Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vergelijking jametic@4 en trigano odyssee  (gelezen 6669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MiekeMieke10

  • Gast
vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Gepost op: juni 23, 2009, 07:47:20 pm »

hallo allemaal,

ben een nieuwe klapper zoals jullie dat noemen. we willen volgend jaar zomer een vouwwagen aanschaffen. mijn man heeft in   alle types gelegen ( op het bed wel te verstaan). we zoeken een snelle opzetter, met 2 vaste bedden. met latten bodem. verder moet er wel plek zijn voor 5 personen, waarvan 3 pubers. de kids willen niet in een tentje ( hoewel dat vast snel veranderd als ze de liefde ontdekken denken wij) tent ruimte is voor ons niet zo belangrijk, omdat we er hoofdzakelijk mee naar de zon gaan. we willen dan gebruik maken van een onder tent en een gasten cabine. heeft iemand daar ervaring mee??? wat is de slaapruimte???? welke wagen komt het best uit de bus wat betreft opzet snelheid??? al vast heel erg bedankt.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2009, 09:04:53 pm »

Hallo,

kijk eens naar een roadmaster Family S met 8 slaapplaatsen doe je geen voortent erbij maar alleen een luifel .
kijk maar eens op www.roadmaster.nl 
of elders op het forum
greetzz
Richard
Gelogd

screech

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2009, 09:51:56 pm »

Trigano Odyssee is inderdaad een relatief snelle klapper. Heeft 2 vaste bedden, een ondertent en een gastenverblijf. Dat zou dus voldoen.
Vraag is dan natuurlijk wel of je een nieuwe wilt kopen of 2e hands. Nieuw heeft de odyssee een vast grondzeil. Dus geen ongedierte (meer) in de tent. 2e hands niet. Maar dat is aan jullie zelf.

Tsja, als je al in 'alle' modellen hebt gelegen dan zou je ook moeten weten wat je aanspreekt en welke modellen er uitspringen. Als dit niet zo is, (dus geen voorkeur voor een paar bepaalde types) dan zou je het puur op de financien aan kunnen laten komen. Maar ook dat kunnen jullie alleen zelf beslissen.

Dus nog best lastig een vouwwagen kopen.  :) sorry.
Gelogd

MiekeMieke10

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2009, 09:53:30 pm »

hallo richard,

dank je voor je antwoord. ook de roadmaster is door ons "proefgelegen".
wij vonden hem minder dan een bed met lattenbodem, dus die valt af. het gaat ons echt om de jametic of de trigano odyssee.

groeten :zw
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2009, 09:57:19 pm »

Das nou jammer Mieke, ???
 
Een stevigere matras van schuimrubber en dikker als het orgineel doet wonderen.  I:
Maar s6 met het uitzoeken van jullie klapper.
Gelogd

MiekeMieke10

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2009, 09:58:19 pm »

het gaat ons er eigenlijk om welke het handigst opzet de jametic of odyssee en welke onder tenten en gasten tenten van die 2 het meest ruimte bieden. verder zijn we er een heel eind uit ( wat heb je veel van die wagens zeg). ik was in mijn bericht niet helemaal duidelijk geloof ik. ??? sorry daarvoor.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2009, 10:06:30 pm »

Kijk ook een bij Combi Camp. Ook een snelle op zetter en geen gesjouw met die keuken, die  kompeet is met . Basis staat in   1 min. Gasten cabine kan mee ingeklapt worden.
Suc6 Henk
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2009, 11:32:20 pm »

Van die Trigano vond ik dat de Klavertjes hem akelig snel hadden opgezet op ons klapweekend. Ik denk dat ze de boel met 20-30 minuten opgezet hadden. Compleet en wel.

Ik ben zelf fan van de CombiCamps, zoals die al genoemd zijn. Ik kan me alleen niet aan de indruk onttrekken dat er tussen de Trigano's en de CC's een aardig prijsverschil zit...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

muis

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #8 Gepost op: juni 24, 2009, 12:55:15 am »

Welkom op het forum, wij hebben geen ervaring met deze 2 merken. Wij hebben geen lattenbodem maar 1 grote lat  :# Succes!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2009, 08:41:34 am »

voor exacte maten van vouwwagens, tenten etc. zou je de folders van beide wagens op kunnen vragen bij de dealers.
Hierin staan de maten meestal wel vermeld. Dan kan je de gegevens exact naast elkaar leggen.
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2009, 08:51:00 am door screech »
Gelogd

MiekeMieke10

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #10 Gepost op: juni 24, 2009, 09:28:08 am »

dank jullie voor de antwoorden :)
heeft iemand ervaring met gastencabines en ondertenten?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #11 Gepost op: juni 24, 2009, 09:33:24 am »

Wij hebben altijd een ondertent in de vouwwagen, voor de eerste hebben we een universele ondertent gekocht en bij onze huidige vouwwagen hebben we een originele. Er past een 2 persoons luchtmatras in.
Gelogd

MiekeMieke10

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #12 Gepost op: juni 24, 2009, 09:53:12 am »

@ Muis,

kijk....dat horen we graag. daar past dan wel een dochter in :#
is alleen een luchtbed genoeg tegen de kou en eventueel vocht, of is er nog een deken op de vloer nodig??
Gelogd

muis

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #13 Gepost op: juni 24, 2009, 10:01:54 am »

Het is idd wel handig om er iets onder te leggen. Hier http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3181.0.html staat meer info over luchtbedden en isolatie.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:vergelijking jametic@4 en trigano odyssee
« Reactie #14 Gepost op: juni 24, 2009, 10:26:32 am »

dank jullie voor de antwoorden :)
heeft iemand ervaring met gastencabines en ondertenten?

Ik weet dat het lid Shaba een gastenverblijf heeft, maar hij gaat eind van de week op vakantie. Ik weet dus niet of hij nog reageert voor die tijd.
Wij hebben alleen een ondertentje, waar mijn dochtertje in slaap. Best handig, folie eronder tegen vocht, self inflatable erop en slapen maar. Extra deken voor de kou.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal