Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: kiezen nieuwe vouwwagen  (gelezen 9354 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: april 06, 2009, 12:55:53 pm »

Nou, inderdaad. Als je de verhalen bij Holtkamper moet geloven zijn die wagens niet aan te slepen... Maar dat verhoudt zich niet aan de aantallen hier ...

Kijk maar eens op MP. Veel Flyers als okasie, maar op vakantie zie ik steeds meer Cocoons.......Je zou toch denken dat ik ook Flyers zou moeten zien op een camping???
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

superpetur

  • Gast
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: april 06, 2009, 05:20:47 pm »

Nah....
Verouderde.....
Kijk, de kar is van 92, maar de tent is in 2007 vernieuwd. Dat betekent dat het geheel aan de ene kant wel aan de prijs was, maar aan de andere kant weer een koopje was...... Maar de leeftijd zie je niet aan het geheel af, afgezien van de keuken. En ook daar valt mee te leven, al zit ik nu wel met een tekenblokje voor een betere oplossing.
Opzetten, kinderspel :#
Gistermiddag stond het geheel in 10 minuten, samen met de oudste dochter.....
Daar baalde haar zusje wel van, want die had het ook graag gezien....

MVG, Peter
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: april 08, 2009, 08:56:13 am »

De onze is van 1991, zonder nieuwe tent nog best een mooi karretje. De kleine ouderdomskwaaltjes nemen we er graag bij :#

't is onze eerste vouwwagen en ik ben blij dat we deze hebben!

Veel plezier
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: april 08, 2009, 09:58:09 am »

.........Maar de leeftijd zie je niet aan het geheel af, afgezien van de keuken. En ook daar valt mee te leven, al zit ik nu wel met een tekenblokje voor een betere oplossing.
.........

Jij hebt de rapido keueken, toch?

Ik ben bezig om de High-tec keuken "aan te passen". Links en recht extra wegklapbare aflegruimte, in het kastje een soepel schuivende lade en zo ben ik nog verder aan het knutselen........Half mei haal ik alles weer uit de stalling en zal ik foto's maken van de vorderingen.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

screech

  • Gast
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: april 08, 2009, 10:00:42 am »

Jij hebt de rapido keueken, toch?

Ik ben bezig om de High-tec keuken "aan te passen". Links en recht extra wegklapbare aflegruimte, in het kastje een soepel schuivende lade en zo ben ik nog verder aan het knutselen........Half mei haal ik alles weer uit de stalling en zal ik foto's maken van de vorderingen.

en mischien even je stappenplan met wat schetsjes (en de foto's) plaatsen onder "projecten".
Dan kunnen anderen er ook hun voordeel mee doen.  :J
Gelogd

superpetur

  • Gast
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: april 08, 2009, 03:30:35 pm »

Om ff door te gaan op die keuken, het is een Rapido keuken, met van die smalle ppotjes eronder.
Aanpassing 1, het maken van plankjes met ruimte voor die poten, zodat die niet wegzakken in drassige ondergrond. Dat schijn je in dit land vaak tegen te komen.
Aanpassing 2, in die poten gaatjes boren, waar borgpennetjes in moeten, zodat die poten niet onverwachts kunnen inzakken als je de keuken van de dissel hebt afgetild.
aanpassing 3, ik wil een spatscherm aan de achterkant maken, of kunnen plaatsen (heb nog wel wat daarvoor liggen volgens mij :) ).
Aanpassing 4 en 5, tsja, dat is ingrijpen in het ontwerp....
Ik zou zelf een kleinere disselbak hebben gemaakt, waar de losse tentstokken en doeken in passen, met een schuiflade systeem. Op die manier kun je lastige stukken eenvouwig kwijt, kun je de lade nog gewoon uitschuiven waar je in slaapt, en krijg je weer wat ruimte terug in je bankkasten.
Alleen zou ik die ruimte aan één kant willen gebruiken voor een keukentoetstel dat je kunt uitklappen uit de zijkant, tussen het wiel en de dissel. Want kijk maar eens op de foto's waar de meeste mensen hun keuken uitstallen...... Enige probleem, een mooie stevige uitzwaai constructie die niet te groot is (het moet allemaal passen onder de bank) en die ook omhoog moet kunnen ivm stahoogte tijdens het koken.....  En dat wordt nou niet iets wat je even eenvoudig achteraf in zal gaan bouwen, dat is dan toch weer iets wat affabriek zal moeten gebeuren denk ik.....
Ik weet, klinkt leuk, maar er zal wel een listigheidje bij zitten, want anders was dit vast allang geleden uitgevonden denk ik!

MVG, Peter
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: april 08, 2009, 04:28:06 pm »

Ik ben zelf al redelijk ver met de constructie om de (grote) keuken van de dissel af te trekken mbv geleiders. Het zou in totaal maar een kilo of 5 zwaarder worden, maar je bent wel af van het verplichte wegrijden met de keuken. ook bij korte stops.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

superpetur

  • Gast
Re:kiezen nieuwe vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: juli 07, 2009, 10:49:16 am »

Voorlopig is het keukenprobleem opgelost....
Van de rapido bak is nu een gewone disselbak gemaakt. Twee handvatten erop, pianoscharnier, wat popnageltjes en gaan met die banaan.
Over de andere constructie mogelijkheid wil ik nog eens goed nadenken, dat wil zeggen bak op bak. Ik heb bij holtkamper al wel een soort van transportbakken gezien, die op hetzelfde idee gebaseerd zijn, maar om nou met meetlat en digitale camera alles nauwkeurig op te gaan staan meten vind ik ook weer zowat....
Voor het ombouwen heb ik vrijwel alle materialen hergebruikt die er op zaten, enige kosten waren de twee handvatten, 8 boetje en zelfborgende moertjes, en de scharnier...... Waarom er geen handvatten op hebben gezeten is mij achteraf gezien sowieso een raadsel... Maar ja, daar zal de ontwerpen wel over nagedacht hebben....

MVG, Peter
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal