Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0  (gelezen 4792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Gepost op: mei 16, 2021, 10:43:54 am »

Zoals jullie in mijn andere topic hebben kunnen lezen is mijn huidige vouwwagen ernstig beschadigd door de storm van  vorige week. Omdat de schade-expert pas eind mei kan, dacht ik niet dat het zou lukken om de vouwwagen voor de zomervakantie gerepareerd te krijgen. En als dat niet zou kunnen een nieuwe aan te schaffen.

Daarom heb ik van de week een nieuwe Cabonon Malawi 2.0 besteld bij De Wit. Met als voorwaarde dat als de oude vouwwagen gerepareerd kan worden, ik deze kan inruilen. Vorig jaar was ik ook al aan het kijken voor een ander omdat de Columbia wel erg groot was. In de zomervakantie ging ik alleen met de wagenbak en de luifel op vakantie. In de meivakanties zetten we het geheel wel altijd helemaal op. Ik was op zoek naar een vouwwagen die gemakkelijk en snel op te zetten is.

Ik heb de Malawi basic besteld met voorluifel, die best erg groot is, en een achtertent waar mijn dochter in kan slapen. Ik zit nog te twijfelen of ik voorwanden zal bestellen voor de luifel.

Zijn er mensen die ook alleen de voorluifel hebben? En hebben jullie dan ook de voorwand?
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2021, 11:39:55 am »

Malawi 1.0 hier. We hebben de voorwand wel, maar nog nooit gebruikt. Wij zien het als een oplossing in noodgevallen. Als het weer echt tegenzit kan je op die manier wat extra binnenruimte creëren .
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2021, 10:03:55 pm »

Wij hebben de voortent met kuipzeil. Echter, aangezien dit nog best wat tijd kost om die in elkaar te zetten, toch ook maar de luifel gekocht. Nu nog zonder voor wand. Eerst maar eens kijken of we die gaan missen.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2021, 07:40:56 am »

Wij hebben een Malawi 2.0 gehad met Panoramaluifel en de voorwand. De luifel omdat we van rondtrekken houden; de voorwand om in de meivakantie toch de boel af te kunnen sluiten. Wat ik een beetje een nadeel vond aan de voorwand, is dat deze lastig was om mooi strak te krijgen. Er bleef altijd een soort zeeg in staan. Ook om binnen ter komen via de rits in het midden vond ik niet echt handig. Een gewone deur met rits hadden wij veel praktischer gevonden....
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2021, 08:01:32 am »

Wij hebben de luifel met voorwand. Vooral om makkelijk extra ruimte te maken met slecht weer. Ook hebben wij het nooit netjes in de vouwwagen en met de voorwand ontrek je dit aan het gezicht  :O . Qua opzetten zie de opmerking van Stiebe.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2021, 08:20:13 am »

Wij hebben een Aart Kok livingstone die dezelfde indeling als de Malawi. Wij hebben wel een voorwand welke we vooral in het voorjaar gebruiken. Afgelopen weken twee keer weggeweest en zonder voorwand zou dat wel erg primitief worden. (voor ons). Met de voorwand er in kan je met z'n vieren zitten en met een kachel erbij is het zelfs goed toeven tot laat in de avond. De ruimte voor het bed is hiervoor wel erg klein en zou ik alleen in nood gebruiken om met z'n vieren te zitten.

In de zomer gebruiken we voorwand weer bijna niet omdat je dan toch veel mee buiten leeft en een luifel voldoende is. Het hangt dus af van wanneer en hoe je vakantie viert. (toch een beetje persoonlijk)
Gelogd

paulalatifa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
  • Arizona, Malawi 2.0, Flexi, Country
    • PK Kampeer Avonturen
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2021, 08:44:24 am »

Wij hebben de Malawi 2.0 met panoramaluifel, voorwanden en zonneluifel. Staan nu van Hemelvaart tm Pinksteren op de camping en dan is een voorwand en een kacheltje savonds en smorgens toch wel heel erg fijn. Kunt er gezellig en knus met 4 volwassenen en 2 kleine kindjes (op kinderstoelen) in zitten.

Wij hebben de zonneluifel (met één zijwand) er ook nog aan vast staan, dat vinden we lekker om toch nog net wat meer ruimte te creëren en vind ik ook gewoon mooier staan. Qua voorpanden strak zetten en binnenkomen door t midden ben ik eens met hierboven. Maar ik heb ook gehoord dat je er een extra rits in kan laten zetten bij De Wit zodat deze wel beter opzij kan. Dat willen wij waarschijnlijk ook laten doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

Gelogd
Teamwork makes the dream work

Kiki

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2021, 11:33:42 am »

wij hebben de Malawi 1.0 , daarbij luifel met zijwanden en zowel de gesloten voorwand als voorwand met muggengaas.

- Trek je naar warme oorden in de zomer dan zetten we enkel de luifel.
- In het voorjaar zetten we de voorwand in de luifel om dezelfde redenen hierboven reeds vermeld (kachel, zitruimte s'avonds etc...)
- Trek je naar noordelijke streken (Zweden, Denemarken,.... en je houd van staanplaatsen naast meren of andere wateren, dan komt de muskietenvoorwand wel van pas wil je geen lijken in je wijntje of
   bierje s'avonds.
- Indien kort verblijf of doortrekken spannen we indien wisselvallig (of soms ook bij extreme hitte) een tarp van 4 x 4 in (dezelfde kleur van de vouwwagen).

Hangt allemaal beetje af wat je vereisten qua confort zijn en de plaats waar je graag heen reist.

Grtn
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2021, 12:57:55 pm »

Wij hebben de malawi 2.0 met luifel en voorwand.
Voorwand zeker aan te raden , vooral als het wat kouder is  in voor- en najaar. En ook in de zomer tegen de muggen
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2021, 12:21:47 am »

Dank voor de reacties. Deze zomer gaan we nog even proberen of het zonder de voorwand lukt. Kost toch € 450. 9 juni kunnen we de nieuwe vouwwagen ophalen. Ik ben erg benieuwd. Zal een stuk sneller staan dan de columbia.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2021, 12:22:05 am »

Ik heb de voorwand van mijn ouders als kado gekregen. Twee weken geleden voor het eerst met de nieuwe vouwwagen op pad geweest. Naar Castricum. Ging super, heerlijke vouwwagen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #11 Gepost op: juli 02, 2021, 01:08:07 am »

Wat fijn Gertjan :J succes met de afwikkeling van de verzekering  :J
Gelogd

PeterEllie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2021, 01:16:11 pm »

Wij hebben de voortent met kuipzeil. Echter, aangezien dit nog best wat tijd kost om die in elkaar te zetten, toch ook maar de luifel gekocht. Nu nog zonder voor wand. Eerst maar eens kijken of we die gaan missen.

Sinds dit jaar hebben wij de basic luifel op de Malawi 2.0 uitgeprobeerd en dat is best een oplossing als je alleen de basistent opzet. Deze staat in een zucht en beschermt net dat stukje wat je nodig hebt.
Een topper! Wel hebben wij de stokken vervangen door uitschuifbare stokken omdat de langste (middelste) stok te lang is en niet in de zijbak past bij de andere stokken.
Gelogd

PeterEllie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2021, 01:31:34 pm »

 basic luifel op de Malawi 2.0
Gelogd

Borrie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Nieuwe vouwwagen Malawi 2.0
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2021, 01:44:24 pm »

Zitten die spanbanden niet verkeerd om? Ik heb een Chamonix, en aan de voortent en midden van de luifel heb ik een stukje band om een lange spanband aan vast te maken, dan komt automatisch het metalen driehoekje onder bij de haring te zitten. Ik heb maar aangenomen dat op de punten van de luifel om de metalen pinnen dan het korte stukje hoort met lusje zodat ook hier het metalen driehoekje onderaan komt.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal