzinken ook voor particulieren, tegen eerlijk tarief. En als je toch al een constructie bedrijf alles laat doen, dan willen die het ook wel eens met een grote partij meesturen, verzinken gaat meestal per kilo.

Ik liet mijn laswerk altijd mee verzinken met het laswerk van een buurman (oud smid), maar helaas doet hij geen groot constructiewerk meer. Was altijd knakenwerk, maar prive vind ik het wel heel prijzig. Nog niet echt een geschikt adres kunnen vinden helaas. Oudenbosch ligt voor mij helaas ver van de route ;)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsendrager
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2021, 10:35:40 am »

Zelf maken heb ik ook gedaan. Overigens was dat geen trailerhitch, maar een drager voor een disselkist achterop. Het frame had ik deels afgekeken en er mijn eigen draai aan gegeven.  Als je niet kunt lassen, of geen lasapparaat hebt, kun je ook de onderdelen zelf maken/kopen en door iemand in elkaar laten lassen. En verzinken is niet beslist nodig. Je kunt het ook prima in een verfje zetten. Gebeurt niets meer mee. Een vouwwagen wordt weinig gebruikt en vooral bij gunstige weersomstandigheden.

Dat is zeker waar. Een goede laag industriële verf zoals Brantho Korrux of eventueel Hammerite zit er ook voor jaren op. En constructiebedrijven die het laswerk willen uitvoeren zijn er ook genoeg te vinden, die rekenen doorgaans schappelijke tarieven.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Fietsendrager
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2021, 12:24:16 pm »

Ik liet mijn laswerk altijd mee verzinken met het laswerk van een buurman (oud smid), maar helaas doet hij geen groot constructiewerk meer. Was altijd knakenwerk, maar prive vind ik het wel heel prijzig. Nog niet echt een geschikt adres kunnen vinden helaas. Oudenbosch ligt voor mij helaas ver van de route ;)
Verre familie van mij hebben ook een bedrijf waar dit ook aan schappelijke prijzen mogelijk is voor particulieren. Toch al van redelijk wat mensen en kleine vzw's veel positieve reacties van gehoord.
Echter ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat Londerzeel in België ook niet meteen op jouw route gaat liggen  :#
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Fietsendrager
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2021, 01:11:20 pm »

  :N :#
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal