Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?  (gelezen 9596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)

Lekkage wagenbak:
We hebben alweer lekkage in de wagenbak. We hebben een van de eerste nieuwere cc’s met de grote laadruimte. Vorige keer bleken ze de overgangen van zwarte bak en de zijwanden niet te hebben afgekit. Maar na een herstelactie van de vws, die alles heeft afgekit, lekt het nu weer met die leuke regen afgelopen week. Kit zit nu op de naden maar het likkt me dat het tussen de delen die op elkaar zijn genageld zitten moet worden aangebracht. Lekkage is voor bij de wielkast, aan de zijde waar het water van het tentdoek over de zijkant loopt.

Popnagels beschadigen plaatwerk de scharnier zijde:
Doordat de popnagels te lang zijn en de deksel te ver kan doorklappen ( als hij als het ware hangt aan de wagen ) beschadigd het witte plaatwerk. Ik heb dit al bij meerdere vw’s bij de vws gezien. Is naar gekeken, popnagels afgevijld an anti roest bescherming op de bstaande putjes. Zie fotos.

Lekkage gastencabine:
Al vanaf het begin hebben we in de buitenhoeken van het kuipzeil plasjes water na lekkere regenbuien. Onder garantie hebben we de kuip laten hersealen op de hoeken bij esvo. Maar van de week zagen we weer hetzelfde, komt het dan van de stokken constructie af? Daar zat de meeste condens/water op verder nergens echt nat aan de binnenzijde.

Roest:
Het imperial, scharnierpunten keukenklep en sommige popnagels in het zijplaatwerk vertonen al roestvorming. Ergste is de bevestiging van de onderzijde keuken, zie foto. Alles lijkt wel gespoten kaal staal die naderhand is bevestigd zonder nabehandeling vraag me af of dit nog 10 jaar meegaat... vw staat in het kampeer seizoen onder carport uit de regen en in de winter in een afgesloten stalling. Roest aan het imperial zou volgens vws niet te voorkomen zijn ( ietwat logisch gezien het over de gerond gaat licht na het klappen) ze hebben het ergste opnieuw gespoten.

Waar ik me al bij heb neergelegd is het feit dat de hele opbouw naar voren wordt getrokken als je alleen de boogluifel eraan koppelt, de reden waaromde kyte de spanband heeft om hem van achteren tegendruk te geven.

Het is onze eerste vouwwagen maar begin er ietswat spijt van te krijgen.

De wagenbak moet toch dicht in de regen dan wel rijdend waterdicht zijn ? En ook roestproof als je een Deens design bent.  Nu moet hij altijd open bij terugkomst of als hij even in de regen heeft gestaan/gereden want wie weet is er water ingekomen...

De keuken donderd er straks niet vanaf vanwege een zwak subframe maar nu omdat de bevestiging doorroest.

We bellen dinsdag maar eens even met de vws, 5 jaar garantie is al voorbij maar dit lijkt me niet echt normaal.

Schrijf dit niet als klaagzang, het is ook echt een fijne vouwwagen, maar meer om te horen of meer mensen dit zien/ervaren dan wel voor nieuwe eigenaren om op te letten ivm garantie.
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2021, 10:05:55 pm door EriLin »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2021, 01:10:49 am »

Dat de imperiaal roest is evident, om de reden die je zelf noemt, doet die van ons ook. De andere problemen herken ik niet, we hadden de eerste verkochte CCC met verdiepte bak
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2021, 08:07:10 am »

Die roest is toch wel heel serieus. Lekkages zijn nog wel af te kitten, maar roest ga je niet meer stoppen. Hooguit vertragen. Waarom een imperiaal moet roesten als het op de grond rust, is me een raadsel. Dan verzink je zoiets toch als fabrikant? Een fietsenrek roest ook niet, die heeft wel meer te lijden...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2021, 08:29:20 am »

Ook wij hebben een kar uit 2016. Ik herken eigenlijk alleen het scheef staan van de tent (als ik enthousiast afspan) en minimale roest op het imperiaal (daar waar die beschadigd is).

Nooit problemen met de popnagels gehad, lekkage van de wagenbak hebben we ook niet (tot nu toe).

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2021, 08:53:01 am »

Die roest is toch wel heel serieus. Lekkages zijn nog wel af te kitten, maar roest ga je niet meer stoppen. Hooguit vertragen. Waarom een imperiaal moet roesten als het op de grond rust, is me een raadsel. Dan verzink je zoiets toch als fabrikant? Een fietsenrek roest ook niet, die heeft wel meer te lijden...
Mijn Camp-let had een gegalvaniseerde imperiaal en die had nog geen spoortje van roest na 14 jaar gebruik. Was zo'n beetje ook een onverwoestbare rek. Zag er vrij industrieel uit en niet mooi afgelakt. Gewoon staal achtig.

Misschien kan je de imperial er alsnog afhalen en het galvaniseren.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2021, 12:28:35 pm »

Mijn Camp-let had een gegalvaniseerde imperiaal en die had nog geen spoortje van roest na 14 jaar gebruik. Was zo'n beetje ook een onverwoestbare rek. Zag er vrij industrieel uit en niet mooi afgelakt. Gewoon staal achtig.

Misschien kan je de imperial er alsnog afhalen en het galvaniseren.

Dat is het hem dus. Als ik een vw van 5k-8k haal, ok dan verwacht ik wat minder als dat zo'n apparaat 15k-20k (afhankelijk van de toebehoren) kost. Ik ga niet zelf het imperiaal eraf halen, zitten kitten, work-around verzinnen etc, daar heb ik voor betaald om dat niet te hoeven, althans dat dacht ik.... ;)

Misschien is het een maandagmorgen model en hebben ze het plaatwerk niet bewerkt voor het spuiten en de kit vergeten. Dat zou het 1 en ander verklaren. Ik zal laten weten hoe dit verder door de vws / AK wordt opgepakt.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2021, 01:38:28 pm »

Dat scheeftrekken heb ik ook ontzettend. Naar mijn inziens komt dit door de constructie. Ik had bedacht een buisje met een oog eraan te maken, en met een paar haringen de tent naar voren te spannen voordat ik de voortent uittrek. Dat buisje gaat dan bovenin de wagentent, waar normaal de voortent in schuift.

Die roest is van binnenuit, doe je niets meer aan. Ik zou deze zsm dumpen/inruilen. Kwaliteit van het staal of de behandeling is gewoon veels te slecht.

« Laatst bewerkt op: mei 10, 2021, 04:21:33 pm door driezor »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2021, 02:35:41 pm »

Hoe wordt die luifel dan bevestigd als deze de boel zo uit verband trekt? Bij een Kyte of Aero gaat het frame niet naar voren staan hoor, als je de spanband lost. De spanband helpt wel krachten over te brengen.
EDIT: laat maar: ik zie al waarom hij zo trekt in het "show je vouwwagen" topic. Dit is niet te vergelijken met een Kyte of Aero maar meer met de Cabanon die we hier voor hadden. Hier werd ook bovenaan de luifel een kracht op de hele voortent en luifel overgebracht doordat er drie dikke spanbanden de boel vooruit trokken. De Cabanon had daarom spanbanden aan de disselzijde die de hoofdtent recht hielden.

Verder is deze roest in het plaatwerk waarschijnlijk niet (duurzaam) meer te stoppen. Garantie of niet, dit zou niet mogen na pas 5 jaar. Slechte verwerking van de coating/voorbehandeling metaal als je het mij vraagt. Overigens, als er bij mij zodanig slordig kit zou worden aangebracht zou ik de hele wagen retourneren. Wat een beun.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2021, 05:13:44 pm door GJT »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2021, 09:16:29 pm »

Wij hebben een Roadmaster van 2008 en heb nergens maar dan ook nergens roest. Dat dit zo snel kan gebeuren zou echt niet mogen. Ik zou toch kijken of ze iets kunnen vervangen en of inruil met een betere?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2021, 10:26:11 pm »

Ik vind wel eens dat mensen enorm zeuren over kleine details..... Maar dit is wel even andere koek! Die roest, die lekkage, dat kitwerk  ::).. Om te huilen. Ik zou de foto's naar combi camp zelf sturen!
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2021, 11:58:00 pm »

Foto's zijn schrikbarend en komen gelukkig bij ons niet voor. Zou ze ook naar CC toesturen want dit mag je niet verwachten van een VW van deze prijsklasse, ben wel benieuwd hoe ze in Heemstede gaan reageren. Wat betreft het afspannen hebben wij daarom expres de standaard luifel genomen die heeft die scheefstand niet (werd ons in Heemstede ook geadviseerd), vrienden van ons hebben de AK Tundra en die heeft zelfde probleem. met boogluifel.
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2021, 06:13:16 am »

Dat ziet er echt niet goed uit.
Die van ons is uit 2014 en het enigste wat ik herken is dat de tent wat naar voren helt. Wij doen als we langer staan wel eens een spanband aan de disselkant. Dan helt/ trekt hij wat minder.
Ik hoop dat er een oplossing komt. Succes
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2021, 09:27:47 am »

Inderdaad zsm contact met CC opnemen. Dit lijkt mij niet normaal. Vooral de roest is iets waar je zelf weinig tot geen invloed op hebt.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2021, 09:48:22 am »

Maar het kitwerk is gewoon broddelwerk. Is transparante badkamerkit en zit er nog klungelig in ook. Daar zijn betere alternatieven voor die er heel wat strakker en duurzamer in kunnen.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Begin me een beetje te storen aan de kwaliteit van CC, wie heeft dit nog meer?
« Reactie #14 Gepost op: mei 11, 2021, 10:31:13 am »

Die roest is echt ernstig! Wij hebben zelfs bij onze Alpen Kreuzer uit 1989 niet zulke roest gezien. Lijkt erop dat ze de gaten voor de bouten die je op de foto ziet geboord hebben nadat het plaatwerk is gelakt, en dan niet weer opnieuw gelakt. Volgens mij doet het er niet toe of je geen garantie meer hebt, dit mag gewoon niet bij zo een jonge vouwwagen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal