Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slikranden op CCC  (gelezen 1339 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Slikranden op CCC
« Gepost op: mei 19, 2021, 05:40:30 pm »

De slikranden op onze nieuwe CCCX lopen naar binnen toe. Heb je die slikranden eigenlijk wel nodig als je een grondkuipzeil gebruikt? Nu ga ik niet direct de schaar erin zetten maar die slikranden worden behoorlijk vies en zijn denk ik niet nodig als je een kuipzeil erin geritst hebt. Een overweging is om er een extra rits in te zetten zodat de slikranden erin geritst kunnen worden als het nodig is.
Heeft iemand ervaringen hiermee?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2021, 06:28:40 pm »

Het scheelt, als je geen kuipzeil gebruikt, heel veel extra tocht. En ik denk dat je niet altijd een kuipzeil gaat gebruiken. Ik zou ze in ieder geval lekker laten zitten.
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2021, 06:33:37 pm »

Wij gebruiken altijd een kuipzeil. Fijn tegen tocht en spullen staan altijd droog. Liep hier ook tegenaan bij onze Odyssee maar uiteindelijk nooit aangedurft om ze te verwijderen. Hoopte dat er iemand was die ze al verwijderd heeft en praktijkervaring kan delen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2021, 08:20:02 pm »

Vies? Dat geeft toch niet? Droogt vanzelf weer op en valt er vanaf. We poetsen alleen als er dikke klonten op zitten.

Indien nodig laten we de muurtjes 'zweven', dwz we hangen de onderkanten aan de bovenkant van de tent, zodat er geen contact meer is met de vochtige grond. Dan kan alles lekker doorwaaien en drogen, ook de slikranden. Eventueel licht borstelen.

Omdat de tent schuine wanden heeft, sta je eigenlijk nooit op de slikranden, daardoor worden (bij ons tot nu toe in elk geval) de slikranden nauwelijks vies.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2021, 09:11:50 pm »



Indien nodig laten we de muurtjes 'zweven', dwz we hangen de onderkanten aan de bovenkant van de tent,


Hoe doe je dat? Touwtje oid naar de tentstokken?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2021, 08:13:02 am »

De hoeken kunnen aan de punten van het frame. Dan kijken waar ondersteuning nodig is, bijvoorbeeld bij de aansluiting aan de slaaptent. Dan even wat improviseren. Ieder oogje kan helpen: elastiek erdoor, daar weer een (schone!) haring of houtje door en dat blijft wel hangen. Als scouts kennen we onze knopen, dat helpt ook.

De laatste tijd niet meer laten zweven: vanuit onze vakantie maakten we een 2 nachts-stop bij een chambre d'hôtes waar alles een dag kon drogen, in NL de laatste keren een droge nacht gehad.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2021, 08:58:11 am »

Dank, gaan we volgende keer proberen!
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2021, 10:18:35 am »

Ik zou ze er ook niet afhalen, even voor vertrek een vochtige doek er langs en ze zijn schoon. Als je snel weg wil doe je het een dag eerder op je gemakje.
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Slikranden op CCC
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2021, 11:32:33 am »

Dit onderwerp knaagt al jaren bij mij. Enerzijds is het niet heel veel werk om ze schoon te maken maar ik vind het een stom/dom werkje wat ook niet voorkomen kan worden. Maar ja, de schaar er in zetten is wel een dingetje en heb ik nooit aangedurfd. Zo af en toe borrelt het idee weer op  :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal