Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?  (gelezen 7378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oli4

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 08, 2021, 09:45:53 pm »

Wij hebben in onze Holtkamper  een geolocalisatiesysteem. Als ik hem parkeer of onderweg op een parking stop, gaat het bewegingsalarm op scherp, ik krijg dan een melding op de telefoon als er beweging in de vouwwagen komt.
Verder hebben we een disselslot en een wielblokkering (ketting) van DoubleLock. Tot nu nog geen gestolen vouwwagen gehad.

grtjs, Olivier
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 08, 2021, 09:58:05 pm »

Ik gebruik een combinatie:
Disselslot Eagle van Doublelock plus een anti diefstal bal en een double lock loop chain door het chassis en de velg.

Kan hem gelukkig zelf in de garage stallen. Maar met deze combi zou ik het op straat ook wel aandurven.
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #17 Gepost op: juli 08, 2021, 11:02:17 pm »

Wij hebben in onze Holtkamper  een geolocalisatiesysteem. Als ik hem parkeer of onderweg op een parking stop, gaat het bewegingsalarm op scherp, ik krijg dan een melding op de telefoon als er beweging in de vouwwagen komt.
Verder hebben we een disselslot en een wielblokkering (ketting) van DoubleLock. Tot nu nog geen gestolen vouwwagen gehad.

grtjs, Olivier
Ben benieuwd welk geolocatiesysyeem jij gebruikt.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #18 Gepost op: juli 09, 2021, 12:48:02 am »

Volgens mij is onze vouwwagen ook tegen diefstal verzekerd. Wel met goedgekeurd disselslot.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #19 Gepost op: juli 09, 2021, 08:50:12 am »

Even terug naar de topicstarter: waarom zet je hem niet gewoon in de garage?

Doen wij ook, daar moet ik inderdaad even wat voor opruimen, maar ik slaap wel heerlijk als de kar (met disselslot) in de garage staat.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #20 Gepost op: juli 09, 2021, 11:37:37 am »

In de garage is natuurlijk het beste en alles wat daarna komt zal minder worden. Wij hebben geen garage en bij onze Aart Kok dus een disselslot met bal in de dissel en een zwaar kettingslot door de wielen. Ik zag afgelopen week bij de overburen ook de pootjes naar beneden en toen vroeg ik mij af "waarom" maar nu snap ik het en vind dat ook nog wel een goede extra optie. Het blijft altijd een risico en ik ben van mening dat als ze echt willen ze hem toch meenemen ondanks alle sloten en veiligheid. Je kan het ze alleen maar zo moeilijk mogelijk maken.

Wij hebben het voordeel dat we in doodlopende straat wonen en dus alleen maar bestemmingsverkeer in de straat hebben. Daardoor is er goede sociale controle en vallen vreemde auto's s 'nachts altijd op. Heb dit zelf ook al een keer ervaren. Ik werd thuisgebracht door mijn broer en we zaten nog een half uur na te kletsen in de auto. Hadden de buren de politie gebeld dat er vreemde mannen voor de deur stonden. Stond de politie met groot licht voor onze neus  :>
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #21 Gepost op: juli 09, 2021, 02:40:49 pm »

Kun je m op de oprit strak tegen een muur of schutting zetten? Dan kun je, naast een disselslot en bovengenoemde opties, ook doen wat ik in mijn garage (verderop in de straat, dus geen toezicht) altijd doe:

Ik zet m op het neuswiel, en draai de voorkant zo ver als mogelijk naar beneden (zodat de achterkant omhoog komt), dan draai ik de achterpoot die langs de muur komt te staan zo ver naar beneden dat die net de grond niet raakt. Vervolgens manoeuvreer ik de kar strak langs de muur en draai ik ook de andere achterpoot en de voorpoten uit. Dan staat de kar dus tegen de muur op 4 poten. Slinger gaat mee naar binnen in huis.

Willen ze hem dan meenemen, dan hebben ze er echt wel even werk aan. Niet 100% veilig, maar de gelegenheidsdief laat hem dan echt wel staan.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #22 Gepost op: juli 09, 2021, 03:02:58 pm »

Wij doen ook combinatie van bovenstaande. Disselslot, soms een geoding, wielklem.
Uiteindelijk vind ik het een groter risico dat zo’n ding voor de deur schreeuwt ‘wij zijn binnenkort op vakantie’.
Gelogd

rotzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee GL 2.1
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #23 Gepost op: juli 21, 2021, 02:58:25 pm »

Even voor mijn beeldvorming, wat heeft het uitdraaien van die pootjes voor toegevoegde waarde, anders dan misschien een halve minuut vertraging?

Vouwwagen lijkt me geen gelegenheidsdiefstal, meer dat ze weten dat ie daar staat en voorbereid ter plaatste komen, dan nemen ze ook echt wel een schroefmachine met de juiste dop maat mee, zie die lui niet met zo'n zwengel bezig gaan :P
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #24 Gepost op: juli 21, 2021, 04:07:37 pm »

Even voor mijn beeldvorming, wat heeft het uitdraaien van die pootjes voor toegevoegde waarde, anders dan misschien een halve minuut vertraging?

Vouwwagen lijkt me geen gelegenheidsdiefstal, meer dat ze weten dat ie daar staat en voorbereid ter plaatste komen, dan nemen ze ook echt wel een schroefmachine met de juiste dop maat mee, zie die lui niet met zo'n zwengel bezig gaan :P

30 seconden is voor een inbreker heel veel tijd hoor zeker omdat het indraaien van de pootje ook niet geruisloos zal gaan. Tuurlijk voorkom je er een goed voorbereide actie niet mee maar daar is bijna niet tegenop te beveiligen.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #25 Gepost op: juli 22, 2021, 09:32:17 pm »

Even voor mijn beeldvorming, wat heeft het uitdraaien van die pootjes voor toegevoegde waarde, anders dan misschien een halve minuut vertraging?

Vouwwagen lijkt me geen gelegenheidsdiefstal, meer dat ze weten dat ie daar staat en voorbereid ter plaatste komen, dan nemen ze ook echt wel een schroefmachine met de juiste dop maat mee, zie die lui niet met zo'n zwengel bezig gaan :)14]
Als ie zo met 1 kant strak tegen de muur staat, zijn ze echt wel even langer bezig dan die halve minuut. Die dop zit namelijk aan de zijkant, dus ook tegen de muur. Knappe vent die daar een ratel op krijgt zonder eerst minutenlang bezig te zijn met manoeuvreren. Als ze hem echt willen hebben nemen ze m toch wel mee, maar de gelegenheidsdief gaat er zo echt niet mee weg.

En rijden ze er mee weg zonder die poot in te draaien, kun je ze in ieder geval makkelijk volgen langs de streep in het asfalt :)6]
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2021, 09:35:17 pm door Selandus »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #26 Gepost op: juli 22, 2021, 09:53:26 pm »

Onze oude VW kon op de oprit strak tegen de garagedeur en dan de auto er voor.

Ik zou de VW IN de garage zetten.
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #27 Gepost op: juli 23, 2021, 10:55:31 am »

Ik gebruik een SCM gekeurd disselslot met een bal, en eventueel een stalen kabelslot (https://www.obelink.nl/doublelock-cable-lock-500-kabelslot.html) als ik het echt niet vertrouw ;-) Ik heb in onze tuin een schuttingdeel beweegbaar gemaakt, zodat ik de kar de tuin in kan rijden en alles uit het zicht staat. Maar daar moet je uiteraard wel de gelegenheid voor hebben. Voordeel van dit kabelslot is dat je het uiteraard overal voor kan gebruiken.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #28 Gepost op: februari 13, 2022, 07:36:22 pm »

We hadden eerst een ‘goedkope’ vouwwagen, maar nu net een Holtkamper Kyte gekocht.
Hoe zetten jullie je vouwwagen veilig ‘voor de deur’ de dagen voor en na de vakantie?

Onze oude VW kon op de oprit strak tegen de garagedeur en dan de auto er voor.
Dat gaat niet meer lukken met de nieuwe wagen, die is veel langer, waardoor de auto de complete stoep zou dwarsbomen.
Disselslot met bal, wielklem.

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Hoe vouwwagen veilig voor de deur stallen?
« Reactie #29 Gepost op: juli 27, 2022, 12:08:02 pm »

Een goedgekeurd disselslot is afdoende.
Sociale controle in de wijk is er volop :)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Gelogd
---------------
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal