Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?  (gelezen 4306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gert-jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Gepost op: mei 19, 2021, 08:22:07 am »

Ik ben mij aan het oriënteren. Zit nog heel erg in de beginfase. De campooz fat Freddy vind ik een mooi ontwerp evenals de holtkamper cocoon. Er zit maar liefst 6000,- verschil tussen deze twee vouwwagens. Waarin zit dit verschil? Een Mercedes vergelijken met een Volkswagen scheelt ook veel geld. Maar bij een vouwwagen vind ik dit lastiger te begrijpen.
Is het doek van holtkamper zoveel beter? Of de aanhangwagen? Of betaal je voor het merk? En wat is veel beter? Wat ik wel heb gezien is dat de holtkamper een veel lagere afschrijving heeft. Op marktplaats vind je een 10 jaar oude holtkamper cocoon voor de nieuwprijs van een campooz. Tja… als ik het verschil begrijp dan is het wellicht dit waard. Wie kan mij helpen?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2021, 08:36:48 am »

Beauty is in the eye of the beholder....

Als je niet ziet waar het verschil in zit, dan is dat verschil er voor jou misschien niet? Mijn ervaring is dat je wel of geen klik hebt met een Holtkamper. Het is een heel eigen product, zelf ontwikkeld. Daar waar Campooz gebruik maakt van een bestaande aanhanger, heeft Holtkamper alles zelf uitgedacht.

Toen wij destijds keken naar een nieuwe kar, waren we in de showroom van Holtkamper snel klaar: we vonden het niet mooi. Hoe goed de kwaliteit dan ook is, maakt feitelijk niet meer uit.

Qua kwaliteit: er is bij ieder merk wel iets, bij verreweg de meeste wordt dat netjes opgelost. Bij de duurdere merken zie ik (mening!) niet direct dat dat per se beter (of slechter) gebeurt dan bij minder dure merken. Let wel: dat is mijn waarneming, gebaseerd op bijvoorbeeld verhalen op het forum.

Weet je al wel wat je kampeerbehoefte is? Wat je nodig hebt zeg maar. Zonder dat is het wel lastig zoeken naar de meest geschikte kar voor jullie. Misschien een goedkope kopen of een jaartje huren?

Los van de vorige tip: ga kijken bij diverse dealers en vraag het gewoon. Een beetje dealer zal niet het product van de concurrent neerhalen, maar uitleggen wat de pluspunten van het eigen product zijn (en als ze dat wel doen, weet je ook genoeg).

Succes en veel plezier met je zoektocht!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2021, 08:44:00 am »

Het is wat CEO zegt. Kijk naar wat je bevalt. Ook een vouwwagen kopen is een stuk emotie. Heel droog redenerend is dat ontwikkelingskosten van een product ook betaald wordt door de koper. Je zou misschien de jaarrekening kunnen opvragen van de de bedrijven en die cijfers vergelijken. Maar een ding is zeker, maakt niet uit wat je koopt of waar je voorkeur naar uitgaat, een vouwwagen maakt elke camping mooier:)41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2021, 08:52:23 am »

Een deel van het verschil zit hem in het ontwerp denk ik. De Holtkamper is een vrij uniek ontwerp door Holtkamper zelf ontworpen. Campooz maakt gebruik van een reeds bestaand ontwerp en heeft dat uitgebouwd. Dat scheelt in ontwikkelkosten die terugverdiend moeten worden.
Hoe het prijsverschil precies zit is moeilijk te zeggen zonder zaken als materiaalkosten, arbeidskosten en oplage te weten.

Ik zou gewoon beide in het echt bekijken. En kiezen wat het beste bij jou past. 6.000 euro verschil is ook een aantal leuke vakanties weg met de vouwwagen.

Ga er ook niet zonder meer vanuit dat het duurdere product ook het betere product is.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2021, 08:58:52 am »

Ik ben van mening dat je met een Holtkamper echt wel een top product koopt. Kwalitatief niets mis mee en wat je zelf al schrijft waardevast. Zeker als het ontwerp je aanspreekt en de wagen past bij je wensen dan is het geen verkeerde keus. Campooz moet zich nog erg bewijzen omdat ze redelijk nieuw zijn in de markt. Kijk ook echt goed naar wat je nodig hebt en waar je voor betaald.

Bij ons ging het tussen Holtkamper en Aart Kok. Ook hier zat uiteindelijk nog een aardig verschil in de prijs. Kijk ook goed naar de opties die je wil want dat loopt aardig in de papieren als je die aan wil schaffen. Bij Holtkamper zit op een aantal wagens het "air" systeem waarmee je de wagen "automatisch" kan laten uitklappen. Buiten dat het bagageruimte kost was dat voor ons een "nice to have" waar je wel voor betaald. Daarbij "voelde" de Aart Kok beter en vonden we de keuken veel mooier en praktischer.

Zelf vond ik de Campooz een mooie wagen qua indeling en formaat maar qua opzetgemak en aanzicht kan hij niet tippen aan Aart Kok of Holtkamper is onze mening. Ik heb de tent nog nooit ergens heel strak zien staan. Zelfs op een vlakke beursvloer lukte Campooz dit niet. (geen idee of jullie dat belangrijk vinden)

Zeker omdat Campooz nog redelijk nieuw is zou ik mij goed verdiepen in gebruikerservaringen. Ik hoor hier wisselende verhalen over maar vergeet niet dat een negatieve ervaring sneller gemeld zal worden als een positieve.

Maak een lijstje met de plussen en minnen voor jullie en baseer hier je keuze op. Er komt ook een heel stuk gevoel bij kijken en uiteraard budget.

Succes met je keuze.


Gelogd

gert-jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2021, 09:07:30 am »

Bedankt allemaal. Leuk dat hier zo snel gereageerd wordt op dit forum. Ik neem jullie tips ter harte.
Ik ga nu het weer kan eens een rondje maken langs de dealers. Ik ben al een keer bij holtkamper geweest en vind het hele mooie wagens. Los van de prijs is gevoel en behoefte ook belangrijk. Voor mij staat kwaliteit en veiligheid op 1. Maar ik denk dat ik er gemakshalve wel vanuit mag gaan dat er geen echt slechte vouwwagens zijn en dat ze voldoen aan een keurmerk. Iets wat ik zeker ga navragen
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2021, 09:09:13 am »

Is het forum het keurmerk? Zitten wel veel ervaringsdeskundigen 🥸


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2021, 11:53:31 am »

Naast een aantal harde verschillen qua kleur, opzetmethodiek, onderstel e.d. wordt prijsverschil voor groot deel door zachte factoren bepaald.

En juist daardoor is HK duur(der),, wij hebben indertijd een HK gekocht vanwege onder andere bijvoorbeeld die gelikte filmpjes van RTL Campinglife, waarin Sander iedere week weer zo'n Cocoon uitklapte....

We hebben nu al 11 jaar enorm veel plezier van onze klapkar (mag je van de HK verkoper niet zeggen, die wil alleen maar tentrrailer horen, beleving...) en nooit spijt gehad en stiekem altijd wel van de uitstraling genoten.

Toch een maar, als ik zie wat we in 2010 betaalden en wat een vergelijkbare uitvoering nu moet kosten....... dan zou ik nog een keer goed nadenken. Restwaarde stijgt gelukkig ook, de onze is nog minstens 50% waard na 11 jaar kamperen.........
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2021, 07:13:12 pm »

Een heel groot verschil zit hem in materiaal en loonkosten. De aanhanger van de Campooz komt uit Duitsland maar de tent wordt in China gemaakt. Doek van de Fat Freddy is technisch katoen (= polyester katoen), Holtkamper gebruikt denk ik een hogere kwaliteit doek en wordt in Nederland gemaakt.
De nieuwste Campooz creatie Red Ruby wordt in Nederland gemaakt van TenCate doek en die kost dacht ik iets van 14.000 euro en dat komt al een stuk meer in richting van Holtkamper.

Een Holtkamper is duidelijk wel van een ander niveau dan een Campooz, wil je strak opgezette wagen dan moet je niet bij Campooz zijn. Wij hebben toch gekozen voor Campooz omdat die aansloot bij onze wensen waaronder een donkere slaapcabine. En met het aantal weken per jaar dat wij de wagen gebruiken hebben  wij simpelweg geen zin om zoveel uit te geven aan een Holtkamper.

Mooi dat er zoveel verschillende dingen te koop zijn en iedereen wel iets kan vinden naar persoonlijke smaak en budget
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2021, 07:18:11 pm »

Ik denk dat beide wagens prima zijn, maar wij vonden het het prijsverschil nietbwaard om van erg goed naar net beter te gaan.
Dat je een campooz nooit strak hebt zien staan, is omdat ze zo niet ontworpen zijn. En dat is wat ons ook wel aansprak. Niet te gelikt zegmaar... maar ook dat is een persoonlijke mening.
Wat wel een echt groot verschil is is het formaat bed. De campooz heeft een heel groot bed van 175x210 met een dakraam. Ideaal om de hitte er uit te laten en te slapen onder de sterren. Ik vond de bedden van HK maar krap.
Het witte doek van de holtkamper wordt minder warm, maar is ook gevoeliger voor vlekken.
Kwa kwaliteit doek  is een campooz technisch katoen, een mix dus, wat betekent dat t sterk is en snel droogt. Ik meen dat Holtkamper ten cate doek gebruikt (katoen) maar daar ben ik net 100% zeker van.
Vindt je een vaste grote keuken belangrijk, dan zit je bij HK beter (betaal je ook veel voor). Campooz biedt enkel een soort keukenkast.
Ik ben heel gelukkig met onze Fat Freddy, maar zo zijn er vast ook een hoop tevreden cocoon-bezitters.
Waar je ook even aan moet denken is de aftersales. Ik lees her en der wel dat HK daar nog wat ik kan verbeteren, vooral als iemand met een tweedehands HK komt.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2021, 11:51:32 pm »

Als je een dag of twee uittrekt kun je vrijwel alle merken / modellen / systemen bekijken en er een goed gevoel bij krijgen.
Onze keuze was primair gemaakt op: opzet gemak, ventilatie mogelijkheden en secundair op: uitstraling, afwerking.
Ondanks het best wel grote aanbod waren wij er heel snel uit.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2021, 07:24:42 am »

Naast een aantal harde verschillen qua kleur, opzetmethodiek, onderstel e.d. wordt prijsverschil voor groot deel door zachte factoren bepaald.

En juist daardoor is HK duur(der),, wij hebben indertijd een HK gekocht vanwege onder andere bijvoorbeeld die gelikte filmpjes van RTL Campinglife, waarin Sander iedere week weer zo'n Cocoon uitklapte....

We hebben nu al 11 jaar enorm veel plezier van onze klapkar (mag je van de HK verkoper niet zeggen, die wil alleen maar tentrrailer horen, beleving...) en nooit spijt gehad en stiekem altijd wel van de uitstraling genoten.

Toch een maar, als ik zie wat we in 2010 betaalden en wat een vergelijkbare uitvoering nu moet kosten....... dan zou ik nog een keer goed nadenken. Restwaarde stijgt gelukkig ook, de onze is nog minstens 50% waard na 11 jaar kamperen.........
HK heeft idd een hoge restwaarde, zeg idd geen vouwwagen haha Tenttrailer! Er is momenteel schaarste, snap niet dat mensen zoveel geld betalen voor een oude tweedehands. Camplet net zo, Camplet Apollo uit 2011 voor 4500,- daar heb ik in 2020 mijn classic uit 2014 met veel opties voor gekocht.

Het aankoop bedrag zegt niet alles over de kwaliteit, HK is momenteel heel populair en dat zie je terug in de prijs. Voor inderdaad 6000 euro kun je wel een paar keer op vakantie.
Misschien een idee om er eentje te huren zoals hierboven aangegeven, je ziet vaak genoeg dat vouwwagens na 1x kamperen worden aangeboden omdat het toch niet na wens is.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2021, 07:26:15 am door Vazal »
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2021, 07:45:22 am »

Vergeet niet dat er bij je aankoop ook gevoel komt kijken, als je alles rationeel gaat benaderen is een keuze vaak veel makkelijker. Een Porsche koop je ook niet alleen om zijn praktisch nut  :> :>
Gelogd

gert-jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2021, 02:25:54 pm »

Leuk om alle ervaringen zo te lezen. Aftersales is inderdaad ook een belangrijk item. Je mag van een bedrijf als houtkamper wel verwachten dat ze dit goed op orde hebben ook voor mensen die een tweedehands kopen. Want wat misschien nu een tweedehands is kan in de toekomst bij een goede klant relatie wel een nieuwe worden.
Ik zal mijn ervaringen terzijne tijd met jullie hier delen en de verschillenlijst die ik heb ontdekt ook posten.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Campooz vs holtkamper waar zit het verschil?
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2021, 08:53:24 pm »

Je mag bij elke vouwwagendealer nette aftersales verwachten als je een nieuwe of tweedehands vouwwagen hebt gekocht. Een merkdealer hoeft echt niet altijd een betere ervaring op te leveren dan een dealer die meerdere merken voert. Voordeel van die laatste is dat je vaak een veel eerlijker advies krijgt. Die heeft namelijk ervaring met meerdere merken.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal