Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bed zij instap of voeteneind?  (gelezen 1459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marinda

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog geen vouwwagen
Bed zij instap of voeteneind?
« Gepost op: mei 14, 2021, 08:59:05 pm »

Hallo,
Wij zijn aan het oriënteren voor een vouwwagen en waren er al bijna uit dat we een Jameti Outdoor wilde kopen. Toen stuitte ik op het feit dat als je je wilt omkleden je dat niet zozeer ongezien kunt doen, of je moet je voortent helemaal dicht maken. De Jameti Outdoor heeft bedden waarbij je bij het voeteneind erin en eruit gaat. Ons idee was namelijk dat dit handig is omdat je dan niet over elkaar heen hoeft te klimmen wanneer je uit bed moet.

Wat is jullie ervaring hierin? Beter aan het voeteneind instappen maar geen mogelijkheid tot meer privacy met omkleden? Of zijkant instappen en dan dat gedeelte even dicht kunnen maken bij omkleden?
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2021, 09:30:45 pm »

Het maakt mij niet zoveel uit. Huidige vouwwagen is via het voeten eind, vorige via de zijkant. Vroeger met de tent was het ook altijd liggend omkleden op het bed, dat doe ik nu ook weer. Ik vind het geen punt!
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2021, 09:51:35 pm »

Wij hebben een Odyssee gehad, zelfde principe. Heb me werkelijk nooit druk gemaakt over tent dicht ritsen om om te kleden. Als een deur open is, dan ging ik gewoon in t andere hoekje staan, niemand die je ziet. Als je ook nog eens een luifel hebt dan zorgt dat ook weer voor meer afstand, kunnen ze alleen recht naar binnen kijken, niet om het hoekje.
Bij onze huidige vouwwagen hebben we een stukje naast het bed waar we omkleden, ritsen we ook nooit helemaal dicht. Als je maar om het hoekje kan staan is er niemand die je ziet.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2021, 11:11:07 pm »

Ik zie het verschil niet? Waarom wordt je bij de ene meer gezien dan bij de andere?
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2021, 12:41:06 am »

Kamperen is buiten leven en aan-uitkleden hoort daarbij, mits binnen de fatsoensnormen. Zijinstap of via voeteneind ben ik niet mee bezig, maakt me niet uit. Wel wie er naast me ligt :P
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2021, 10:40:22 am »

Alles wat ze zien, hebben ze nog niet  :P
Het is ook niet zo dat mensen voor de kampeermiddel gaan staan kijken hoe jou blote lijf eruit ziet...

We hebben eerder achteruit stappen gehad (HK Spacer) en nu opzij (HK Kyte)
Met beide hebben we geen problemen ervaren
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2021, 10:42:33 am »

Wij stappen in vanuit het voeteneind en vind dat ook fijner zodat je niet over elkaar heen hoeft te klimmen. Maar dat zou niet meteen een harde eis voor ons zijn om een vouwwagen wel of niet te kopen. Maar kan me voorstellen dat je niet over elkaar heen wil kruipen bij een toiletbezoek.
Omkleden doe ik gewoon in een hoekje maar ik ben dan én man én niet zo moeilijk als men iets denkt te kunnen of willen zien is dat hun probleem niet de mijne..... Ze kijken er niks af zeg ik altijd, maar mijn dochter van 10 denkt daar anders over als ik in mijn boxershort in huis of de tent loop  :#
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Bed zij instap of voeteneind?
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2021, 11:50:26 am »

Onze LJ heeft een zij-instap, normaal ben ik de enige die er ‘s nachts een keer uit moet dus geen probleem met over elkaar heen klimmen. Omkleden geen issue, scheelt dan wel weer dan we meestal op een naturistencamping staan :) En als we eens op een camping staan waar we wel kleren aan moeten dan hebben we een hoekje uit het zicht…boeit mij niet wat anderen zien maar niet iedereen zit er op te wachten om mijn blote komt te zien :N

Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal