Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Varioluifel  (gelezen 1543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Varioluifel
« Gepost op: juni 04, 2021, 02:45:33 pm »

Omdat de luifel van onze Alpenkreuzer Select vrij klein is, en nogal weinig schaduw en beschutting biedt, en ook nog eens niet goed tegen wind en regen kan (zakvorming), wil ik van de twee oude luifels die ik heb een vario luifel maken (ik neem die oude luifels, omdat die DDR ritsen niet meer te krijgen zijn, en vanwege het specifieke rood oranje doek).

Nu dus de vraag: wie heeft er foto's van een varioluifel, of een tekening van de vorm die het doek heeft, zodat ik kan uitdenken hoe ik zoiets voor de Alpen Kreuzer kan maken. Ieder ander model luifel dat hetzelfde doet als een varioluifel is ook welkom
Gelogd

kasper_kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive XL
Re: Varioluifel
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2021, 03:23:02 pm »

Ik heb geen officiele tekening of echt goede foto voor je, maar een varioluifel is typisch een 5-tal driehoeken zoals het plaatje wat ik hier bijgevoegd heb.


Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Varioluifel
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2021, 04:56:41 pm »

Onze "vario"luifel was nog eenvoudiger, een rechthoekig stuk doek van ca 10 meter, met in het midden de rits om hem aan de vouwwagentent vast te maken. De zijflappen konden met extra staanders rechtop worden gezet, om met scheerlijnen recht of schuin naar beneden, of een combi van deze mogelijkheden. zie foto.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Varioluifel
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2021, 07:01:56 am »

Onze Jametic had destijds ook een Ädventure" luifel. Zeer variabel in gebruik. Was wel meer rechter van vorm. 5 stokken er bij waarvan we nooit meer dan 3 gebruikten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Varioluifel
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2021, 08:23:38 pm »

Ik denk dat ik hier wel wat mee kan, bedankt allemaal! Ik ga eerst kijken of er genoeg doek is, of of ik bij moet kopen. Ik hou jullie op de hoogte.
Gelogd

jpandriesse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok, Kariba
Re: Varioluifel
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2022, 03:22:13 pm »

Onze "vario"luifel was nog eenvoudiger, een rechthoekig stuk doek van ca 10 meter, met in het midden de rits om hem aan de vouwwagentent vast te maken. De zijflappen konden met extra staanders rechtop worden gezet, om met scheerlijnen recht of schuin naar beneden, of een combi van deze mogelijkheden. zie foto.

Hoi Herman,

Hoe breed/diep is jullie doek? Ik ben aan het kijken om iets vergelijkbaars te maken, met Ten Cate doek kom ik uit op een rol breedte van 160cm, vraag me af of dat dat diep genoeg is voor een luifel.
Zie ik verder ook goed dat er nog wel iets van naden over de diepte heen lopen (ter hoogte van de tent hoeken)?
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Joris
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal