Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed  (gelezen 2012 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsooj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed
« Gepost op: juni 16, 2021, 11:06:01 am »

Momenteel staat onze gekregen Jamet Louisiana op een juni seizoensplek en hebben we er met dit mooie weer veel plezier van. In de tent en voortent zit echter veel weerplekken waardoor de levensduur van de stof niet lang meer is en daarmee ook niet meer waterdicht. Nu kan ik voor weinig een donor vouwwagen overnemen waarvan de wagen zelf slecht is maar de tenten in goede staat verkeren. In de foto van de brochure uit 1996 zie echter dat het kleinste bed (die aan de rechterzijde) met bankje 135cm is. In onze vouwwagen die vermoedelijk ook uit 1996 is gezien dezelfde binnententbekleding is deze slechts 120cm. Klopt het dat er verschillende uitvoeringen van de bedden zijn? En zo ja, zou de tent als nog passen over onze vouwwagen?

Bedankt alvast!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2021, 05:52:57 pm »

Ik kan je er geen zeker antwoord opgeven, maar als je hem kan krijgen, dan kan je hem toch meenemen en ze naast elkaar openzetten? En als het past kun je meteen alles over bouwen.
Heb je thuis geen ruimte zoek een ruime parkeerplaats bv bij sportvelden of een dagcamping en anders bij een camping in de buurt informeren. Een beetje camping eigenaar is meestal wel behulpzaam als je de situatie uitlegt.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed 1
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2021, 08:49:40 pm »

Uit mijn hoofd zijn de bedden 115 en 125 breed, plus 20 cm bank. De verschillende afmetingen die je terug vindt zullen wel te maken hebben met het meten met of zonder bankjes.

Maar de Louisiana is zolang als deze in productie was eigenlijk niet gewijzigd. Hooguit wat andere kleuren doek, en andere kleine details, maar de basis en bijbehorend frame zijn altijd hetzelfde.
Gelogd

skidak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde 2006
Re: Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2021, 01:02:05 am »

Er zijn volgens mij weldegelijk verschillen tussen oudere en nieuwere Louisiana's.
De versies met lattenbodem zijn volgens mij een stuk breder.
Links 165 en rechts 155 breed, tegenover resp. 135 en 125 voor de "plank" variant.
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2021, 01:10:58 am door skidak »
Gelogd
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2021, 10:38:42 pm »

Zoals 'skidak' hierboven al zegt zijn ze ergens idd naar bredere bedden gegaan, maar in de brochure wordt zeker de bank mee genomen in de breedte van het bed. Dus denk ik dat het verschil wat je met daar in zit... Maar idd is meteen echt weten.  :)
Gelogd

Tsooj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Jamet Louisiana (1996?) afmeting kleine bed
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2021, 09:19:59 am »

Ik heb hem inmiddels opgehaald en de brochure geeft inderdaad aan dat het bed 155 en 125 is. In het echt is dit echter 150 en 120. Ik ken een andere Louisiana uit 2002 of 2003 (zonder lattenbodem) die een breed heeft van 160 en 140. We gaan van twee vouwwagens één maken en de slechtste wordt een kleine aanhanger. Bedankt voor het meedenken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal