Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Flyer vragen  (gelezen 1500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: 2001 Holtkamper Flyer Expedition
Flyer vragen
« Gepost op: juni 02, 2021, 12:43:01 pm »

Gisteren hebben we de Flyer voor de 1e keer opgezet. Viel ons nog behoorlijk mee. We zijn nog bij elkaar en hebben niet met servies gegooid.  :+

Maar zoals verwacht zitten we met een aantal vragen. De vorige eigenaren hebben ons aardig wat inventaris erbij gegeven alsmede de nodige extra's, echter zonder uitleg. Wie weet waar de doeken op de foto's voor dienen ? De eerste 2 mystery doeken hebben we 2x.

Eenmaal open geklapt zag ik vanaf de deksel een opening waarvan ik niet weet hoe ik het kan sluiten. Als je vanaf deksel naar kentekenplaat kijkt en dan in de linkerhoek beneden bij de deksel. Daar kan nog net geen olifant naar binnen. Iemand een idee ?

Daarnaast lees ik van veel mensen met een Flyer dat ze de stokken in de banken bewaren. Maar over welke stokken hebben we het dan en waar gebruik je die voor ?

De vorige eigenaar liet me zien dat hij een verstelbare stok bestaande uit 3 delen tussen de luifelstokken monteerde, helemaal vooraan waar je de luifel afspant. Is dit ook daadwerkelijk de bedoeling ? De verstelbare stok lijkt namelijk verdacht veel op een Holtkamper garderobestang. Het heeft in ieder geval dezelfde uiteindes die om een buis geklemd kunnen worden met een vleugelmoer.

Het afspannen van de tent was overigens wel een dingetje. Ik heb totaal geen idee waar ik moet beginnen. Ik zal nog eens de nodige uurtjes gaan zoeken op dit forum want er is leesvoer genoeg  :J
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Flyer vragen
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2021, 01:22:04 pm »

Doek uit foto 1 en 2 zijn gordijnen, in ieder geval de vierkante doek. Hoort bij het raam in de wagenbak aan de luifel kant (als je naar de dissel kijkt rechts. Die drie hoek ook. Wat voor jaar is dit?
De derde foto, kleine driehoekje met slik rand is voor de afsluiting bij de klep en de wagen, bij het linker achterlicht eigenlijk. Voorkomt toch in de ruimte. Wordt rondt het steuntje links achter vastgezet.

Als je  naar de afdeling holtkamper gaat en en je zoekt het gedeelte van instructie boekjes, technische gegevens dan vindt ook een item (tab 2) van een flyer folder,  en een folder van flyer en spacer. De foto's geven een goed idee hoe de tent moet staan als deze afgespannen is.

Voor het afspannen is een volgorde.
1 Klap de wagen open. Naturlijk wel waterpas en hoog genoeg op de poten, zodanig dat de klep hangt aan de wagen niet steunt op de grond. Steunt de klep op de grond bij het scharnier dan de wagen omhoog, het scharnier is gemaakt om de klep er aan te laten hangen en niet om er opwaartse druk op te zetten.
2 Trek de bedlade uit
3 Zet de voortent luifel op de stokken die vast aan het tentframe zitten, de hele luifel staat los en leunt op de stokken. Doe alle ritsen dicht, zowel van de wagentent als de luifel.
4. duw de stokken zover uit zodat de de naad van de luifef overloopt in de naad van de tent op de wagenbak, borg de stok (aandraaien klemmetje)
5 Zet haringen aan de luifel bij de wagen hoek, klep en bedlade.
6 Zet haringen op de punten in het verlengde van de klep en de bedlade. Slikranden liggen niet plat op de grond maar onder een hoek van 45 tot 60 graden.
7. Trek de voorwand bij de stokken strak en zet een haring bij elke stok. Daarna een haring bij de deurrits.
8. Daarna kan je wat haringen zetten tussen de 4 haringen die al gezet hebt. Zodanig dat doek strak staat en de slikrand mooi komt te staan.
8. Heb je ook de tweede voorwand en zet je deze er later in (geld ook voor de de erkers dan zal je de tent opnieuw moeten opspannen, dus haringen eruit en erin.
Voor de duidelijkheid heb ik een tekening bijgevoegd.

Ik denk dat muis wel weet waar het instructie boekje is te vinden op de site. Zie het ook niet zo een twee drie.

Voor mij is het al wel weer tijdje geleden dat ik een flyer open heb zien gaan, mijn vrouw dit de hele wagen openklappen en strak zetten.
Goed oefenen, het weer is jullie goedgezind. Als je nu binnen 30 km van Middelburg woont dan wil ik je met alle plezier helpen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vragen
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2021, 07:11:15 pm »

Is dit een Flyer met Airtex (polydoek)?

Dat doek werkt namelijk wel anders dan de katoenen versie. Daar zitten ook geen vaste slikranden aan maar met klittenband. 
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Flyer vragen
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2021, 07:47:10 am »

Aan de foto dacht ik te zien vaste sliklappen. Kijkend naar de bank en het zeil vermoed ik ergens tussen 2003 en 2000


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vragen
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2021, 09:06:20 am »

De slikrand is van de deksel, die zit er idd wel :J bij de Airtex versie is de binnenkant lichter anders van kleur dan de buitenkant, dit is vooral bij het groen te zien.  De bankjes zitten bij mij ook zoals op de foto.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Flyer vragen
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2021, 10:44:40 am »

Weer wat wijzer geworden vandaag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Michel81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: 2001 Holtkamper Flyer Expedition
Re: Flyer vragen
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2021, 03:14:37 pm »

Goed oefenen, het weer is jullie goedgezind. Als je nu binnen 30 km van Middelburg woont dan wil ik je met alle plezier helpen.

Harstikke bedankt voor je uitgebreid antwoord, dat helpt enorm ! We wonen (helaas?) in het uiterste zonnige zuiden dus we zullen het even zonder directe hulp moeten doen. Jammer dat het volgende klappersweekend pas in het najaar is, zou graag bij anderen willen ervaren hoe zij het doen.

Is dit een Flyer met Airtex (polydoek)?

Dat doek werkt namelijk wel anders dan de katoenen versie. Daar zitten ook geen vaste slikranden aan maar met klittenband.

Goh ik heb geen idee haha. Stond te koop als een Flyer Exp., meer niet. Slikranden zitten aan tentdoek vast. Wagen zou van 2001 moeten zijn maar of dat echt zo is.. kan ik dat ergens aan herkennen ?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vragen
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2021, 07:56:10 pm »

Na 2002 zijn de slikranden van de luifel af gegaan,  dan is 2001 een logische en is de beschrijving van OhPeeCee perfect voor je flyer :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal