Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stormbanden of extra scheerlijnen met veer?? (Jamet Arizona 2004)  (gelezen 1213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MorrenS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Stormbanden of extra scheerlijnen met veer?? (Jamet Arizona 2004)
« Gepost op: september 04, 2021, 09:39:23 am »

Goedendag,
Wij hebben een vouwwagen gekocht(geen nieuwe) en nu lezen we verschillende verhalen over stormbanden. Bij de vw die wij hebben zitten geen flapjes waaraan je deze kan monteren dus het zou over het doek moeten met beschermers. Sommige zeggen dan dat het lekkage geeft en andere gebruiken het al jaren en geen lekkage problemen ermee. We lezen ook dat je extra scheerlijnen kan zetten, is dit aan te raden? En waar zet je dan deze extra scheerlijnen? En de extra scheerlijnen zou je daar dan een veer aan moeten monteren, zodat die de klappen opvangt? Zie ook weleens dat er een spin wordt gebruikt ipv veer, zo eentje waarmee je vroeger je schooltas mee vast zette op je fiets. Iemand een suggestie of ideeën om dit het slims aan te pakken en natuurlijk stormbestendig? Graag zie ik ook foto's hoe dit gemonteerd is.
(ik lees hier ook wel berichten over stormbanden maar deze zijn vaak van jaren terug, graag lees ik ervaringen van deze tijd)
Bedankt alvast!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Stormbanden of extra scheerlijnen met veer?? (Jamet Arizona 2004)
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2021, 11:47:18 am »

Zelf zou ik nooit stormbanden gebruiken, als de wi d herder is de scheerlijnen verder weg zetten, wij hebben ook wel elastieken onderaan de scheerlijnen gedaan om de tent toch een beetje speling te geven. Hiervoor zou je ook die spin dingen kunnen gebruiken.

Ik weet niet of je een inritsbare kuip hebt maar mocht je deze niet hebben kan je ook binnen langs de wanden kruislings  scheerlijnen zetten aan je frame.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Stormbanden of extra scheerlijnen met veer?? (Jamet Arizona 2004)
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2021, 02:12:50 pm »

Waar ga je naar toe? Dat je zoveel wind verwacht? Dit jaar op terschelling gestaan waaide aardig, maar met de normale scheerlijnen en slim neerzetten qua wind richting durfde ik onze aart kok wel te laten staan.

Niet zo stabiel als onze oude de Waard, maar zolang het geen echte storm is… dan had ik de luifel afgebroken en de rest met alle scheerlijnen vastgezet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stormbanden of extra scheerlijnen met veer?? (Jamet Arizona 2004)
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2021, 03:03:19 pm »

Wat Sannie75 al zegt, meer wind is scheerlijnen verder wegzetten.  Zet ze gerust op 2 mtr van de punt

Stormbanden bevatten een chemisch goedje waardoor lekkage kan ontstaan net als door het schuren van zo'n band.  Ook zet je alles zo vast dat de kans op schade groter is. 

Beter zet je per scheerlijn 2 spinhaken met nog rek op de spinhaak zodat er ruimte is voor beweging
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Stormbanden of extra scheerlijnen met veer?? (Jamet Arizona 2004)
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2021, 03:11:50 pm »

Of wat ik doe op de hoek of in het midden een span band met ratel. En op elke hoek een 't haring al een grote strom overleefd

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal