Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rare vlek  (gelezen 1180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvieselman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Rare vlek
« Gepost op: april 28, 2021, 04:29:14 pm »

Beste forumgenoten, sinds een paar weken zijn wij eigenaar van een 10 jaar oude Cabanon Neptune.
En nu had ik een vraag over het tentdoek en met name de vlek die er op zit.
Gisteren had ik hem weer eens open om te klussen toen mijn vriendin ineens in het licht een grote vlek zag op het doek.
Weten jullie wat voor vlek dit is of kan zijn, de vlek is vierkant en lijkt met een kwast te zijn aangebracht maar ik kan het mis hebben.
Zelf dacht ik aan impregneer
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Rare vlek
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2021, 04:34:24 pm »

Wellicht dat dit (her) geimpregneerd is?

Hoe is het met de waterdichtheid van de kar in zijn geheel en de plek in het bijzonder?
En waar zit de plek, is dit boven op het slaapgedeelte?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mvieselman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Rare vlek
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2021, 04:48:36 pm »

Ik heb jammergenoeg nog niet kunnen testen, we zijn er nog niet mee weg geweest.
Het is inderdaad het slaapgedeelte en dan eigenlijk direct achter de ingang, aan de binnenkanten lijkt het wanneer de zon er op staat (niet wanneer ik hem kocht) of er een vochtplek heeft gezeten.

De vlek lijkt mij te vierkant om door iets anders te komen dan een handmatige actie.

Overigens heb ik even een klein kuiltje in het doek gemaakt en daar water in gezet, dat leek ik orde.
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.692
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Rare vlek
« Reactie #3 Gepost op: april 28, 2021, 04:52:29 pm »

Lijkt net of het doek schoongemaakt is met vocht en een borstel .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

muis

  • Gast
Re: Rare vlek
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2021, 05:26:48 pm »

Lijkt net of het doek schoongemaakt is met vocht en een borstel .
Daar vind ik het ook op lijken,  wij hebben ooit de Conway die we hadden schoongemaakt. Veel water en een hele zachte borstel, dat gaf een zelfde soort effect. We hebben toen wel moeten impregneren. 

Ik zou hem openklappen, even afspannen en water erover om te zien of hij waterdicht is.

Vraag anders degene waarvan je hem gekocht heb even hoe en wat. 
Gelogd

mvieselman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Rare vlek
« Reactie #5 Gepost op: april 28, 2021, 05:45:38 pm »

De persoon van wie ik hem heb gekocht was behoorlijk enthousiast over de wagen maar heeft hem zelf maar 3 jaar gehad. De wagen werd weggedaan omdat ze zelf toch meer hotel mensen waren.
Eenmaal thuis leek het er dan ook op alsof ze er helemaal klaar mee waren, ik heb zelf de tent en wagen voornamelijk bekeken (achteraf niet goed genoeg). Maar de vuile vaat stond nog in het keukentje.

Deze persoon heb ik dus ook nog benaderd en die zei dat het hem nooit was opgevallen.

Overigens begrijp ik uit de reacties dat ik een flinke lading impregneer mee moet nemen :) iemand ook enig idee welk middel het beste werkt? Mijn vader kwam met HG maar ik heb toch liever denk ik iets van een bedrijf dat 1 ding goed doet dan een bedrijf wat heel veel dingen een beetje goed doet
« Laatst bewerkt op: april 28, 2021, 05:50:08 pm door mvieselman »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Rare vlek
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2021, 06:26:14 pm »

Zolang de boel waterdicht is, zou ik er niets aan doen. Zodra je gaat reinigen en impregneren, zou ik bij Ultramar gaan kijken.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Rare vlek
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2021, 06:27:40 pm »

No-nat heb ik goede ervaring mee, dit moet je zelf aanlengen met water en breng je het makkelijkst aan met een doek om een hele zachte bezem maar ik zou echt eerst uitproberen of hij wel lek is. Je kunt voor de zekerheid ook een paar spuitbussen meenemen.

Heb je al plannen om hem op te zetten, met Hemelvaart is het klapweekend van de club, misschien een idee om hem uit te proberen,  er is voldoende ervaring aanwezig met dit type vouwwagen :J
Gelogd

mvieselman

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Rare vlek
« Reactie #8 Gepost op: april 28, 2021, 06:34:06 pm »

Wij gaan Hemelvaartsweekend proefslapen ergens bij Assen in de buurt, ben benieuwd.
Misschien op dag 1 strak opzetten en overgieten met water
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal