Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Louisiana dubbele slikrand verwijderen  (gelezen 1781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daffy040

  • Gast
Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Gepost op: augustus 21, 2021, 03:43:01 pm »

Wij zijn nu voor het 3e jaar op vakantie met onze Jamet Louisiana. Wat ik me vanaf dag 1 al afvraag is waarom er 2 slikranden rondom de vouwwagen zitten. 1tje vouwt naar binnen en de andere gaat over de haringen heen naar buiten. De buitenste heeft naar mijn idee geen meerwaarde dus die wil ik eraf halen (snijden/knippen). Aangezien het altijd een hoop gedoe is om schoon te maken en door het opspattend water word de tent nog viezer. Maar voordat ik iets doe waar ik spijt van krijg wil ik toch eerst hier vragen wat jullie mening is over de dubbele slikranden en de meerwaarde ervan.
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2021, 04:17:45 pm door daffy040 »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2021, 04:42:39 pm »

Tja, ze zitten er niet voor niets op. Als je de tent een paar centimeter hoger stelt, loopt de slikrand schuin weg: geen opspattend water en door de dubbele randen optimale bescherming tegen tocht.

Als ik een tweedehands wagen zou kopen, zou ik met argusogen naar de eigen knutsels kijken: hoe zijn ze uitgevoerd. Voor mij (maar dat is een mening) zou het wegsnijden van organieke onderdelen een dealbreaker zijn.

Succes met je keuze!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

daffy040

  • Gast
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2021, 08:24:39 pm »

Als je de tent een paar centimeter hoger stelt, loopt de slikrand schuin weg: geen opspattend water en door de dubbele randen optimale bescherming tegen tocht

Op het begin dacht ik dat het daarmee verholpen was maar onze elastieken zijn al langer als de originele (oude waren poreus geworden) en de binnenste slikranden zijn een stuk korter dus deze komen bij een paar centimeter hoger al los van de grond.
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2021, 11:18:02 pm »

Ik zou ze ook gewoon laten zitten. Het scheelt flink in tocht, en naar buiten lopende slikranden kunnen ook opspattend modder verminderen. Zelf heb ik deze wagen ook gehad en alleen met haringen slaan was het soms wat onhandig naar mijn idee.

Schoonmaken doe ik eigenlijk niet, als het opdroogt veeg je het zand er wel af, en de rest, ag, dan had het maar geen slikrand moeten worden...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2021, 10:29:25 am »

Ik zou ze laten zitten maar als je er 'last' van hebt zou ik ze naar binnen vouwen en vastzetten met een paar zeil clips. Zo liggen ze niet op de grond en blijft je wagen intact  :J
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2021, 07:16:28 pm »

Ik zou ze laten zitten maar als je er 'last' van hebt zou ik ze naar binnen vouwen en vastzetten met een paar zeil clips. Zo liggen ze niet op de grond en blijft je wagen intact  :J
Dat is dus een probleem.. Naar binnen vouwen gaat niet aangezien de haringen er onder zitten. Ik zit bij mijn Trigano aan het zelfde te denken, die heeft geen dubbele slik rand, maar alleen de buitenste.
Op laten drogen klinkt leuk, maar als er plassen water er op blijven staan of als je 's morgen vroeg weg wilt is dat geen optie... Ons tentdoek ziet er na een paar keer klappen 'niet meer uit' ondanks dat we een kwartier/twintig minuten verspelen met het schoon (proberen te) maken van die randen.

Onze Louisiana had dus alleen weer die binnenste randen, dus erg consequent zijn de fabrikanten ook niet  ::)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2021, 08:00:03 pm »

Ik bedoel meer 1 of 2x dubbelvouwen maar dan dus wel naar binnen want naar buiten ontstaat er een goot en moet je ze nog helemaal droog maken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2021, 07:43:22 am »

Dat is dus een probleem.. Naar binnen vouwen gaat niet aangezien de haringen er onder zitten. Ik zit bij mijn Trigano aan het zelfde te denken, die heeft geen dubbele slik rand, maar alleen de buitenste.
Op laten drogen klinkt leuk, maar als er plassen water er op blijven staan of als je 's morgen vroeg weg wilt is dat geen optie... Ons tentdoek ziet er na een paar keer klappen 'niet meer uit' ondanks dat we een kwartier/twintig minuten verspelen met het schoon (proberen te) maken van die randen.

Onze Louisiana had dus alleen weer die binnenste randen, dus erg consequent zijn de fabrikanten ook niet  ::)
Je kunt ze ook ter hoogte van de haringen inknippen en zo er onder vouwen. Dan heb je geen last van de haringen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 102
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Louisiana dubbele slikrand verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2021, 09:04:46 pm »

Heb ik ook aan gedacht misschien is dat inderdaad nog wel de beste oplossing, maar het blijft en dingetje om de schaar in de Vouwwagen te zetten  ::)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal