Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wielklemslot CC Flexi xl  (gelezen 2134 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mabel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi
Wielklemslot CC Flexi xl
« Gepost op: april 22, 2021, 06:09:35 pm »

Hoi hoi.... daar ben ik weer. We moeten de vouwwagen een paar dagen vóór het huis zetten en is het niet op ons eigen oprit. We hebben een disselslot maar willen ook een wielklemslot (klapper is net van fabriek af).

Iemand een goede suggestie? Ik dacht zelf hieraan maar weet niet of deze past op de wielen. Qua maat wel maar geen idee of het geschikt is voor verschillende type wielen.

https://stuurslot24.nl/wielklemslot-compact

Groetjes
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2021, 06:37:50 pm »

De pennen haken in de gaten in je velg. Maar dat weet je pas als je het past, of het past. Wij hadden destijds een ander wielslot. Stuk goedkoper en was toen toegestaan door de verzekering. Zijn er in diverse modellen.
https://www.obelink.nl/obelink-wielklem.html?gclid=Cj0KCQjwvYSEBhDjARIsAJMn0lh-UdB99-Dt1gDxHEfDaS8tpyKlL64XR2mle8_3q-a-yGjYmgOMUeQaAh_uEALw_wcB
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2021, 07:15:08 pm »

De Venus wielklem van Obelink is 2 delig en past als het goed is op alle wielen.
https://www.obelink.nl/wielklem-venus.html

Ons bevalt tie goed
Gelogd

Geert-Jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S 2007
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2021, 08:30:11 pm »

Wij hadden destijds een ander wielslot. Stuk goedkoper en was toen toegestaan door de verzekering. Zijn er in diverse modellen.
https://www.obelink.nl/obelink-wielklem.html?gclid=Cj0KCQjwvYSEBhDjARIsAJMn0lh-UdB99-Dt1gDxHEfDaS8tpyKlL64XR2mle8_3q-a-yGjYmgOMUeQaAh_uEALw_wcB

Ik heb dit slot ook. Bevalt uitstekend.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2021, 07:38:38 am »

De Venus wielklem van Obelink is 2 delig en past als het goed is op alle wielen.
https://www.obelink.nl/wielklem-venus.html

Ons bevalt tie goed
Zo te zien kun je nog wel eenvoudig de wielbouten er uit draaien. Reservewiel onder de wagen weg en terug monteren.
Uiteraard is het wel flink vertragend. Als ze willen laden ze ook zo je hele vw op een vrachtauto met een kraan.
 Alles is weg te halen helaas.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2021, 08:18:33 am »

Zo te zien kun je nog wel eenvoudig de wielbouten er uit draaien. Reservewiel onder de wagen weg en terug monteren.
Uiteraard is het wel flink vertragend. Als ze willen laden ze ook zo je hele vw op een vrachtauto met een kraan.
 Alles is weg te halen helaas.
Als er aanhangwagens hier in de regio gestolen worden, is dat van de vrachtwagen en kraan, de meest voorkomende techniek, zowel bij deze die beveiligd zijn als deze die niet beveilggd zijn.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2021, 08:59:24 am »

Als er aanhangwagens hier in de regio gestolen worden, is dat van de vrachtwagen en kraan, de meest voorkomende techniek, zowel bij deze die beveiligd zijn als deze die niet beveiligd zijn.
Op een gegeven moment is er weinig tegen te doen. Wij konden destijds gelukkig de Cocoon onder de carport stallen met het disselslot er op uiteraard. In de nacht stond ook altijd de auto er voor. Dus dan was er alleen iets weg te halen met veel lawaai. Maar ik denk dat in gewone wijken een aanhanger niet zo snel wordt opgehaald met een vrachtauto. dat maakt toch relatief veel geluid. En er is altijd veel licht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2021, 09:06:50 am »

Op een gegeven moment is er weinig tegen te doen. Wij konden destijds gelukkig de Cocoon onder de carport stallen met het disselslot er op uiteraard. In de nacht stond ook altijd de auto er voor. Dus dan was er alleen iets weg te halen met veel lawaai. Maar ik denk dat in gewone wijken een aanhanger niet zo snel wordt opgehaald met een vrachtauto. dat maakt toch relatief veel geluid. En er is altijd veel licht.
Meeste dergelijke dingen gebeuren overdag. Tijdens corona zal dat anders zijn. Maar overdag is het niet opvallend dat er vrachtwagens rijden, zijn er minder mensen aanwezig daar ze quasi allemaal gaan werken zijn. Kortom, men kan snel handelen door het licht, wordt minder gezien doordat iedereen gaan werken is en een vrachtwagen is minder abnormaal beeld overdag dan 's nachts.
Dat verlichting iets doet aan criminaliteit is al lang bewezen dat dit nonsens is. Vertragende aspecten zeker en je carport zal zeker helpen tegen dit soort diefstallen. Het is sociale controle die werkt tegen criminaliteit, en verlichting kan sociale controle helpen op plaatsen waar voldoende volk aanwezig is. Waar dit niet het geval is, heeft licht een omgekeerd effect. Men kan makkelijk zien en afwachten wanneer niemand in de buurt is en door het llicht kan men veel sneller handelen.
Ben in contact met een Brusselse prof die veel onderzoek heeft gedaan naar dat onderwerp, mijn info komt van haar.

Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2021, 12:58:07 pm »

Ik heb dit slot ook. Bevalt uitstekend.
Bij dit type wel even opletten dat er voldoende ruimte is voor de bovenste klem tussen de achterzijde van het wiel en de wagenbak. Dat is bij de malawi bijvoorbeeld niet het geval. Dan werkt alleen dat ander model wielklem (die dan weer niet beveiligt tegen het afschroeven van het hele wiel). 
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2021, 03:41:47 pm »

Ik zet onze Flexi altijd met een stevig kettingslot vast aan een boom. De wagen met de dissel tegen de boom aan zetten en dan de ketting om de boom en door ‘de driehoek’ van de dissel.
Gelogd

Kevin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2021, 08:51:54 am »

De Venus wielklem van Obelink is 2 delig en past als het goed is op alle wielen.
https://www.obelink.nl/wielklem-venus.html

Ons bevalt tie goed
Wij hebben deze ook. Past tot nog toe op iedere wagen/bak/ caravan waarvoor ik m gebruikt heb. Tegen wegtakelen helpt dit niet. Ik overweeg grond of muurankers te installeren op de oprit. Ergens aan vast met een dikke ketting helpt natuurlijk ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Wielklemslot CC Flexi xl
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2021, 09:10:19 am »

+1 !

De Venus wielklem van Obelink is 2 delig en past als het goed is op alle wielen.
https://www.obelink.nl/wielklem-venus.html

Ons bevalt tie goed
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal