Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagenmatras  (gelezen 1563 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
vouwwagenmatras
« Gepost op: mei 12, 2021, 06:26:24 pm »

Wij willen misschien een andere matras (wat hardere, koudschuim, goede kwaliteit) in de vouwwagen. Op internet is het moeilijk te vinden of veel aanbieders die gewone matrassen bieden (te dik of niet geschikt voor kamperen). Wie heeft tips/goede ervaringen met merken/leveranciers?   
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: vouwwagenmatras
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2021, 07:59:04 pm »

Als je op internet zoekt naar "matras caravan" of "matras op maat" krijg je de adressen die je nodig hebt. Deze bedrijven maken matrassen op maat.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: vouwwagenmatras
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2021, 03:56:29 pm »

die had ik wel gevonden, maar het moeilijk te zien wat een beetje kwaliteit heeft (rugklachten), je kan er vaak niet op proefliggen en lang niet alle kunnen tegen vocht zoals we bv in de meivakantie hebben gehad omdat het matrassen voor caravans of boten of in huis zijn. daarom zoek ik ervaringen van mensen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: vouwwagenmatras
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2021, 07:52:09 pm »

Iedere matras moet tegen vocht kunnen, je verliest behoorlijk wat vocht in de nacht.

Een niet-ademend matras (zoals bijvoorbeeld in het gevang in gebruik) ligt erg zweterig.

Je matras altijd goed luchten, zodat er geen vocht in achterblijft. Een elektrische onderdeken kan ook helpen al het vocht uit je matras te halen.

Of bedoel je misschien wat anders?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: vouwwagenmatras
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2021, 08:43:34 am »

Als eerste is het voor ieder persoon anders welk matras goed is. Wellicht dat je eenzelfde matras op maat laat maken waarop je thuis goed slaapt. En dan zul je de kosten voor lief moeten nemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: vouwwagenmatras
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2021, 05:30:17 pm »

Kijk voordat je een peperdure matras op maat besteld even of een IKEA matras qua maat in de buurt komt. Dan kun je proefliggen, en ben je veel goedkoper uit. Ik heb onze matras vervangen voor 140 euro vervangen voor een matras van IKEA en dat is echt een verademing. Bij mij was het probleem dat ik groot en zwaar ben en het standaard matrasje voor mij zo goed als geen ondersteuning biedt (voel de lattenbodem). De 14cm dikke Ikea matras is met beddengoed nog in te klappen (dubbelklapper).
Gelogd

Maarten80

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2011
Re: vouwwagenmatras
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2021, 11:38:36 am »

Wij vonden ons matras in de Trigano Odysee te dun. De oplossing de dunste matrastopper van de Ikea erop gelegd in dezelfde maat van het standaard matras.
Voor de kinderen hebben we dat niet gedaan. Zij zijn een stuk lichter en ook zou het teveel ruimte wegnemen.
Ik ken je vouwwagen niet maar feitelijk heb je drie opties, 1) je doet niets ;-) 2) je vervangt je hele matras door een beter alternatief 3) je hoogt het matras (bijv topper) voor meer comfort.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal