Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Groot gezin met vouwwagen  (gelezen 1082 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mascha-1988@

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Groot gezin met vouwwagen
« Gepost op: april 26, 2022, 09:37:50 am »

Hoi hoi ik zit met wat vragen ???

Wij willen graag met ons gezin voor eerst met 7 op vakantie met de vouwwagen ik alles maar hoe doen jullie dat almaal mee nemen wij hebben wel grote auto ford galaxy maar hebben 3 kleine kindjes met auto stoel en wijnig ruimte in kattebak wij gaan ook na buiteland dus stuk rijde we zitten met stoelen en ons koelbox en kleine vriezertje  wij willrn ook dakoffer halen die komt ook nog voor spullen hoe doen jullie het zou graag tips hebben  :> :>
Gelogd

josovich

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Jamet Air 2022
Re: Groot gezin met vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2022, 11:26:33 am »

Bij sommige campings kun je een koelkast huren. Je zou ter plaatse een gasfles met statiegeld kunnen kopen, die je aan het eind van de vakantie weer inlevert, scheelt ook weer iets. Heb je ook een disselbak op de dissel staan?
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Groot gezin met vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2022, 03:05:20 pm »


Herkenbaar, wij reisden in de pre-vouwwagen periode met een 7 zitter waar wij de 2 achterste stoelen verwijderde, dit gaf veel bagage ruimte. Met alle 7 stoelen in gebruik is er een uitdaging. De dan resterende kofferbak is beperkt tot de ruimte vergelijkbaar met de kofferbak van een kleine auto. Gunstig is dat jullie 'huisje' in de vorm van de Jamet Montana aan de haak hangt.


De genoemde spullen zijn ook ook in mijn ervaring de meest lastigste: koelbox en stoelen/meubilair.
De Jamet montana heeft een dekzeil en mogelijkheid tot disselbak. De (optionele?) keuken lijkt geen mogelijkheid te hebben voor plaatsen koelbox.
Met dit gegeven denk ik dat het volgende zou kunnen werken:
- Koelbox in disselbak van de vouwwagen. Vriezer zou ik heroverwegen; fijn voor ijsjes maar heb je dit echt nodig?
- Stoelen en tafel onder het dekzeil op de vouwwagen.
- Kleding (in weekendtassen), slaapzakken, luchtbedden, bijzettentjes en ander relatief licht spul in grote dakkoffer (volle lengte en breedte met minimaal 600 liter inhoud).
- Gebruik resterende kofferbakruimte en ruimte in vouwwagen voor eten en ander relatief zwaar spul (bijvoorbeeld mat voor onder luifel of vol katoenen bijzettenten :-)).


Met betrekking tot stoelen en tafel is het belangrijk eerst naar de beschikbare ruimte te kijken en hier passende exemplaren bij te zoeken. Bij een gelimiteerd bagage volume geldt: Wil je persé grote stoelen of de vriezer dan zou je mogelijk op iets anders moeten inleveren.


En natuurlijk: Wat je thuis laat is mooi meegenomen.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal