Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam  (gelezen 2766 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.021
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2023, 03:40:31 pm »

Maar de vraag is natuurlijk of dat door de VW veroorzaakt wordt . . . .
Dan nog kun je als leverancier daar even in meedenken en meekijken. Het is een dure aankoop, je mag best even wat aftersales verwachten.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #16 Gepost op: juni 08, 2023, 04:40:03 pm »

Maakt de keuken geen onderdeel van de vouwwagen?
Gelogd

ArjenVT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 De Luxe (2023)
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #17 Gepost op: juni 08, 2023, 09:19:03 pm »

Mooi veel reacties, waarvoor dank! Hierbij weer een update.

Vandaag weer even langs geweest met de achtertent (met het gaatje), die is inmiddels netjes vervangen. Veel betere ervaring vandaag ook weer, werd veel netter geholpen.

Gisteravond ook nog even de afvoer gecheckt. Nadat duidelijk is geworden dat de afvoer niet op de slangklem lekt, maar ergens langs de afvoer zelf, dit vandaag weer even voorgelegd en nogmaals foto van de lade met waterschade laten zien. Daarop werd gereageerd dat ik gewoon een werkplekafspraak moest maken om dat te laten fixen, verkoper vond het zo ook niet netjes afgeleverd. Kunnen ze meteen even die gaspitten nakijken. Vanavond mail gestuurd naar klantenservice met het verhaal, wat foto's en het verzoek om te herstellen. Hopelijk lukt dat nog voor de zomervakantie.

Kortom, er lijkt dus vooral een verschil te zitten tussen de verkopers. Het zijn net mensen ;)

Maakt de keuken geen onderdeel van de vouwwagen?
Jazeker. Wij hebben gekozen voor de Malawi 2.0 Deluxe, dat is met de keuken die aan de kont vastzit.

Dit valt toch wel onder spijkers op laag water enzo . . . . Ik zou hier als ik de wit was ook wat stug van worden.
Dit is geen gebrek. Je kan ze ook niet in gebreke stellen. Op basis waarvan?
Het "in gebreke stellen" zou ik alleen doen als je helemaal niet tot een oplossing zou komen. Dat het geen gebrek is en/of je niet in gebreke zou kunnen stellen, ben ik niet met je eens. Plat gezegd schiet de leverancier hier tekort, als consument mag je wat mij betreft van een nieuw product verwachten dat het gewoon allemaal netjes werkt zoals je dat verwacht. Als ze voor de koop hadden verteld over de gele vlammen, roetaanslag en lekkende afvoer als normaliteit, dan was het anders geweest. Maar dat is dus niet gebeurt (en het lijkt me ook duidelijk waarom: dit hoort gewoon niet). Maar met alle respect: persoonlijk vind ik dit ook geen "spijkers op laag water zoeken". Het is geen klapkar van 500 euro, ik leg bijna 14k neer voor een nieuwe vouwwagen (inclusief de keuken) en dan verwacht ik een goed werkend product.

Dus niet dat als ik mijn eerste pan met piepers afgiet, me eerst moet verbazen over de dikke roetlaag die ik dan te zien krijg en vervolgens het kookwater in de la loopt, in plaats van het emmertje wat eronder staat. Als trotse bezitter van mijn nieuwe aanwinst stond ik wel even (zachtjes) te vloeken om heel eerlijk te zijn  :X

Als dit na 5 jaar zou gebeuren, ja dan zou ik het geen afleverpunt meer vinden en overwegen zelf te repareren of te laten repareren. Maar splinternieuw vind ik dit eerlijk gezegd wel een gebrek.

Maar de vraag is natuurlijk of dat door de VW veroorzaakt wordt . . . .
De keuken hoort bij de vw, is van cabanon, hoort in 1 stuk bij de koop. De Wit levert af met een Campingaz drukregelaar, dus ik heb er braaf een 907 aan gekoppeld. Dan is mijn verwachting eerlijk gezegd dat het gewoon netjes moet branden? Zonder roet en zonder risico van koolmonoxide?

De plaat met met het bandje is voor een gasfles. Tenminste, dat was toen zo..
Dat dacht ik eerst ook, maar dit plaatje zit bij ons rechtsonder, terwijl de gaspitten links zitten en de gasslang er in de linker bovenhoek uitkomt. Die slang is ook niet lang genoeg om uberhaupt die andere hoek te halen? Beetje apart dus, maar dat vind ik nog wel uit denk ik. Ik had het vermoeden dat het voor een jerrycan o.i.d. zou zijn, omdat kennelijk veel mensen ook een kraantje in laten bouwen (hebben wij niet gedaan) en daarvoor zit je in die hoek wel weer op de goede plek.

Die gele vlam herken ik. Vooral op de laagste stand icm Campingaz. Als ik de gaspit wat hoger zet is het probleem opgelost. Voor mij is het acceptabel.
Bij ons helaas ook op hogere standen. Heb je toevallig al weleens op propaan gekookt? Of alleen campingaz?

Wat staat er op het typeplaatje van de gaspit? Is dat alleen 29 mbar of mag deze ook op 50 mbar? Ik heb onze Camplet ooit omgezet van 28 mbar Campingaz naar 50 mbar propaan met dubbel-membraam regelaar. Die pitten branden niet alleen veel mooier, maar het vermogen van de pitten is ook flink toegenomen. Sindsdien kunnen ze redelijk concurreren met de benzinebranders (wat best lekker is met een groot gezin  :O )
Ga ik even nakijken, maar ik dacht ergens in een technisch document gezien te hebben (online) dat het 30mbar was. Dan schijnt 50mbar niet echt verstandig te zijn i.v.m. meer gas - meer warmte - smelt/brandgevaar. Toch ga ik even op het toestel zelf kijken, dank voor de tip.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2023, 09:28:04 pm door ArjenVT »
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #18 Gepost op: juni 08, 2023, 09:59:41 pm »

Dan nog kun je als leverancier daar even in meedenken en meekijken. Het is een dure aankoop, je mag best even wat aftersales verwachten.

Je was er niet bij. Je weet alleen wat de topicstarter er over verteld. Als ik hoor dat deze zich beroept op allerlei wettelijke rechten bij een geel vlammetje kan ik me de ergernis bij de wit best voorstellen. Soms moet je het eerst aardig vragen . . .
Mijn ervaringen zijn positief met dit bedrijf. Wij hadden een paar productiefouten in onze VW en die zijn beide zonder mopperen opgelost destijds.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2023, 10:04:07 pm door Marcel »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.021
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #19 Gepost op: juni 09, 2023, 07:20:45 am »

@marcel: ik denk dat je dat 'gele vlammetje ' ernstig onderschat. Geel is simpelweg onvolledige verbranding met alle gevolgen van dien. En nee, ik was er niet bij, maar dit hoort gewoon serieus genomen te worden. Dat is in tweede instantie wel gebeurd, als ik het zo lees.
@Arjen: je kunt er ook niet zo maar 50 mbar opzetten. Het toestel moet daar wel geschikt voor zijn. De camplet plaat is wel 50 mbar en werkt ook wel op 28 mbar, maar lang niet zo mooi. Butaan heeft een hogere verbrandingswarmte en met een lagere druk is het best mogelijk dat hij te weinig lucht aanzuigt tussen gasregelknop en branderkop
Gelogd

ArjenVT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 De Luxe (2023)
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #20 Gepost op: juni 09, 2023, 09:12:50 am »

Je was er niet bij. Je weet alleen wat de topicstarter er over verteld. Als ik hoor dat deze zich beroept op allerlei wettelijke rechten bij een geel vlammetje kan ik me de ergernis bij de wit best voorstellen. Soms moet je het eerst aardig vragen . . .
Bedankt voor je bijdrage, maar volgens mij was jij er ook niet bij, toch? Ik weet niet precies wat je bedoelt met het (of waar je mij ziet) "beroepen op wettelijke rechten" (citeer het gerust even) maar ik krijg vooral de indruk dat jij degene bent die zich ergert. Geen idee waarom, want ik vraag gewoon om meningen/ervaringen. Als het je niet aanstaat kan je ook niet reageren lijkt mij. Verder denk ik ook dat ik het aardig gevraagd heb, gister heb ik een harstikke leuk gesprek gehad in Schijndel. Misschien heb ik het dan toch wel aardig gevraagd?

Mijn ervaringen zijn positief met dit bedrijf.
Over het algemeen zijn mijn ervaringen ook prima, wellicht trof ik afgelopen maandag een verkoper die zijn dag niet had. Het lijkt er nu ook op dat het netjes opgelost gaat worden.

... Wij hadden een paar productiefouten ...
::)
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2023, 08:35:01 am »

Op de eerste pagina wordt er toch echt gesproken over 'in gebreke stellen'. Misschien niet perse door jou, maar wat is anders het punt van dit draadje? Je komt hier toch mopperen omdat de Wit niet gelijk in de houding springt vanwege een geel vlammetje? Ik kan me best voorstellen dat de Wit niet al te veel tijd wil stoppen in dit soort 'problemen'.

En ik reageer inderdaad omdat ik merk dat de gemiddelde consument zich steeds vaker beroept op allerlei rechten, terwijl vriendelijk vragen vaak veel beter werkt. Ik was er niet bij, maar ik kan me zo maar voorstellen dat de stugge reactie daar door veroorzaakt werd. Je neemt ten slotte ook de moeite om hier een draadje te starten . . . . Het zit je kennelijk dwars.

Ik weet niet wat hiermee bedoelt  ::) maar bij ons was klitteband verkeerd gestikt. Door Cabanon. En dat heeft de Wit keurig opgelost.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.305
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2023, 09:23:02 am »

En ik denk zelf dat de meningen op dit punt wel duidelijk zijn.

Het lijkt allemaal opgelost te worden waar gewerkt word daar worden vergissingen gemaakt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #23 Gepost op: juni 10, 2023, 09:27:57 am »


Bij ons helaas ook op hogere standen. Heb je toevallig al weleens op propaan gekookt? Of alleen campingaz?



Nee helaas. Heb alleen campingaz. Ben nogal lui van nature en dan moet ik ook de drukregelaar vervangen  :#
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #24 Gepost op: juni 10, 2023, 11:09:58 am »

Even voor de duidelijkheid, de topicstarter heeft het NIET over ‘in gebreke stellen’, dat was ik.

De houding van een verkoper bij een duidelijk issue bij iets nieuws verkocht is allesbepalend voor de product-beleving. Zie ook de update van de starter.

Het opbouwen van een goeie naam duurt jaren, afbreken 5 minuten.

Goed te lezen dat er nu wel service geleverd wordt die je kunt verwachten.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe Cabanon Malawi 2.0 - Gele gasvlam
« Reactie #25 Gepost op: juli 02, 2023, 04:19:37 pm »

De houding van een verkoper bij een duidelijk issue bij iets nieuws verkocht is allesbepalend voor de product-beleving. Zie ook de update van de starter.

Echt? Vind je dit nu zelf ook niet ietwat overdreven?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal