Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Elk jaar nieuw worteldoek of grondzeil?  (gelezen 6656 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Elk jaar nieuw worteldoek of grondzeil?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 15, 2022, 02:09:43 pm »

En als er na het schrobben randjes loslaten, even met de soldeerbout of brander erlangs en hij kan weer een paar jaar mee.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Elk jaar nieuw worteldoek of grondzeil?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 15, 2022, 05:13:28 pm »

Keith, 't is misschien een domme vraag, maar is zo een tenttapijt zwaar genoeg? Hoeft daar geen haring in bij harde wind? Ik heb eens gekeken op bol.com en het lijkt opgerold erg compact te zijn, daarom dat ik me afvraag of het niet kan gaan waaien onder de luifel (bij ons: tarp, dus eigenlijk ligt het dan gewoon buiten)

Jij legt daar niets onder? Als dit dan even compact mee te nemen is dan worteldoek, is het even praktisch, maar wel mooier, vindt m'n vrouw ;)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Zeker geen domme vraag. Bij ons blijft het aardig liggen. Misschien ook wel omdat het een beetje in de grond getrapt wordt. Anders zou ik gewoon een ouderwetse haring in de hoeken doen zodat het blijft liggen. Bij ons ligt het overigens niet eens in heel de voortent, zowel links als rechts blijft een strook gewoon open. Dat komt omdat ik het had gekocht op het formaat van de voortent van de oude dubbelklapper, maar nu 90 graden gedraaid leg zodat het ook onder de luifel ligt.

Omdat "schoon" op een camping altijd vrij betrekkelijk is, maakt het mij echt niet uit dat we in de voortent een beetje troep door het doek naar boven krijgen, volgens mij gaat er meer troep tussen de gaatjes naar beneden (kinderen he) en zijn we netto beter uit dan met een gesloten syteem. Als het gras te hoog komt te staan, trek ik het doek even omhoog en leg ik het weer neer zodat het gras weer plat ligt.

Om je vrouw gelijk te geven: het is veel mooier dan worteldoek. Gaat ook langer mee en dempt een beetje als je erover loopt. Bij thuiskomt even laten drogen en dan uitkloppen en het is weer zo goed als nieuw.

Full disclosure: onder de ondertent, die sowieso een gesloten bodem heeft, had ik de eerste keer niets gelegd, maar dat maakt het bijna onmogelijk de bodem schoon te maken, omdat die al ingeklapt bovenop ligt, en je dan alle troep over je doek krijgt. Daar heb ik de sindsdien wat "huishoudzeil" onder gelegd. Bij het inpakken vanochtend regende het en hebben we dat zeil maar weggegooid omdat het toch een beetje ellendig was om het mee te nemen. (Qua duurzaamheid vallen die 2m2 plastic wel mee, maar misschien dat ik er volgend jaar iets beters voor verzin, misschien vuilniszakken, die kan je binnenstebuiten keren om ze "schoon" te vervoeren en dan thuis (her)gebruiken.)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal