Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Chantilly  (gelezen 1341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge309

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Raclet panama up
Trigano Chantilly
« Gepost op: juni 03, 2021, 08:44:04 am »

Hallo iedereen,

Wij zijn volledig nieuw in de vw wereld. Al een klein jaartje aan het oriënteren en morgen gaan we voor het eerst kijken naar een Trigano Chantilly uit 98.
We willen vw kamperen eerst een tijd proberen om te bekijken of het iets voor ons is en daarna mogelijk de overstap maken naar een nieuwere vw.
Wie heeft er tips voor ons waar we morgen op moeten letten. Ik heb al heel wat dingen gelezen hier: vragen hoe oud de banden zijn, goed kijken naar het tentzeil, vragen waarom ze hem wegdoen..

Verder had ik graag toppers voor op de bedden. Heeft iemand hier ervaring mee bij de Chantilly? Hoe dik mogen ze zijn bijv?
En wie gebruikt de extra binnentent/kast als toilet? Dit dacht ik namelijk te gaan doen.
Verder heb ik niets gelezen over het grondzeil. Ik weet dus niet of dit erbij is. Kunnen we dit gewoon universeel kopen eventueel of moet dit specifiek voor de Chantilly zijn?

Wie graag nog specifieke dingetjes wil delen of vertellen over de Chantilly, please do! Hoe meer info hoe liever!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano Chantilly
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2021, 10:12:18 am »

Check even via de zoekfunctie waar je op moet letten. Maar, banden kosten de wereld niet (de wagen zelf waarschijnlijk ook niet).

Toilet in de kast kan, hadden wij destijds bij de Louisiana (ongeveer vergelijkbaar) ook.
Als je de wagen net hebt, gewoon alles opmeten, het zou zelfs kunnen dat jij die ene bent die de standaard matrasjes wel lekker vindt liggen...

Grondzeil hoeft eigenlijk alleen specifiek te zijn als het een ingeritst zeil betreft. Ik vermoed dat dat hier niet het geval is. Anders kan je wat universeels kopen en eventueel op maat maken.

Het betreft een oudere wagen, dat kan helemaal prima zijn, mijn idee (mening alert) is dat je je om kleine dingetjes niet te druk moet maken: na 23 jaar zullen er kleine dingetjes zijn.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Trigano Chantilly
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2021, 08:13:43 pm »

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.0
Dit is de link naar een topic met een lijst met tips waar op te letten bij de aanschaf van een tweedehands vouwwagen  :J
Gelogd

zwartemagica

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 1999
Re: Trigano Chantilly
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2021, 09:23:49 am »

Wij waren ook op zoek naar een vervanging en zijn uiteindelijk uitgekomen op een inflatable mat van 10cm (Redwood Stretch Limousine 10 Duo). deze ligt direct op de bedplank.
Dus alle schuimzooi er uit.
Onderdeken er op, hoeslaken er over en slapen maar.
Voor transport alleen het leegloop ventiel losdraaien en inklappen maar.
Bevalt ons tot nu toe prima.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal