Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen en kwaliteit  (gelezen 4502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mdeboer36

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nog niks
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #15 Gepost op: mei 01, 2021, 08:04:08 am »

We zijn gisteren bij Obelink wezen kijken en voor ons voldoet de jamet jametic qua ruimte en bedden. Maar nu kreeg ik ook als tip om naar de Trigano Odyssee 2.0 gl te kijken. Iets duurder maar op de videos en foto’s online oogt die wel beter kwalitatief.

Hier boven werd al genoemd trigano A en Jamet C maar kan iemand mij zeggen hoe dit zich precies verhoudt? Helaas zit hier geen dealer direct in de buurt.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #16 Gepost op: mei 01, 2021, 08:40:42 am »

Onze dealer zegt dat wel, maar ik heb geen ervaring met het verschil tussen raclet en jamet en trigao.

Zelf heb ik een Odyssee. Ik zou geen VW meer kopen zonder easy pack. Is echt veel veel makkelijker ingepakt.

Ik zou ook geen VW meer kopen waar de bagage niet onder het bed kan. Had hiervoor een cabanon. Tent half opzetten om de bagage in te kunnen laden (moet droog zijn buiten!!). En dan staat alles 'in het gangetje'. Wij klappen regelmatig voor 1 nacht, zonder luifel. Bij die cabanon heb je dan enkel je slaapdeel, en dat is dan nog eens versperd door bagage die in de weg staat.  Nooit meer. Enkel geschikt om in z'n geheel op te zetten.

Bij de Odyssee (en alle andere 123-systemen, zo zijn er veel. De combi Camps zijn ook zo onder andere.) staat de bagage onder het bed en heb je er geen last van. En als je enkel het slaapdeel zet, staat de voortent automatisch mee, in no time. Zo een systeem wint het toch qua gemak.

Qua kwaliteitsbeleving: Let op, dit is persoonlijk en van horen zeggen.
-mijn huidige Odyssee is ok van kwaliteit. Maar ik vond de cabanon die ik hiervoor had, ondanks z'n nadelen, wel veel steviger aanvoelen, op een of andere manier. Dat meen ik echt
-als jamet en raclet dus (nog) minder stevig is (maar da's dus van horen zeggen) zou ik passen en toch minstens voor trigano gaan. Zo heel veel scheelt het niet in prijs en je koopt een vouwwagen voor lange tijd
-en dit is weer van horen zeggen: combi camp bv levert modellen die hetzelfde praktisch nut hebben, maar dat 'zou' steviger zijn. Maar wel duurder. Bij trigano geraak je er ongeveer met €8000 voor een showroommodel (zo deden wij het). Combi camp is duurder
-campooz is ook een snelklapmerk dat op komt. Eens bekeken, ziet er ook leuk uit, mar voor mij viel die af omdat de deur veel te laag is. Ik kon in m'n cabanon niet staan in een groot stuk van de luifel, en wilde me niet weer constant gaan bukken.

En nu, hop, naar de dealer om te vergelijken :)
Zelf bij Ridderbeks Echt gekocht, maar d'r zijn er hogerop nog veel meer.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2021, 08:43:24 am door metalpe »
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #17 Gepost op: mei 01, 2021, 11:05:50 am »

Onze Cabanon heeft wel een 'easy pack ' systeem.
Ben 1.90 mtr en kan prima rechtop staan onder de luifel .
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #18 Gepost op: mei 01, 2021, 11:34:54 am »

Onze Cabanon heeft wel een 'easy pack ' systeem.
Ben 1.90 mtr en kan prima rechtop staan onder de luifel .
De nieuwere hebben dat ja. Wij hadden een 2012.
Misschien zijn ze hoger geworden. We zetten de keuken altijd onder de luifel aan de zijkant. Dat was toch echt gebukt koken. In het midden wel hoog genoeg. 

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #19 Gepost op: mei 01, 2021, 03:29:29 pm »

Voor 8000 nieuw is er niet zo veel ben ik bang. wat betreft het ge emmer over de kwaliteit tussen Trigano en Jamet. Alleen ervaring met de Jametic. Prima ding. Kwaliteit goed genoeg, zeker voor het geld wat je er voor betaalt. Onze latere Holtkamper Cocoon voelde stukken beter qua kwaliteit. Maar was ook 3x zo duur. Het bed van de Jametic was prima. Ik ben 190 cm en kon er prima in staan, ook het bed was lang genoeg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #20 Gepost op: mei 01, 2021, 05:20:47 pm »

Doe ze bij bravo maar de groetjes gelijk😉😉
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 919
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #21 Gepost op: mei 01, 2021, 09:04:52 pm »

Dat is nogal een wensenlijstje.  :J

Ik heb enkel ervaring met een tweedehands Camp-let en die was kwalitatief meer dan prima. Je kan een Camp-let Dream met keuken en geremde bak voor nog geen €8000 nieuw krijgen. Misschien kan er nog wat van de prijs af zodat je er ook een disselbak bij hebt voor die prijs. Je hebt dan een vrouwwagen die je later nog kan uitbouwen met wat je wil. Onderdelen zijn 10, 20 jaar later nog nieuw verkrijgbaar. En niet onbelangrijk, de kwaliteit is erg goed, als je er zuinig op bent gaat het allemaal 20 jaar mee of misschien wel langer.

Maar pack and go is er helaas niet op mogelijk. Maar bekijk ze zeker eens bij Bravo als je er toch bent.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke vouwwagen en kwaliteit
« Reactie #22 Gepost op: mei 03, 2021, 09:39:32 am »

Als je de bermkeuken zou laten vallen (en dan een losse keukenkast met gascomfoor neemt) kan je een cabanon Manga overwegen.
Donkere slaapcabines, easy pack, voldoende slaapplaatsen.
Geen panoramadak, maar er zijn niet zoveel merken met panoramadak.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal