Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?  (gelezen 3109 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Gepost op: mei 15, 2021, 07:14:40 pm »

Hoi allemaal! Ik ben nieuw op het forum. Samen met mijn man en 2 jonge kinderen kampeer ik graag. Enkele dagen geleden hebben wij afscheid genomen van onze Holtkamper Cocoon uit 1998 en over een maand zullen wij eigenaar zijn van een spiksplinternieuwe Jamet Jametic Outdoor! Nu zeiden kennissen van ons dat zij vroeger geen grondzeil in ritsten, maar een tenttapijt gebruikten. Het argument was dat viezigheid en gemorst drinken erdoorheen zakt en je minder hoeft schoon te maken. Toch vinden wij het grondzeil wel aantrekkelijk met een kruipende baby. Wat is jullie ervaring op dit vlak?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2021, 07:17:42 pm »

Als er water onderdoor naar binnen stroomt, ben je blij met je grondzeil.
Gelogd

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2021, 07:22:03 pm »

Wij hebben het afgelopen week gebruikt (voor het eerst weg met onze vouwwagen) wij hebben ecodoek onder de voortent gelegd en daarop het inritsbare kuipzeil. Hadden we een tapijt gebruikt dan hadden we een kletsnat tapijt gehad en heel veel naaktslakken binnen... voor ons niet zonder dus, behalve wanneer we een paar dagen weggaan en zeker weten dat het droog blijft.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2021, 08:46:21 am »

Wij  ritsten altijd het grondzeil in onze Jametic. Makkelijk schoon te maken, dweilen, vegen. En zeker handig als er een kleine op rond kruipt. Wij hadden er verder niets op liggen, want dan is de boel juist niet meer makkelijk schoon te houden. En hoef je het ook niet mee te slepen.  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2021, 09:35:39 am »

Bedankt voor de reacties! Wij gaan dan lekker het zeil inritsen 😄
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2021, 09:56:12 am »

Lekker inritsen zeker met een baby iets warmer en droger. Vuil veeg je er zo af. Wij hebben wel een dikker stevig tent tapijt erop liggen zodat de nagels van de hond het zeil niet beschadigt. Voordeel daarvan is dat het zand eronder ligt en je de vuiligheid niet ziet. Nadeel is dat je dat tapijt omhoog moet klappen bij vegen en poetsen.....
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2021, 04:04:22 pm »

Vrienden van mij die jaren een Jamet Jametic hebben gehad ritsten nooit het grondzeil vast.
Ze vonden het teveel gedoe en weinig toevoegen :N
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2021, 07:33:44 am »

Vrienden van mij die jaren een Jamet Jametic hebben gehad ritsten nooit het grondzeil vast.
Ze vonden het teveel gedoe en weinig toevoegen :N
Die waren misschien gewoon lui.  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2021, 09:59:48 am »

Die waren misschien gewoon lui.  :#
Dat probeer ik ook te zijn maar rits het zeil er meestal wel in. Onze kinderen zijn wat jonger dus dan ligt er nog al eens wat op de grond en dan is zeil wel makkelijk.
Is ook afhankelijk hoe lang je blijft en met welk weer. Maar wij hebben het 1 keer niet gedaan bij een pinksterweekend met 30 graden. Wel even een natte voortent en dus de spullen hoog zetten door een onweersbui maar dat was ook zo weer weg.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2021, 01:34:18 pm »

Wij gebruiken het bijna nooit. Het is meer werk (we staan meestal niet lang op 1 plek, en bijna altijd in het zonnige zuiden) en het borstelt zich minder makkelijk. We leggen enkel worteldoek.

Enkel als er veel regen voorspeld is en/of het koud is, zoals afgelopen weekend, ritsen we het in.  Het houdt de kou wel tegen, en, zoals eerder iemand zei, bij veel regen kan zonder zeil het water binnen stromen. Dan ben je beter met.

Maar met mooi weer is het eerder een last dan een lust. Hangt dus af van waar je bent, en wanneer :) ik zou't er wel bijnemen, al sleuren wij het elk jaar mee, meestal zonder te gebruiken; de dag dat er onweer voorspeld is of zo, ben je er toch weer blij mee.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2021, 02:21:58 pm »

Wij hebben een Aart Kok Livingstone waarbij er aan de wagen een deel tent staat en je daarna een luifel/voortent aan kan bouwen.

In het tentdeel aan de wagen maken wij altijd een grondzeil (met daaronder worteldoek). Dit is dus een stuk waar het gegarandeerd droog blijft en je niet bij iedere bui moet nadenken om alles hoog weg te leggen. In de voortent maken wij geen grondzeil omdat het schoonmaken inderdaad geen fijne klus en we het beetje water bij regen dan voor lief nemen.

Ik vind een plek waar je het droog kan houden erg prettig zodat je daar je spullen veilig kan neerzetten zonder s 'nachts je bed uit te hoeven :-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #11 Gepost op: mei 18, 2021, 04:19:02 pm »

In de zuidelijke landen slaat het noodweer vaak onverwachts toe. Kan lang mooi weer zijn. we hebben het vaker meegemaakt. In de nacht ineens extreme regen en onweer. Dan ben je heel blij met je grondzeil. Of je bent lekker van de camping en ineens noodweer. Ook al meegemaakt. Altijd alles schoon en droog gehouden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Zitronenfalter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #12 Gepost op: mei 18, 2021, 05:53:17 pm »

Hoi allemaal en nieuw hier!
Wij hebben een oude Jametic die nog geen inritsbaar kuipzeil heeft (2004). Een inritsbaar zeil is altijd mijn droom geweest om vele redenen. De oplossing: een los zeil met opblaasbare randen van 5 cm. hoogte, te koop bij o.a. de kampeerwinkel in Winterswijk in de maat 4m. x 2.5 m. Deze past nagenoeg precies in de voortent van een Jametic, die slechts 30 cm. dieper is. Er moet wel heel veel water van boven komen om aan de onderkant een overstroming te veroorzaken. Nu gaat er vanwege rugklachten een veel jongere Jametic komen, heel zeker met kuipgrondzeil, veel gasdrukveren, donkere slaapcabines en wieltjes onder de keuken en een dikker neuswiel. Zal deze week eens in Schijndel rondkijken, waarschijnlijk wordt het een Jametic Outdoor model 2021. Ik vind de Jametic All Season ook mooi maar die wordt niet meer gefabriceerd. Grondzeil? Doe ik altijd!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2021, 06:35:20 pm »

Bij de Jametic zit een grondzeil standaard bij dacht ik te herinneren van onze 2010.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Zitronenfalter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Nieuwe Jametic: grondzeil gebruiken?
« Reactie #14 Gepost op: mei 18, 2021, 10:29:16 pm »

@Yella

Vanaf welke jaargang ze het inritsbaar zeil zijn gaan meeleveren is mij niet bekend.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal