Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië  (gelezen 46851 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyST

  • Gast
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #30 Gepost op: maart 13, 2015, 09:30:44 am »

Hoi in Engeland zijn er zeker palmbomen hoor bij devon en hoe de plaats heet weet ik wel maar weet niet hoe je het precies schrijft maar als je het op zoekt moet je even  bij Engelse Rivera kijken het begint met een t en daar is het bijna altijd warm,ik kwam daar erg veel heb namelijk Engelse pleeg ouders

Gezocht op Engelse Rivera...  :J
Bedoel je Torquay?

Heel erg bedankt voor de reacties overigens!!
We gaan hier komend weekend de definitieve plannen op afstemmen  :>
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #31 Gepost op: maart 13, 2015, 09:34:34 am »

Dit is absoluut de regio in Engeland met de meeste kans op knap weer!

Wij gaan het hele land door, en hebben ook in alle delen wisselende (weer) ervaringen, in het Zuidwesten nog nooit slecht gehad, maar ook daar kan het tegenzitten natuurlijk, maar ja dat kan het in Zuid-Frankrijk ook.

Is een prachtige streek met veel te zien en te beleven, leuke betaalbare campings aan de kust vinden is wel een uitdaging. Of enorm veel stacaravans en entertainment (zijn wij zelf niet zo van) of juist heel erg basic. De leuke campings die ons aanspreken in deze regio zijn best prijzig (nou betaal ik bij voorkeur niet meer dan €35,- per nacht, dus het kan ook aan mijn begrip van 'duur' liggen).

Heb je tips? ...qua camping?
Mag zowel met entertainment als zonder (de kids vinden dat nog wel prachtig).
Gelogd

Vlekje

  • Gast
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #32 Gepost op: april 08, 2015, 10:11:34 pm »

Hoi klavertje
Ja dat bedoel ik,is erg mooi daar zeker een aanrader we zijn daar toch wel een aantal jaren geweest in een caravan met uitzicht op de zee,en we zijn toch wel van plan een keer met de vouwwagen naar toe te gaan
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #33 Gepost op: april 17, 2015, 09:45:01 pm »

Wij zijn vorige zomer een weekje naar Engeland geweest. Overtocht Hoek-Harwich kost inderdaad wel wat (360 EUR, 5 personen, hut, ontbijt). Maar bij Stena wilden we een flexibel ticket. We konden tot 2 uur voor vertrek kostenloos annuleren. Ticket was inclusief ontbijt voor allen (zeker niet de volle mep waard, maar voedzaam) en de VIP-lounge: zitplaats, tasje simpele goodies voor de kids en onbeperkt koffie-thee-fris met wat te knabbelen (nootjes en koek). Voelde erg prettig. Uiteindelijk bleek de upgrade van een flexi naar het meest flexibele ticket slechts 14 EUR te kosten (100% geld terug bij annuleren, VIP Lounge en ontbijt voor het hele gezelschap van 5 personen).

We hebben 1 mooie dag gehad in Devon, was ook meteen 28 graden. Fantastische dag gehad in Clovelly. Daarna werd het niet meer warmer dan 14 graden. Dus verkast naar La Douce France voor de broodnodige zon, rosé, kaas en lekker eten :J

Overtocht in Calais: ongeboekt, 117 EUR voor auto en vouwwagen. Viel ons niet tegen.

Oh ja: vorig jaar was een tamelijk slechte zomer, we kregen in Engeland tijdens het opzetten een dikke storm (10 BFT) over de wagen en bleken de enige zonder schade op de camping. Dit was vlak bij Tring, ten noorden van London. We hadden pech met een staartje van een orkaan die wat lager aan wal kwam dan gepland.
Maar het is wat de vorige posters ook aangeven: het kan goed weer zijn. Zeker in Devon en  Cornwall. Jaren eerder in Devon en Cornwall geweest in de herfst en prachtig nazomerweer gehad. Er groeien inderdaad palmen in de volle grond. Het klimaat is zeker niet tropisch, eerder sub-tropisch (als je het positief bekijkt). Wel een erg mooi gebied, maar massa's spookrijders ::)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2015, 05:06:38 pm »

Iemand leuke ideetjes voor een vakantie aan de overkant?
Het lijkt ons wel een erg leuke vakantiebestemming maar geen idee waar te beginnen, nooit die kant op geweest.

Welke omgeving is mooi?
We zijn een gezin met jonge kinderen en houden erg van natuurschoon :)  Noorwegen en de Alpen zijn voor ons favoriete bestemmingen maar we willen de afwisseling erin houden.

Welke campings zijn geschikt?
Ik lees hier en daar dat het moeilijk kan zijn een geschikte camping te vinden omdat de meeste meer op caravans zijn ingericht of op tenten, de vouwwagen is een tussenvorm die ze daar niet goed kennen?
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #35 Gepost op: december 28, 2015, 07:46:30 pm »

Hé Joeri,

Leuk is het hoor aan de overkant!  :#

Pffft waar moet ik beginnen, zoekcriterium voor mij is vaak via ukcampsite.co.uk zoeken op campings die als start 'tenten' toestaan. Dat vooral ivm de sfeer. De tentkamperende Brit vinden wij leuker dan caravanners en stacaravan bezoekers. Is generaliserend dat besef ik, maar is een goede ingang als zoekstart.

Tja waar is het mooi, jullie houden wel van ruig volgens mij dus ik zou neigen naar Yorkshire en noordelijker. Lake District is prachtig maar goed kijken waar, sommige plekjes echt te commercieel geworden door de jaren heen! Fisherground campsite is wel een top camping in de buurt van de zuidelijke lakes. In Schotland heb je nog vele mogelijkheden, en ook Northumberland is ons goed bevallen vorig jaar.

In het zuiden ook veel mooie plekjes, dan met name westelijker dan Lyme Regis.

Wales heeft ook prachtige plekjes, zowel kust als boslocaties, ook op de grens van Engeland en Wales (Wye valley) veel mooie opties! Doward Park is daar een leuke optie, waar ik zo terug zou gaan, ware het niet dat we dat eigenlijk niet doen!

Nog meer info, of nadat je wat meer je richting hebt bepaald, give me a shout!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #36 Gepost op: januari 05, 2016, 10:06:14 am »

Iemand leuke ideetjes voor een vakantie aan de overkant?
Het lijkt ons wel een erg leuke vakantiebestemming maar geen idee waar te beginnen, nooit die kant op geweest.

Welke omgeving is mooi?
We zijn een gezin met jonge kinderen en houden erg van natuurschoon :)  Noorwegen en de Alpen zijn voor ons favoriete bestemmingen maar we willen de afwisseling erin houden.

Welke campings zijn geschikt?
Ik lees hier en daar dat het moeilijk kan zijn een geschikte camping te vinden omdat de meeste meer op caravans zijn ingericht of op tenten, de vouwwagen is een tussenvorm die ze daar niet goed kennen?
Hoi Joeri jullie ook die kant op.
Wij hebben gisteren de ferry geboekt via the Caravanclub.  Die hebben ook veel leuke kleine campings.... wel goed kijken en informeren of ze grote klappers er kwijt kunnen en of er een toiletgelegenheid is. Soms echt alleen een grasveldje,  een waterpunt,  een verlengsnoer en een stortplaats voor chemisch toilet.
Wij gaan rondje doen Yorkshire  ( Dales,  Thirsk voor James Heriot, the moors) Lake District en North Northumberland.
De voorpret kan beginnen.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

michelheemskerk

  • Gast
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #37 Gepost op: januari 05, 2016, 10:18:47 am »

Ha, wij hebben ook de Ferry geboekt. Eerst paar dagen London en dan door naar het zuiden. Richting Cornwall. Op de caravanclub staan inderdaad veel cAmpings. Wel voornamelijk gericht op caravans. En inderdaad soms geen toiletgebouw!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #38 Gepost op: januari 05, 2016, 08:18:45 pm »

Hoi Joeri jullie ook die kant op.
Wij hebben gisteren de ferry geboekt via the Caravanclub.  Die hebben ook veel leuke kleine campings.... wel goed kijken en informeren of ze grote klappers er kwijt kunnen en of er een toiletgelegenheid is. Soms echt alleen een grasveldje,  een waterpunt,  een verlengsnoer en een stortplaats voor chemisch toilet.
Wij gaan rondje doen Yorkshire  ( Dales,  Thirsk voor James Heriot, the moors) Lake District en North Northumberland.
De voorpret kan beginnen.

Tjah het is toch lastig campings vinden daar hoor. Hebben ze een tentenveldje dan vaak weer geen stroomaansluiting. Hebben ze standplaatsen met stroom dan zijn die vaak verhard...
En als je dan iets gevonden hebt wat leuk lijkt dan kost het de hoofdprijs :(   Of zijn de camping in de UK allemaal prijzig?
Verder zijn we nog wat onzeker over wat er allemaal te zien en doen is in welke regio en of dat weer aansluit bij onze wensen. We zijn echt groentjes wat dat betreft.
Ergens ook wel een beetje "eng" om een nieuw land te bezoeken.

Van de week zeiden we al tegen elkaar dat we ook al jaaaaaren niet in Oostenrijk geweest zijn. Misschien is dat toch allemaal wat makkelijker  :+ En dan mag ik weer de Alpen in :)
Begrijp me niet verkeerd, UK trekt me zeker, ook voor de mensen en cultuur - maar ik denk misschien toch nog niet voor 2016....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #39 Gepost op: januari 05, 2016, 08:25:39 pm »

Op onze vakantie in Schotland hadden we maar op 1 camping problemen met de hard standing.
In Engeland is het wat lastiger zoeken maar wel zo leuk.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannie
« Reactie #40 Gepost op: januari 06, 2016, 02:22:25 pm »

Zou echt nog even verder in de puzzel duiken Joeri  :#

Goed zoeken levert de mooiste plekjes op, en je mag meestal op de tentenvelden met stroom staan ook al staat dat er niet direct gewoon even vragen!

Wat zoeken jullie nog aan bezienswaardigheden? Juist met de kids zijn er vaak veel kleine, leuke kneuterige activiteiten te vinden, hoe oud zijn jullie kids nu? De onze worden voor dat soort dingen te oud, maar we hebben echt veel leuke dingen gedaan en gezien door de jaren heen.

Campings zijn wel wat prijziger idd, maar je kan de campings met minder voorzieningen treffen die weer erg meevallen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #41 Gepost op: februari 02, 2016, 11:14:47 am »

Tjah het is toch lastig campings vinden daar hoor. Hebben ze een tentenveldje dan vaak weer geen stroomaansluiting. Hebben ze standplaatsen met stroom dan zijn die vaak verhard...
En als je dan iets gevonden hebt wat leuk lijkt dan kost het de hoofdprijs :(   Of zijn de camping in de UK allemaal prijzig?
Verder zijn we nog wat onzeker over wat er allemaal te zien en doen is in welke regio en of dat weer aansluit bij onze wensen. We zijn echt groentjes wat dat betreft.
Ergens ook wel een beetje "eng" om een nieuw land te bezoeken.

Van de week zeiden we al tegen elkaar dat we ook al jaaaaaren niet in Oostenrijk geweest zijn. Misschien is dat toch allemaal wat makkelijker  :+ En dan mag ik weer de Alpen in :)
Begrijp me niet verkeerd, UK trekt me zeker, ook voor de mensen en cultuur - maar ik denk misschien toch nog niet voor 2016....
Het rondje wat wij gaan doen.
Boot Rotterdam - Hull
Eerste gebied is naar het Lake District een kleine boerencamping vlakbij
Keswick: http://www.dalebottomfarm.co.uk/about.htm 

Daarna richting  Northumberland daar  zijn we al eens bij deze camping geweest erg leuk en is eerste reserve: http://www.hadrianswallcampsite.co.uk/
Vervolgens afzakken naar de Yorkshire Dales
Thirsk Racecourse (als Dierenarts moetje toch eens bij James Herriot langsgaan. http://www.caravanclub.co.uk/caravanclubapps/applications/uk-caravan-sites-and-parks/SiteDetails.aspx?csid=21999


Dan nog een paar vdagen naar de kust vlakbij Robin Hoodbay in de North Yorkshire Moors
http://www.middlewoodfarm.com/camping
Hier hebben we ook al een diner geboekt op de stoomtrein over de moors....

Als laatste nog een boerderijcamping vlakbij York dit pareltje: http://www.fieldhouse-caravan-site.co.uk/
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2016, 11:56:25 am door Krizz »
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

DouweFlyer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamer Flyer
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #42 Gepost op: februari 04, 2016, 12:59:46 pm »

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw en zag dit gesprek.

Wij zijn in 2010 voor het laatst naar Engeland geweest met een vouwwagen en een bijtent. Tijdens deze vakantie zijn we in het zuiden gebleven. Overgegaan via Duinkerken op de bonnefooi. Geen probleem, alleen terug was wat moeilijker ivm beschikbaarheid.
Wat betreft de campings: Het type wat wij zoeken (<100 plaatsen, in principe geen zwembad [met dat weer hoeft het niet] en geen animatie enz) is er genoeg. Fantastische campings gehad. Het best kun je een Camping Key Europe nemen. Dan wordt je namelijk ook op campings van de Friendly Caravaning Club toegelaten. Over het algemeen zijn dat nette campings. Wij hadden het geluk dat wij op een vorige vakantie een Friendly Caravaning Club campinggids hadden gekregen.
Een enkele keer is er een camping alleen voor caravans. Het schijnt dat er dan zelfs geen santitair is.
En wanneer je uit gaat van minder goed weer, valt het altijd tegen. Idem voor het tegenkomen van Nederlandse kinderen. In ons geval hebben we het getroffen, op iedere camping wel Nederlanders. Maar dat is afhankelijk van de omgeving denk ik. 

Alvast een goede vakantie!
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannie
« Reactie #43 Gepost op: februari 09, 2016, 10:35:01 am »

Zou echt nog even verder in de puzzel duiken Joeri  :#

Goed zoeken levert de mooiste plekjes op, en je mag meestal op de tentenvelden met stroom staan ook al staat dat er niet direct gewoon even vragen!

Wat zoeken jullie nog aan bezienswaardigheden? Juist met de kids zijn er vaak veel kleine, leuke kneuterige activiteiten te vinden, hoe oud zijn jullie kids nu? De onze worden voor dat soort dingen te oud, maar we hebben echt veel leuke dingen gedaan en gezien door de jaren heen.

Campings zijn wel wat prijziger idd, maar je kan de campings met minder voorzieningen treffen die weer erg meevallen!

Vraagje Klavertjes: kennen jullie deze camping?
http://www.stonehaughcampsite.com/index.html

Lijkt ons wel wat... maar recensies zijn wat wisselend.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #44 Gepost op: februari 09, 2016, 11:11:20 am »

Ziet er erg goed uit, heb ik op mijn lijstje gehad van vorig jaar maar wij zochten wat meer richting kust.

De recensies op ukcampsite zijn oké toch? http://www.ukcampsite.co.uk/sites/reviews.asp?revid=7649

Zeker als je leest waarom mensen een (iets) lagere waardering geven, dat gaat soms (vind ik, zij dus duidelijk wel  :#) echt nergens over.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal